اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۰۵/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۵۱۴۶

 سرمایه‌گذاری 534 میلیون دلاری 17 شرکت خارجی

کرج   ‌معاون امور هماهنگی و عمرانی استانداری البرز گفت که با تلاش‌های دولت تدبیر و امید 534 میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی از طریق انعقاد قرارداد با  17 شرکت خارجی در استان جذب شده است. عباداله کامکار دیروز در نشست خبری نخستین نمایشگاه توانمندی‌های تولیدی و صادراتی صنایع کوچک و متوسط استان البرز با بیان اینکه تاکنون 35 هیات سرمایه‌گذاری خارجی به البرز مراجعه کرده‌اند، افزود: از این تعداد 17 شرکت منجر به عقد قرارداد شده که 534 میلیون دلار جذب سرمایه‌گذاری از این طریق صورت گرفته است.  او به خدمات دولت تدبیر و امید در استان اشاره و گفت: 538 واحد تولیدی در دولت تدبیر و امید در استان راه‌اندازی، احیا، خروج از رکود و افزایش ظرفیت داشته‌اند که از این تعداد 504 واحد در بخش کشاورزی بوده است.

 نشست شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت

رشت   ‌نشست شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت امروز با رویکرد افزایش و تسهیل در واردات غلات در رشت برگزار شد. راهکارهای افزایش ظرفیت بنادر گیلان و تسهیل در روند واردات غلات از کشورهای حاشیه خزر در این نشست بررسی شد.  رییس اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی گیلان در این نشست با بیان اینکه در زمان کنونی وارد‌کنندگان غله در استان روندی 2 هفته تا یک ماه را برای ترخیص کالای خود در بنادر استان طی می‌کنند، افزود: نبود آزمایشگاه سنجش غلات وارداتی ازجمله مشکلاتی است که روند ترخیص را طولانی می‌کند و انگیزه تجار برای تعامل با بنادر استان را کاهش می‌دهد. تیزهوش تابان از عزم جدی مسوولان استان برای راه‌اندازی یک آزمایشگاه تشخیص مواد در دامپزشکی استان خبر داد و افزود: با راه‌اندازی این آزمایشگاه در آینده‌یی نزدیک، روند سنجش غلات وارداتی از کشورهای حوزه خزر در گیلان به کمتر از یک هفته کاهش خواهد یافت.

 پرورش جلبک‌ها، نرم‌تنان و لاک‌پشت‌ها

بوشهر   ‌مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: با توجه به ظرفیت سواحل بوشهر در پرورش آبزیان، علاوه بر پرورش ماهی و میگو، پرورش جلبک‌ها، نرم‌تنان و لاک‌پشت‌ها در برنامه شیلات این استان قرار گرفته است. عباسعلی زنده‌بودی دیروز در جلسه کارگروه اقتصاد مقاومتی در بندر ریگ گناوه، طرح پرورش ماهی در قفس را یکی از طرح‌های شاخص اقتصاد مقاومتی در حوزه وزارت جهاد کشاورزی عنوان کرد و اظهار داشت: نخستین طرح پرورش ماهی در قفس در استان بوشهر در حوضچه سد رییسعلی دلواری دشتستان آغاز به کار کرده است. وی با اشاره به ظرفیت بالای سواحل خلیج‌فارس در استان بوشهر برای پرورش ماهی در قفس افزود: ظرفیت سواحل استان بوشهر برای طرح پرورش ماهی در قفس شناسایی که در این زمینه 35 مجوز پرورش ماهی در قفس در آب‌های ساحلی استان بوشهر صادر شده است.

 قزوین دارنده رتبه چهارم تولید ماهیان زینتی

قزوین   ‌مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: قزوین در تولید ماهیان زینتی توانسته رتبه چهارم کشور را به خود اختصاص دهد.  ایرج رحمانی اظهار کرد: پارسال با وجود 80 کارگاه فعال تکثیر و پرورش ماهیان زینتی، 28 میلیون و 500هزار قطعه انواع ماهیان زینتی در استان تولید شده است.  مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اشاره به اینکه یکی از سرگرمی‌های عصر جدید، تکثیر، پرورش و نگهداری از ماهیان آکواریومی است، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون در ایران نگهداری ماهیان زینتی بسیار عمومیت دارد و علاوه‌ بر سرگرمی به‌عنوان یک منبع درآمد و محصولی تجاری محسوب می‌شود. رحمانی، گونه‌های قابل تکثیر و پرورش ماهیان زینتی را، انواع گورامی‌ها، انواع فلاورهورن‌ها، انواع انجل‌ها، گرین تیلور، تگزاس و زبرا ذکر کرد.

 سرشماری اتباع خارجی بدون مدرک در اصفهان

اصفهان   ‌گام دوم سرشماری اتباع خارجی بدون مدرک در اصفهان آغاز شد.  مدیرکل دفتر امور اتباع و مهاجران خارجی اصفهان گفت: دانش‌آموزان اتباع بدون مدرک در مدارس کشور، زنان ایرانی دارای فرزند که با مهاجران افغانستانی بدون مدرک ازدواج کرده و افرادی که تنها یک نفر از خانواده آنها مدرک دارند از جامعه آماری این طرح هستند. مهدی سلیمانی با بیان اینکه مرحله اول این طرح بهمن سال گذشته آغاز شده بود، افزود: این افراد باید ابتدا برای نوبت‌دهی به دفاتر کفالت مراجعه و سپس سرپرست خانوار به همراه تمام اعضا در نوبت مقرر برای انگشت‌نگاری و عکسبرداری در دفاتر حاضر شوند. وی گفت: 24 دفتر کفالت تا 10شهریور سرشماری اتباع خارجی را انجام می‌دهند.

 تنش آبی در 22 روستای شهرستان رودبار

رودبار   ‌مدیر امور آبفار رودبار از تنش آبی در

22 روستای شهرستان رودبار خبر داد و گفت: عملیات آبرسانی سیار به 8 روستای دارای تنش آبی شهرستان رودبار توسط 2 دستگاه تانکر در حال انجام است.  ‌سجاد عزیزی اظهار کرد: مبلغان دینی و خبرنگاران با بهره‌گیری از توانمندی‌های خود می‌توانند الگوی درست مصرف آب شرب را نهادینه کنند.  مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان رودبار خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت آب در تامین رفاه مردم، می‌طلبد همه رسانه‌ها ابعاد مختلف این ماده حیاتی را تبیین کنند.  

 خسارت زلزله ناغان ۲۳ میلیارد تومان برآورد شد

شهرکرد   استاندار چهارمحال‌وبختیاری گفت: زلزله

۸ مردادماه در ناغان ۲۳ میلیارد و ۵۶ میلیون تومان خسارت به منطقه وارد کرد. قاسم سلیمانی دیروز در شورای هماهنگی مدیریت بحران استان اظهار کرد: زلزله 8 مردادماه در ناغان 23میلیارد و 56 میلیون تومان خسارت بر جای گذاشته که از این میزان 11 میلیارد و 27میلیون تومان مربوط به زیرساخت‌ها و 5 میلیارد و 30میلیون تومان مربوط به بخش کشاورزی است.  وی میزان خسارت به منازل مسکونی را 6 میلیارد و 93میلیون تومان عنوان کرد و افزود: در این زلزله 356واحد مسکونی از 30 تا 100درصد دچار آسیب شدند.

 

ارسال نظر