چهره‌های استانی

۱۳۹۶/۰۶/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۵۸۳۶

۵۰پروژه برق‌رسانی در گلستان افتتاح می‌شود

11-2گلستان| مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان گفت: ۵۰پروژه با اعتباری بیش از ۱۷۴میلیارد ریال در هفته دولت امسال در استان گلستان به بهره‌برداری می‌رسد. به گزارش «تعادل» و به نقل از روابط‌عمومی شرکت، علی‌اکبر نصیری دیروز در مراسم افتتاح پست برق 63.20 کیلوولت برق شهرستان رامیان اظهار داشت: مجموع اعتبار هزینه شده برای پست برق 63.20 کیلوولت برق شهرستان رامیان، 21میلیارد و 712 میلیون ریال بوده است. وی یادآور شد: منبع تامین اعتبار این پروژه از منابع داخلی شرکت توانیر بوده و زمان اجرای این پروژه 3 ماه بوده که البته کارهای اولیه آن از سال گذشته آغاز شده است. مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان تصریح کرد: افزایش ظرفیت ترانسفورماتور ایستگاه کمپکت گمیشان، افزایش ظرفیت ایستگاه گرگان 3 (فاز نخست) و تعویض باسبار 63 کیلوولت و تعویض تجهیزات ایستگاه گرگان از دیگر پروژه‌های مهم اجرایی این شرکت در هفته دولت امسال است. وی با بیان اینکه پروژه‌های انتقال و فوق توزیع مورد بهره‌برداری استان گلستان در سال جاری انجام شده، افزود: مشترکان برق استان را به رعایت مصرف انرژی در فصل گرما توصیه می‌کنیم. مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان با بیان اینکه این پروژه‎ها در راستای توسعه، تقویت و پایداری شبکه برق استان گلستان اجرایی شده، گفت: 50 پروژه با اعتباری بیش از 174میلیارد ریال در هفته دولت امسال در استان گلستان به بهره‌برداری می‌رسد. نصیری گفت: 70کیلومتر شبکه فشار ضعیف، 60 کیلومتر شبکه فشار متوسط، 174 ترانس به ظرفیت 50مگاولت آمپر به شبکه توزیع استان گلستان افزوده شده است.

 

جذب 36میلیون دلار سرمایه خارجی در آذربایجان‌شرقی

11-3آذربایجان‌شرقی| مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اولویت جذب سرمایه خارجی در مسیر توسعه استان اعلام کرد: در این راستا در نیمه نخست امسال 36میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در استان جذب شده است. به گزارش ایرنا، رضا حسینی دیروز در جمع خبرنگاران به اخذ مجوز سرمایه‌گذاری خارجی برای سرمایه‌گذاران خارجی و ایرانیان مقیم خارج از کشور اشاره کرد و افزود: این میزان سرمایه‌گذاری خارجی در طرح‌های خودرو، اکتشافات معدنی طلا، تولید نخ، تولید پروفیل و ساخت ماشین‌آلات بتن سبک، کارخانه فرآوری طلا و تولید ‌ام‌دی‌اف جذب شده است. وی همچنین گفت: در نیمه اول سال جاری مطالعات امکان‌سنجی 120 طرح و فرصت سرمایه‌گذاری در آذربایجان‌شرقی توسط اداره کل امور اقتصادی و دارایی انجام شد. وی تشریح کرد: این طرح‌ها شامل فرصت‌ها و پروژه‌های زیربنایی، دانش‌بنیان، صنعت و معدن، کشاورزی، نیمه تمام و توسعه‌یی بود که در مرحله ترجمه به زبان انگلیسی است. حسینی در تشریح پتانسیل‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان برای جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی اظهار کرد: در این راستا فیلم توانمندی‌های استان به زبان‌های انگلیسی، ترکی استانبولی، روسی و چینی ترجمه شد. وی ادامه داد: بازاریابی برای طرح‌های استان از طریق نمایندگی وزارت امور خارجه، مذاکره با شوراهای مشترک بازرگانی ایران با سایر کشورها، اتاق‌های سراسر کشور، اطلاع‌رسانی به شرکت‌های سرمایه‌گذاری داخلی، ارائه به هیات‌های خارجی پذیرش شده در استان ارائه شده است.

 

احداث نخستین شهرک صنفی آهن‌فروشان مازندران

11-4مازندران| رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: نخستین شهرک صنفی آهن‌فروشان مازندران در شهرک صنعتی بهشهر کلنگ‌زنی و عملیات اجرایی آن آغاز شد که تلاش می‌کنیم این الگو در سایر شهرهای استان مازندران و میان همه صنوف تکثیر شود. به گزارش ایسنا، محمد محمدپورعمران در آیین کلنگ‌زنی شهرک صنفی آهن‌فروشان در بهشهر، اظهار کرد: ظرفیت شهرک صنعتی موجب شد تا نخستین شهرک صنفی آهن‌فروشان مازندران در شهرک صنعتی بهشهر احداث شود که همزمان با کلنگ‌زنی عملیات اجرایی این شهرک صنفی آغاز می‌شود. وی افزود: ایجاد شهرک‌های صنفی موضوع نو در استان مازندران است تا بتوانیم مبلمان شهری را با استانداردهای روز مطابقت دهیم و واحدهایی که به دلیل آلودگی زیست محیطی، آلودگی صوتی، عدم ایمنی برای شهروندان نمی‌توانند در داخل شهر فعالیت مناسب داشته باشند در شهرک‌های صنفی مستقر ‌شوند. رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران خاطرنشان کرد: شهرک صنفی آهن‌فروشان بهشهر در زمینی به مساحت 6.5 هکتار با اعتبار 10میلیارد تومان با 55 واحد صنفی احداث می‌شود. محمدپورعمران گفت: با استقبال خوب صنف آهن‌فروشان؛ این شهرک صنفی احداث می‌شود و واحدهای تولیدکننده، فروش و توزیع آهن و جوشکاران در این شهرک مستقر می‌شوند که قابلیت توسعه نیز دارد که البته معافیت‌های مالیاتی و تسهیلات بانکی برای این صنوف لحاظ می‌شود. در آمایش سرزمینی شرق مازندران قابلیت این را دارد که تلفیقی از گردشگری و کشاورزی و به ویژه صنعت را داشته باشد تا این منطقه به توسعه پایدار دست یابد.

 

رشد سرمایه‌گذاری در صنایع فولادی خراسان‌رضوی

11-5خراسان‌رضوی| مدیرکل اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: با اجرای 9طرح بزرگ فولادی در این استان، سرمایه‌گذاری دولت یازدهم در حوزه صنایع فولادی این خطه رشدی 88.3 درصدی داشته است. علی رسولیان دیروز در گفت‌وگو با ایرنا افزود: این طرح‌های فولادی با ظرفیت 17.5میلیون تن کنستانتره و 15میلیون تن گندله که در آغاز دولت یازدهم در حد تحویل زمین بود، هم‌اکنون به‌طور متوسط به پیشرفت فیزیکی بالای 70درصد رسیده که 2واحد به بهره‌برداری رسیده و 3واحد آماده افتتاح است. وی حجم سرمایه‌گذاری در حوزه واحدهای فولادی استان را 526میلیارد تومان ذکر و عنوان کرد: هم‌اکنون این رقم به بیش از 4هزار و 529 میلیارد تومان رسیده است. به گفته وی در آغاز کار دولت یازدهم یک واحد 2.6 میلیون تنی تولید کنستانتره و ظرفیتی معادل 900 تن گندله در استان نیمه‌فعال بود که در 3سال گذشته به ظرفیت کامل رسیده است. وی ادامه داد: واحد کنستانتره سنگان در سال 95 و واحد گندله فولادمبارکه در این منطقه با ظرفیت 5میلیون تن ماه گذشته با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت بهره‌برداری شد. وی گفت: فولاد اپال پارسیان سنگان هم با ظرفیت 5میلیون تن و واحد گندله‌سازی فولاد خراسان (نیشابور) با ظرفیت 2.5میلیون تن هم‌اکنون آماده بهره‌برداری و فولاد پارس سبزوار نیز با ظرفیت 800 هزار تن تا نیمه امسال تکمیل می‌شود. وی با بیان اینکه بقیه واحدها هم تا انتهای امسال  انجام می‌شود، افزود: از محل واحدهایی که امسال بهره‌برداری شده یا آماده راه‌اندازی است، 4هزار نفر اشتغال مستقیم یافته و می‌یابند.

 

 

ارسال نظر