اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۰۶/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۰۶۲

 بانک‌ها در امور نظارتی موفق نبوده‌اند؛ مشهد   سخنگوی قوه قضاییه گفت: یکی از مهم‌ترین سازمان‌های کشور که مشکل نظارتی دارند، بانک‌ها هستند. غلامحسین محسنی‌اژه‌ای دیروز در همایش بایسته‌های برنامه پنجم پیشگیری از وقوع جرم سازمان قضایی نیروهای مسلح در مشهد اظهار کرد: نیروهای مسلح دارای وظایف ویژه‌یی هستند و به همین دلیل نیاز است مرجع خاصی به مشکلات آنها رسیدگی کند. وی افزود: یکی از موضوعات مهم در قوه قضاییه بحث پیشگیری از وقوع جرم است و با وجود اقدامات انجام شده هنوز باید کارهای زیادی در این بخش انجام شود.  سخنگوی قوه قضاییه بیان کرد: در طول زمان ممکن است، جنس یک آسیب تغییر کند بنابراین مهم است به صورت مداوم راهکارهای پیشگیرانه به‌روزرسانی شود.محسنی‌اژه‌ای تصریح کرد: برخی دستگاه‌ها برای جبران کسری بودجه به سمت کارهای تجاری رفته‌اند که اگر این‌گونه اقدامات ضابطه‌مند و تحت نظارت نباشد، می‌تواند مشکلات جدی را ایجاد کند.  وی با تاکید بر لزوم توجه جدی به نظارت سازمانی در کشور گفت: یکی از مهم‌ترین سازمان‌هایی که در نظارت بر آنها دچار مشکل هستیم، بانک‌ها هستند و این در حالی است که این مجموعه‌ها دارای حراست سازمانی نیز هستند. سخنگوی قوه قضاییه اظهار کرد: برای مقابله با مفاسد نیازمند مقرراتی شفاف و کارآمد هستیم.

 راه‌اندازی‌ کلینیک سیار صنعت در البرز؛ کرج   مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی البرز از حل مسائل صنعتگران این شهرک‌ها توسط‌ کلینیک سیار صنعت در قالب خدمات مشاوره‌ کسب وکار خبر داد.  جهانگیر شاهمرادی‌ اظهار کرد: کلینیک سیار صنعت برای اجرای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی و عارضه‌یابی واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان راه‌اندازی شده است.  وی خاطرنشان کرد: احصای نیازها، خوداتکایی، کاهش دغدغه صاحبان صنایع و توانمندسازی بیشتر واحدهای صنعتی و تولیدی از اهداف راه‌اندازی این کلینیک بوده است.  مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی البرز ادامه داد: با راه‌اندازی این‌ کلینیک واحدهای صنعتی می‌توانند از خدمات مشاوره‌یی در زمینه‌ کسب و کار بهره‌مند شده و بسیاری از مشکلات خود را در زمینه چگونگی تولید، توزیع، بازاریابی و... حل‌ کنند.

 آغاز عملیات اجرایی 6طرح راهسازی در غرب مازندران؛ ساری   به مناسبت هفته دولت عملیات اجرایی تکمیل تقاطع غیرهمسطح کمربندی فریدونکنار و عملیات اجرایی پروژه‌های احداث 5 دستگاه پل رودخانه‌یی در محور آمل – چمستان با اعتباری بالغ بر 125میلیارد ریال آغاز شد. مهندس علی‌اکبر ییلاقی مدیر ساخت و توسعه راه‌ها با اعلام این خبر افزود: این طرح‌ها شامل آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های احداث 5 دستگاه پل رودخانه‌یی در محور آمل – چمستان – نور با اعتباری بالغ بر 70میلیارد ریال آغاز شد. مهندس ییلاقی افزود: با احداث این پل‌ها عملیات تعریض یک باند از محور به اتمام رسیده و شاهد جداسازی و افزایش ایمنی مسیر خواهیم بود. مدیر ساخت و توسعه راه‌ها همچنین از آغاز عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح کمربندی فریدونکنار با محور آمل – فریدونکنار با اعتباری بالغ بر 55میلیارد ریال خبر داد و افزود: با تکمیل این تقاطع ضمن افزایش ایمنی شاهد تسهیل در عبور و مرور وسایط نقلیه خواهیم بود.

 جنگل‌کاری ۱۰۰هکتار از اراضی مسیر شلمچه؛ اهواز   مدیرعامل موسسه جهاد نصر گفت: اجرای عملیات جنگل‌کاری در حاشیه خرمشهر به سمت شلمچه به مساحت ۱۰۰هکتار، استفاده مالچ‌های غیرنفتی در سوسنگرد از دیگر اقدامات موسسه جهاد نصر است.  یدالله شمایلی دیروز در همایش پایش، آثار و روش‌های مقابله با ریزگردها اظهار داشت: طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری بزرگ‌ترین پروژه کشاورزی تاریخ ایران است که تاکنون زیرساخت 258هزار هکتار انجام شده است.  

وی با بیان اینکه 7 کانون ریزگرد در خوزستان وجود دارد، افزود: کانون‌های جنوب هورالعظیم، شمال خرمشهر، شرق اهواز، محدوده بندر امام(ره) تا امیدیه، محدوده ماهشهر هندیجان، شرق هندیجان و کانون فوق بحرانی جنوب و شرق اهواز از جمله کانون‌های ریزگرد خوزستان است. مدیرعامل موسسه جهاد نصر با اشاره به اقدامات موسسه گفت: اجرای عملیات جنگل‌کاری در حاشیه خرمشهر به سمت شلمچه به مساحت 100هکتار، استفاده مالچ‌های غیرنفتی در سوسنگرد از دیگر اقدامات موسسه جهاد نصر است.

 کمبود صنایع تبدیلی سیر در همدان بسیار احساس می‌شود؛ همدان    مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان از صادرات 6000 تنی سیر از همدان خبر داد و گفت: در سال زراعی گذشته 1600هکتار از مزارع شهرستان زیرکشت سیر قرار داشت که از این سطح 20هزار تن سیر تولید شد.  جواد رشیدی با اشاره به تولید 20هزار تنی سیر در همدان اظهار کرد: کمبود صنایع‌تبدیلی در این محصول بسیار احساس می‌شود و مشتاقیم سرمایه‌گذار در این زمینه جذب کنیم.  وی بالا بودن نرخ بهره بانکی را یکی از دلایل عدم رغبت سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در بخش صنایع تبدیلی دانست و تصریح کرد: در راستای تغییر الگوی کشت و عرضه کشت‌های نوین در شهرستان، 80هکتار از اراضی به کشت موسیر اختصاص پیدا کرد.

 13.7میلیارد ریال مواد غذایی قاچاق در بوشهر معدوم شد؛ بوشهر   مدیرکل اموال تملیکی استان بوشهر گفت: ۱۳ میلیارد و ۷۰۰میلیون ریال مواد غذایی، بهداشتی، آرایشی و خشکبار قاچاق و غیر استاندارد در بوشهر معدوم شد. محمود سیفیان دیروز در معدوم‌سازی مواد کالاهای غیراستاندارد و فاسد از معدوم‌سازی کالاهای سریع‌الفساد و غیراستاندارد خبر داد و اظهار داشت: کالاهای غیراستاندارد که سلامت جامعه را به خطر می‌اندازد پس از بررسی کارشناسان و متخصصان امور با هماهنگی دستگاه‌های ذی‌ربط معدوم می‌شود. وی با بیان اینکه کالاهای غیراستاندارد مشمول استانداری اجباری معدوم می‌شود، گفت: کالاهایی مانند مواد غذایی، آرایشی، بهداشتی، خشکبار و مصرفی الکتریکی مانند لامپ که غیراستاندارد بودن آنها مورد تایید قرار بگیرد، معدوم می‌شود.

 

 

ارسال نظر