وزارت بهداشت؛ آماده همکاری با بخش خصوصی

۱۳۹۶/۰۶/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۵۵۱۱
وزارت بهداشت؛ آماده همکاری با بخش خصوصی

گروه بنگاه‌ها|

مشارکت بخش خصوصی واقعی در حوزه سلامت یکی از مهم‌ترین اولویت‌هایی است که دولت دوازدهم در امتداد برنامه‌ریزی‌های گذشته تلاش می‌کند تا ابعاد و زوایای گوناگون آن را تحقق بخشد. ایده‌یی که دولت تدبیر و امید حدفاصل سال‌های 92 تا 96، دانه آن را در بستر ساختار اجرایی و اقتصادی کشور کاشت، این روزها سر از خاک برآورده و دستاوردهای قابل‌توجهی از مشارکت بخش خصوصی در بخش‌های مختلف ارائه می‌شود.

افتتاح پروژه شهرک سلامت اصفهان که با مشارکت مستقیم بخش خصوصی اجرایی شده است، یکی از نمونه‌هایی است که نشان می‌دهد هر زمان که دولت و نهادهای حاکمیتی بستر مناسبی برای حضور بخش خصوصی واقعی ایجاد کرده‌اند، دستاوردهای قابل‌توجهی در این زمینه به وجود آمده است.

در راستای این نگاه حمایتی است که سیدحسن قاضی‌زاده‌هاشمی وزیر بهداشت دولت دوازدهم می‌گوید: آمادگی همکاری و مشارکت با بخش خصوصی در حوزه سلامت را داریم.

 قاضی‌زاده‌هاشمی که در مراسم افتتاح پروژه شهرک سلامت، صحبت می‌کرد در ادامه گفت: شاهد بهره‌برداری از فاز نخست بزرگ‌ترین پروژه سلامت در نصف جهان هستیم و به‌واقع هیچ تلاشی برای پیشرفت این پروژه فروگذار نبوده است.

وی افزود: بخش خصوصی آقای صرامی به‌عنوان نخستین سرمایه‌گذار متحمل صدمات بسیاری شده اما اکنون راه برای مشارکت بخش خصوصی باز شده است.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: اصفهان نه صرفا به خاطر گردشگران برای مردم اصفهان دچار کاستی‌هایی در تخت‌های بیمارستانی است در دولت یازدهم زحمات زیادی کشیده شده و تعداد قابل‌توجهی خانه بهداشت مرکز جامع سلامت و بیمارستان ساخته شده است اما هنوز با ایده‌آل فاصله داریم و اگر بخش گردشگری را اضافه کنیم تعداد تخت‌های بیمارستانی برای اصفهان بیشتر نیاز است.

قاضی‌زاده‌هاشمی با اشاره به اینکه ایران مقام اول پزشکی در منطقه را دارد، گفت: آمادگی همکاری و مشارکت با بخش خصوصی در حوزه سلامت را داریم.

وی بیان کرد: صنعت گردشگری سلامت در دنیا با رقمی ۱۵۰ میلیارد دلار یکی از صنایع مهم است و کشورهای همسایه همچون ترکیه برنامه‌ریزی خوبی در این زمینه کرده‌اند این در حالی است که از نظر علم پزشکی ایران مقام اول را در منطقه دارد.

وزیر بهداشت اعلام کرد: تا آخر شهریور ماه سند درمان کشور ابلاغ می‌شود. در سند مشخص شده در هر نقطه از ایران چه تعداد تخت برای بخش خصوصی و بخش دولتی مورد نیاز است.

قاضی‌زاده‌هاشمی اظهار کرد: ۷۰هزار تخت بیمارستانی احتیاج داریم که نه تنها در توان دولت نیست بلکه اعتقاد داریم وظیفه دولت هم نیست چراکه وظیقه دولت قانون‌گذاری است از این رو مشارکت بخش خصوصی احتیاج است.

قاضی‌زاده‌هاشمی بیان کرد: امیدواریم در دولت دوازدهم بتوانیم بخشی از تصدی‌گری خود را در حوزه سلامت کم کنیم و از کار اداره بیمارستان خارج شویم و بتوانیم در بخش‌های تصویب قوانین بهتر عمل کنیم.

وی اظهار کرد: اصفهان یکی از قطب‌های اقتصادی کشور است و امیدواریم شاهد حضور بیشتر مشارکت بخش خصوصی باشیم.

وزیر بهداشت عنوان کرد: مجموعه شهرک سلامت از دید من بی‌نظیر است و امیدوارم شاهد ارائه خدمات خوب در این شهرک باشیم. قاضی‌زاده‌هاشمی تاکید کرد: مردم اصفهان در تمام حوزه‌ها حقی بر گردن کشور داشته و امید داریم در حل مشکلات حوزه درمان این استان بتوانیم گام ‌برداریم.

 پروژه شهرک سلامت طرحی نو و خط‌شکن در کشور است

مجری و سرمایه‌گذار پروژه شهرک سلامت اصفهان گفت: پروژه شهرک سلامت طرحی نو و خط‌شکن است و هر طرح خلاق و نو نیاز به بررسی آسیب‌های اجتماعی دارد.

به گزارش «تعادل» به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌یی شهرداری اصفهان، مسعود صرامی در مراسم افتتاح فاز اول شهرک سلامت ضمن خیر مقدم به وزیر بهداشت و استاندار اظهار کرد: از تمام کارکنان پروژه شهرک سلامت تشکر می‌کنم.

وی افزود: نصف جمعیت سرمایه‌گذار اصفهانی در کیش و مشهد کار می‌کنند البته باید در همه شهرهای کشور کار کرد اما بسیار ناراحتم از اینکه بعد از ۳۸ سال اصفهان به اندازه کافی هتل ندارد و با وجود اینکه شهر توریست‌پذیر هستیم اما خدمات نیازمند توریست را نمی‌توانیم ارائه دهیم.

مجری طرح شهرک سلامت اصفهان ادامه داد: خیلی راحت می‌شود در کشور کار کرد و نیاز به سرمایه‌گذار خارجی نداریم و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی داخلی می‌توانند در اجرای پروژه‌های شهری کمک کنند.

صرامی خاطرنشان کرد: از آقای وزیر که جسارت داشتند و در اجرای پروژه‌های سلامت محور کمک کردند، تشکر می‌کنم.

وی اظهار کرد: جمالی‌نژاد شهردار اصفهان نیز هفته‌یی یک‌بار از پروژه بازدید می‌کردند تا هر چه سریع‌تر این طرح به بهره‌برداری برسد.

مجری طرح شهرک سلامت خاطرنشان کرد: البته اگر جمالی‌نژاد از فردا هم شهردار اصفهان نباشد اسم ایشان و سقاییان‌نژاد روی این پروژه باقی خواهد ماند.

وی بیان کرد: پروژه شهرک سلامت طرحی نو و خط‌شکن است و هر طرح خلاق و نو نیاز به بررسی آسیب‌های اجتماعی دارد بنابراین باید با ناملایمات سازگار باشیم تا راه‌حل برای مشکلات پیدا کنیم.

 

 

ارسال نظر