اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۰۵/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۵۳۵۵

 دستور معاون اول رییس‌جمهور برای صدور مجوز مرز هوایی دزفول

دزفول   فرماندار دزفول از موافقت معاون اول رییس‌جمهور برای صدور مجوز مرز هوایی برای صادرات محصولات به کشورهای خارجی خبر داد و گفت: تا زمانی که نخستین پرواز از مرز هوایی دزفول انجام نشود، دغدغه این مساله وجود خواهد داشت. حبیب آصفی اظهار کرد: آقای جهانگیری در نامه‌یی موافقت خود را در خصوص صدور مجوزهای لازم برای مرز هوایی دزفول اعلام کرد و به وزیر کشور دستور داد تا این مساله را عملیاتی کند. وی افزود: در حال حاضر منتظر صدور مجوز مرز هوایی دزفول هستیم و در این زمینه اقدامات لازم را در شهرستان در بحث گمرک و سایر موارد انجام داده‌ایم تا پس از صدور مجوز مرز هوایی، نسبت به صادرات محصولات اقدام کنیم. فرماندار دزفول تصریح کرد: مرز هوایی یکی از دغدغه‌های شهرستان به خصوص در بحث صادرات محصولات بود که اکنون با موافقت معاون اول رییس‌جمهور امیدواریم این مساله اجرایی شود.

 افتتاح 356میلیارد تومان پروژه‌های عمرانی

در آبفای اصفهان

اصفهان   شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در گزارشی بخشی از عملکرد یک‌ساله این شرکت را تشریح کرد. در بخشی از عملکرد یک‌ساله شرکت آبفا استان اصفهان منتهی به هفته دولت (شهریورماه 1396) آمده است: «با حضور وزیر نیرو در آبان ماه سال گذشته طرح آبرسانی به شهر گز با اعتباری معادل 156میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید و با اتصال خطوط انتقال به منابع پیلاف آب شرب مردم شهر گز که در شمال استان قرار دارند در تمام فصول به صورت پایدار تامین شد. ضمن اینکه در سفر آبان ماه سال گذشته وزیر نیرو احداث تصفیه‌خانه آب شهر گلپایگان با اعتبار 249میلیارد ریال و تصفیه‌خانه آب خوانسار با اعتبار 202میلیارد ریال افتتاح شد.»

 200 میلیارد ریال به خطوط کشتیرانی یارانه پرداخت می‌شود

زاهدان   مدیرکل دفتر توسعه صادرات خدمات و محصولات دانش‌بنیان سازمان توسعه تجارت ایران گفت: 200 میلیارد ریال از محل درآمدهای سازمان کشتیرانی جمهوری اسلامی پارسال مصوب شده است تا به خطوط کشتیرانی در کشور یارانه پرداخت شود. محمود اسکندری در نشست میز ملی کالایی خدمات دریایی، حمل و نقل و ترانزیت سیستان و بلوچستان در زاهدان اظهار داشت: پارسال کمک‌های مالی از سوی سازمان کشتیرانی جمهوری اسلامی برای راه‌اندازی خط کشتیرانی چابهار به عمان انجام شده است. وی ادامه داد: سازمان توسعه تجارت با هدف شناسایی و رفع مشکلات صادرکنندگان اقدام به تغییر در ساختار سازمانی خود داده و هم اینک هفت میز خدمت در این زمینه تعریف شده است.

 خسارت 10 میلیارد تومانی باران تابستانه

یاسوج   مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت که بر اساس برآوردهای اولیه بارش‌های تابستانه همراه با تندباد روزهای اخیر رقمی بیش از100میلیارد ریال به روستاها و بخش کشاورزی این استان خسارت زده است. سید علی وفایی‌مقدم اظهار کرد: این میزان خسارت مربوط به شهرستان‌های بویراحمد، گچساران، باشت، لنده، بهمئی و چرام است. وی افزود: البته میزان دقیق خسارت وارده به موسسات و تاسیسات زیربنایی، مناطق روستایی و کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در بارندگی‌های اخیر همچنان در حال بررسی و جمع‌بندی نهایی است. مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان آماده پرداخت خسارت به روستاییان و کشاورزان بیمه ‌شده این استان است.

 گازرسانی به 2 شهر و 150 روستا در هفته دولت

کرمانشاه   مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه از بهره‌برداری یا آغاز عملیات گازرسانی به 2شهر و 175روستای استان در هفته دولت خبر داد.  سیروس شهبازی اظهار کرد: همزمان با ایام هفته دولت پروژه گازرسانی به دو شهرحمیل و باینگان و نیز 150روستای استان به بهره‌برداری می‌رسد. همچنین عملیات اجرایی گازرسانی به 25روستای استان نیز آغاز خواهد شد. وی افزود: میزان اعتبار این پروژه‌های گازرسانی مجموعا 609میلیارد ریال است که عمدتا از محل منابع بند «ق» تبصره 2 قانون بودجه تامین شده است. شهبازی گفت: در حال حاضر 99درصد جمعیت شهری و 54درصد جمعیت روستایی استان از گاز طبیعی بهره‌مند هستند.

 پیش‌بینی کاهش 180 هزار تنی برداشت میوه

اراک   مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: به‌دلیل سرمازدگی اخیر کاهش 180هزار تنی برداشت میوه در باغات استان مرکزی پیش‌بینی می‌شود. علی‌اصغر زارعی عنوان کرد: با توجه به سرمازدگی که در سال گذشته در استان مرکزی رخ داد و بر اثر آن باغات میوه به ویژه باغات انار و زیتون خسارت قابل توجهی را متحمل شدند، پیش‌بینی می‌شود با کاهش قابل توجه برداشت میوه از باغات استان مواجه باشیم. وی بیان کرد: براساس پیش‌بینی‌ها به نظر می‌رسد که امسال تا پایان مهرماه شاهد برداشت 300هزار تنی انواع میوه از باغات استان مرکزی باشیم در صورتی که این رقم در مدت مشابه سال گذشته 480 هزار تن بوده است.  زارعی با اشاره به اینکه میوه‌های استان مرکزی شامل انواع میوه‌های دانه‌دار، هسته‌دار، میوه خشک، پسته، بادام، انجیر و... است، افزود: استان مرکزی به دلیل کیفیت محصولات تولیدی جایگاه قابل قبولی در بین استان‌های کشور دارد به‌طوری که در تولید محصولاتی همچون انار، پسته و انگور در لیست استان‌های صادرکننده جای دارد.

 اختصاص 50 میلیارد تومان برای توسعه اشتغال

رشت  50 میلیارد تومان تسهیلات برای رونق تولید و توسعه‌ اشتغال پایدار در مناطق روستایی گیلان اختصاص یافته است.  معاون امور عمرانی استانداری دیروز در نشست کارگروه راهبری طرح‌های ارتقای تولید و توسعه اشتغال روستایی از اختصاص 50میلیارد تومان تسهیلات این کار خبر داد. حجت شعبان‌پور گفت: نرخ سود این تسهیلات بین 8 تا 10درصد است و 10درصد بقیه را دولت در قالب یارانه پرداخت خواهد کرد. وی با بیان اینکه به طرح‌های توجیهی اشتغالزا و مولد روستایی تا سقف یک‌میلیارد تومان تسهیلات پرداخت می‌شود، افزود: این تسهیلات را 3بانک سینا، کارآفرین و پست بانک پرداخت می‌کند.

 

 

ارسال نظر