اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۰۶/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۵۵۱۵

 70درصد برنج گیلان برداشت شد

رشت| ‌رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: تاکنون70درصد برنج گیلان برداشت شده است. علیرضا شعبان‌نژاد گفت: گیلان 238هزار هکتار اراضی شالیزاری دارد و تاکنون برداشت برنج در 70درصد از شالیزارهای استان انجام شده است. وی با بیان اینکه برداشت مکانیزه برنج موجب ارتقای درآمد شالیکاران می‌شود، اضافه کرد: تاکنون 92هزار هکتار از شالیزارهای گیلان برنج به صورت مکانیزه برداشت شده است. شعبان‌نژاد ادامه‌ داد: شهرستان‌های رودسر، فومن، صومعه‌سرا و سیاهکل در برداشت برنج از دیگر شهرستان‌های گیلان جلوتر هستند.

 آبرسانی به عشایر خراسان‌شمالی با تراکتور

بجنورد|  مدیرکل امور عشایری خراسان‌شمالی با اشاره به تشدید خشکسالی‌ها در عرصه‌های طبیعی استان گفت: این اداره کل برای تامین آب آشامیدنی عشایر و دام‌هایشان به ناچار از تانکرهای اجاره‌یی و حتی تراکتور استفاده می‌کند. محمدرضا قلی‌پور بدون اشاره به تعداد تانکرهای اجاره‌یی اظهار کرد: اکنون عملیات آبرسانی به جمعیت عشایر با 11 دستگاه تانکر انجام می‌شود که تعدادی تانکر سیار و تراکتور هم برای این منظور اختصاص یافته است. وی افزود: استفاده از تانکرهای سیار و تراکتور برای آبرسانی به عشایر بسته به نیاز، متغیر است و تراکتور بیشتر در مناطق سخت‌گذر استفاده می‌شود. مدیرکل امور عشایر خراسان‌شمالی گفت: هر تانکر آبرسان روزانه بیش از پنج سرویس آبرسانی به مناطق عشایری انجام می‌دهد.

 پرداخت الکترونیک کرایه برای حل مشکل پول خرد

ارومیه| مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری ارومیه گفت: حل مشکل پول خرد در تاکسی‌ها مقدور نیست. فخرالدین معصوم‌زاده با بیان اینکه تهیه پول خرد کافی برای تاکسی‌ها مقدور نیست، تصریح کرد: در راستای حل مشکل تهیه پول خرد تاکسیرانی ارومیه درصدد هوشمندسازی تاکسی‌ها و امکان پرداخت الکترونیکی هستیم. وی ادامه داد: تاکسیرانی ارومیه سعی دارد تا پایان سال طرح هوشمندسازی تاکسی‌های شهر را اجرایی کند.

 مشکلی برای ارائه خدمات بانکی به زوار اربعین نداریم

کرمانشاه| ناظر پولی بانک مرکزی در کرمانشاه گفت: مشکلی برای تامین پول و ارائه خدمات بانکی مورد نیاز زوار اربعین در مرز خسروی نداریم. سردار مرادی اظهار کرد: امسال هم مانند سال‌های گذشته تدابیر لازم برای تامین پول زوار اربعین اندیشیده خواهد شد، با این تفاوت که در سال‌های گذشته عمده کار در مرز مهران صورت می‌گرفت و امسال برای مرز خسروی هم برنامه داریم. وی ادامه داد: به زودی هماهنگی‌های لازم با بانک‌ها صورت خواهد گرفت که هر بانکی که توانایی ارائه خدمات و پشتیبانی داشته باشد، اعلام آمادگی کند تا بتواند در مناطقی که زوار اربعین نیاز دارند، ارائه خدمات بدهد.

 وام‌های پرداختی کمیته امداد سقف و صف ندارد

زنجان| معاون کمیته امداد با اشاره به بدون سقف بودن وام‌های پرداختی به مددجویان گفت: در حال حاضر مددجویان کمیته امداد برای دریافت وام‌ قرض‌الحسنه یا دریافت جهیزیه در صف قرار نمی‌گیرند و ۱۲۰هزار فقره کمک هزینه ازدواج به مددجویان اعطا شده است. فاطمه رهبر دیروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان زنجان اظهار داشت: جامعه هدف کمیته امداد کشور یک میلیون و 600 هزار خانوار است که از این تعداد زنان سرپرست خانوار، سالمندان، دانشجویان و دانش‌آموزان بیشترین فراوانی را دارند. وی با بیان اینکه بیش از یک میلیون زن سرپرست خانوار و حدود یک میلیون و 300هزار سالمند زیر پوشش کمیته امداد هستند، افزود: 330هزار دانش‌آموز در حال تحصیل، 72هزار دانشجو و 5 هزار نخبه زیر پوشش کمیته امداد قرار دارند.

 

ارسال نظر