چهره‌های استانی

۱۳۹۶/۰۵/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۵۳۵۴

برگزاری دوره آموزش اعضای هیات‌مدیره شرکت ملی گاز

11-2مازندران  فاز دوم آموزش اعضای هیات‌مدیره شرکت ملی گاز و شرکت‌های تابعه 24 و 25 مرداد به میزبانی  منطقه 9 عملیات انتقال گاز در ساری برگزار شد. داودی‌نژاد با ذکر این موضوع عنوان کرد: سعی کردیم میزبانی شایسته برای برگزاری این سمینار باشیم و امکانات آموزشی لازم را مهیا کنیم.  این سمینار دو روزه در هتل سالاردره ساری برگزار شد. پس از قرائت قرآن و پخش سرود ملی، داودی‌نژاد مدیر منطقه 9 عملیات ضمن خوش‌آمدگویی به میهمانان، گزارش مختصری از فعالیت‌های منطقه ارائه کرد. وی با عنوان این مطلب که استان‌های شمالی با ظاهر سبز جنگل و آبی آرام دریا شناخته می‌شوند، مشکلات جاری در منطقه را چون دریایی وسیع برشمرد و شرایط استراتژیک منطقه 9 را برای حضار توصیف کرد.  وی همچنین با تشکر از شرکت ملی گاز برای برگزاری دوره‌های آموزشی، این دوره‌ها را مفید و مهم برشمرد و بیان داشت: ما اعضای هیات‌مدیره به‌عنوان پیشانی حرکت سیستم اداری متبوع خویش بیش از همه نیازمند بازآموزی و آموزش‌های به‌روز هستیم.  همچنین نماینده آموزش و تجهیز نیروی انسانی شرکت ملی گاز با بیان علل برگزاری دوره‌های آموزشی، به استفاده از اساتید مجرب و آشنا به ساختارهای وزارت نفت اشاره کرد و بیان داشت: انتظار می‌رود اعضای هیات‌مدیره با حضور در این دوره‌ها، حداکثر بهره را ببرند. در ادامه مبحث ساختارهای سازمانی صنعت نفت در دو نوبت صبح و بعدازظهر توسط استاد گوگردچیان تدریس شد. همچنین در روز دوم موضوع اخلاق حرفه‌یی در صنعت نفت توسط قراملکی و کشاورزیان تدریس شد.

 

راه‌اندازی سامانه توزین الکترونیکی در محور هراز و سوادکوه

11-3مازندران  سامانه توزین الکترونیکی برای کنترل بار وسایل نقلیه سنگین و سبک در ابتدای ورودی محور هراز و سوادکوه راه‌اندازی شد. مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌یی مازندران در مراسم بهره‌برداری از این سامانه توزین اظهار کرد: برای ایمنی در سطح این محور با فرماندهی انتظامی اهداف مشترکی داریم و تلاش داریم که به مقوله ایمنی به صورت ویژه توجه کنیم. به گزارش «تعادل»، احمدآفرین محمدزاده تصریح کرد: هوشمندسازی جاده‌ها یکی از اقدامات جدی در این زمینه است و بحث اضافه تناژ بار یکی از مواردی است که در کشور به آن توجه می‌شود. وی خاطرنشان کرد: اضافه تناژ در کنترل وسیله نقلیه و صدماتی که به بستر جاده وارد می‌کند باعث خسارت مالی زیادی می‌شود.   وی با اشاره به وجود معادن زیاد در منطقه بیان کرد: همواره شاهد حمل اضافه بار زیادی در این محور هستیم، با راه‌اندازی سیستم توزین در حال حرکت تناژ خودروهای عبوری محاسبه و مورد شناسایی قرار می‌گیرد. محمدزاده بیان کرد: از این سیستم برای کنترل مناسب‌تر محور در حوزه کنترل بار انجام می‌شود، این سیستم برای کمک بهتر به پلیس‌راه و برخورد با رانندگان متخلف در دستور کار است.  مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌یی مازندران اضافه کرد: هدف ما این است که بخش عمده‌یی از تردد جاده‌یی که خارج از ضوابط حمل و نقل جاده‌یی است را کنترل کرده و بنا داریم از طریق این سیستم میزان تصادفات جاده‌یی را کنترل کنیم.  محمد‌زاده از برنامه‌ریزی برای توسعه دوربین‌های ثبت تخلفات در مازندران خبر داد و افزود: در حال حاضر 45 دوربین رصد جاده‌یی در سطح محورهای استان فعال بوده و ستاد مرکزی کشور روی این دوربین‌ها کنترل دارد.

 

بارگیری محموله 50 هزار تنی سیمان قشم به موزامبیک

11-4قشم  محموله 50 هزار تنی سیمان قشم اکنون در حال بارگیری به کشور موزامبیک است.  ‌به گزارش ایسنا، ‌مدیرکل گمرک و ترانزیت سازمان منطقه آزاد قشم با اعلام این خبر گفت: این نخستین محموله سیمان و کلینکر است که از بنادر قشم به کشور موزامبیک صادر می‌شود.  هرمز امیری با بیان اینکه ارزش این محموله یک‌میلیون و 150 هزار دلار است، پیش‌بینی کرد: تا پایان امسال 200 هزار تن سیمان و کلینکر به ارزش بیش از 4 میلیون و 500 هزار دلار از بنادر قشم به کشورهای آسیایی و آفریقایی صادر شود.  مدیرکل گمرک و ترانزیت سازمان منطقه آزاد قشم اضافه کرد: 70 درصد تولیدات سیمان و کلینکر قشم به 13 کشور آسیایی و آفریقایی صادر می‌شود.  امیری تصریح کرد: محصولات تولیدی کارخانه سیمان قشم تاکنون به کشورهای عراق، امارات‌عربی‌متحده، کویت، مصر، تاجیکستان، ترکمنستان و سومالی صادر شده است.  وی اضافه کرد: کشورهای سریلانکا، هند، پاکستان، لیبی و عمان نیز از مشتریان محصولات کارخانه سیمان قشم هستند.  امیری خاطرنشان کرد: حدود 30 درصد محصولات شرکت سیمان قشم برای توسعه فعالیت‌های اقتصادی جزیره قشم، کیش و عسلویه استفاده می‌شود.  مدیر تولید کارخانه سیمان قشم گفت: محصولات این شرکت 6 سال متوالی با دریافت گواهینامه‌های معتبر داخلی و خارجی موفق به عنوان واحد تولیدی نمونه صنعتی در هرمزگان شده است.  شرکت سیمان قشم به عنوان یکی از واحدهای تحت حمایت سازمان منطقه آزاد قشم فعالیت خود را از سال 1379 در فاز نخست با هدف تولید سیمان تیپ 2 و 5 و کلینکر در جزیره قشم آغاز کرد. کارخانه سیمان قشم در کیلومتر 7 جاده درگهان واقع‌ شده است.

 

اجرای پروژه‌های عمرانی با رویکرد اقتصاد مقاومتی

11-5بوشهر   استاندار بوشهر گفت: بودجه تملک ‌دارایی و سرمایه‌یی استان بوشهر براساس برنامه جامع ۵ ساله توزیع و پروژه‌های عمرانی با رویکرد سیاست اقتصاد مقاومتی اجرا می‌شود.  به گزارش تسنیم، مصطفی سالاری دیروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان بوشهر با تاکید بر اجرای پروژه‌ها براساس سند چشم‌انداز توسعه استان بوشهر اظهار کرد: برنامه‌ها و پروژه‌ها براساس سند چشم‌انداز توسعه اجرایی شود که در این راستا هر دستگاه اجرایی موظف به تطبیق قرار دادن طرح‌ها براساس این سند است.

وی با اشاره به توزیع بودجه تملک دارایی و سرمایه‌یی شهرستان‌ها براساس برنامه ششم توسعه تصریح کرد: بودجه تملک ‌دارایی و سرمایه‌یی استان بوشهر براساس برنامه جامع 5 ساله توزیع و پروژه‌های عمرانی با رویکرد سیاست اقتصاد مقاومتی اجرا می‌شود.  استاندار بوشهر با تاکید بر توجه به حوزه آموزش در برنامه‌ها و طرح‌های درمانی گفت: براساس سند چشم‌انداز در تامین نیروهای مورد نیاز، عرصه آموزش مورد توجه قرار بگیرد تا کاستی‌های این حوزه جبران شود.  سالاری کمبود نیروی پرستاری در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی را نگران‌کننده دانست و خاطرنشان کرد: هر چند تخت‌های بیمارستانی استان بوشهر افزایش یافته ولی باید به تناسب آن نیروهای موردنیاز درمانی و پرستاری افزایش یابد چراکه اکنون کمبود پرستار در بیمارستان‌های استان بوشهر نگران‌کننده است.

وی سند چشم‌انداز هر دستگاه اجرایی را سند راهنما و هدایت دانست و تاکید کرد: براساس تدوین سند چشم‌انداز توسعه، دستگاه‌های اجرایی باید طرح‌های ملی، استانی و بخش خصوصی با رویکرد حل مشکلات اجرایی کنند.

 

ارسال نظر