اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۰۵/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۵۴۳۸

 مراسم گرامیداشت روز خبرنگار در اراک

اراک    مراسم گرامیداشت روز خبرنگار به مناسبت هفدهم مرداد ماه سالروز شهادت محمود صارمی به بهانه تقدیر از خبرنگاران حوزه شهری با حضور رییس و تنی چند از اعضای شورای اسلامی، شهردار اراک، مدیران شهری و جمع کثیری از اصحاب رسانه در فرهنگسرای شهر برگزار شد. در این مراسم که با حضور نمایندگان خبرگزاری‌ها و هفته‌نامه‌های استانی تشکیل شد؛ از زحمات و تلاش‌های خبرنگاران تجلیل به عمل آمد.  اسماعیل تاج‌آباد، رییس چهارمین شورای اسلامی شهر اراک ارزش قلم را وصف نشدنی عنوان کرد و گفت: خبرنگاران در راستای انجام رسالت خود باید به دور از هر گونه وابستگی و به عنوان رابط متعهد میان مردم و مسوولان ایفای نقش کنند.  شایان ذکر است با اهدای لوح، شاخه گل و هدیه از خبرنگاران فعال حوزه شهرداری تقدیر شد.

 آغاز برداشت انگور از باغات شهرستان ایوان

ایوان    عباس سرتنگی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ایوان با اعلام این خبر گفت: برداشت انگور از باغات شهرستان ایوان آغاز شده و تا پایان شهریور ماه ادامه دارد. سطح باغات شهرستان ایوان ٨٢٨ هکتار که از این سطح ٣٩٠هکتار به انگور اختصاص دارد شامل ٨٠ هکتار یاقوتی و ٣١٠هکتار عسکری است و میزان تولید محصولات بخش باغی ١٠هزار تن است که ٣هزار تن آن انگور است.  سرتنگی افزود: این محصول با اشتغال‌زایی ٨٠٠ نفر به طور مستقیم و ١۵٠٠نفر به طور غیرمستقیم است که ارزش اقتصادی این محصول حدود ۶٠ میلیارد ریال است. میانگین برداشت انگور 25 الی 30تن در هکتار است که به صورت موردی 52 تن در هکتار نیز برداشت می‌شود.  مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ایوان اضافه کرد: انگور تولیدی به شهرستان‌های همجوار ازجمله ایلام، اسلام‌آباد، کرمانشاه و تهران ارسال و به بازار فروش عرضه می‌شود. انگور تولیدی به لحاظ کمی وکیفی جزو مرغوب‌ترین انگورهای سطح کشور است. ازجمله عوامل مهم در تولید انگور می‌توان به آب و هوای مناسب، ایجاد کلاس‌های آموزشی و ترویجی، اصلاح روش‌های تولید، مبارزه با آفات و بیماری‌ها، تغذیه، نگهداری از هرس تا برداشت، مراقبت‌های بعد از برداشت و آبیاری به روش‌های نوین و... اشاره کرد.

 توزیع روزانه ۳ میلیون لیتر فرآورده‌های نفتی

اراک     روزانه ۳میلیون و 500 هزار لیتر فرآورده‌های نفتی در سطح استان مرکزی توزیع می‌شود. مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان در جلسه کارگروه پیشگیری از قاچاق کالا و ارز استان از توزیع روزانه 3میلیون و 500 هزار لیتر فرآورده‌های نفتی شامل بنزین، نفت گاز، نفت کوره، نفت سفید و گاز مایع در سطح استان خبر داد. گیتی‌منش با توجه به وجود

88 جایگاه سوخت در استان و بازدید مستمر با همکاری تعزیرات حکومتی و نیروی انتظامی از این جایگاه‌ها گفت: 7/99درصد نازل جایگاه‌های عرضه سوخت استان از عملکرد صحیح برخوردارند. وی با بیان اینکه فرآورده‌های مصرفی در حوزه صنایع استان رو به کاهش است، افزود: از کل نفت و گاز توزیع شده در استان 6 درصد در بخش صنایع، 16درصد در بخش کشاورزی و 75درصد هم در بخش حمل و نقل استفاده می‌شود.

 توزیع 60 راس گوساله اصیل سیستانی

زاهدان     معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان با اعلام این خبر گفت: امسال 20راس گوساله نر اصیل سیستانی بین دامداران شمال استان توزیع شده است.  مجتبی پیری افزود: توزیع این گوساله‌ها با هدف حفظ و حراست و توسعه نژاد گاو سیستانی بوده است.  به گفته وی، این گوساله‌ها با سن زیر 2سال از سوی مرکز به‌گزینی گاو سیستانی به دامداران واجد شرایط و علاقه‌مند به نگهداری گاو سیستانی توزیع شده است. وی تصریح کرد: در قالب این طرح 40درصد هزینه‌های این گوساله‌ها از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان و مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی سیستان پرداخت شده است.

 افزایش ۱۱ درصدی رهاسازی لارو میگو در دریا

بندرعباس    ‌مدیرکل شیلات هرمزگان گفت: رهاسازی لارو میگو در خورهای هرمزگان پایان یافت.  پرویز محبی تصریح کرد: امسال میزان رهاسازی لارو میگو نسبت به سال گذشته ۱۱درصد افزایش ‌یافته است. وی افزود: امسال ۴۰میلیون قطعه لارو میگو در 3منطقه کلاهی، تیاب و کولغان از توابع هرمزگان رهاسازی شده ‌که برای اجرای این طرح ۳۰۰میلیون تومان از محل اعتبارات ملی هزینه شده است. محبی ادامه داد: هدف از رهاسازی لارو میگو در خور و دریا حفظ و بازسازی ذخایر آبزیان و پشتیبانی از جامعه صیادی است.

 

ارسال نظر