چهره‌های استانی

۱۳۹۶/۰۵/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۵۰۵۹

یکپارچه‌سازی شیوه‌های مختلف حمل و نقل شهری

11-2اصفهان| معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: ایجاد یکپارچگی بین شیوه‌های مختلف حمل و نقل هدف غایی نظام حمل و نقل شهر محسوب می‌شود. به گزارش «تعادل» و به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌یی شهرداری اصفهان، علیرضا صلواتی در مراسم رونمایی از یکصد دستگاه اتوبوس و بهره‌برداری از خط ۲ سامانه اتوبوس تندرو که در قالب شصت و نهمین برنامه از سری برنامه‌های هر هفته، چند افتتاح برگزار شد، اظهار کرد: امروز در کلان‌شهر اصفهان شاهد تکمیل شبکه حمل و نقل عمومی و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی هستیم. او با اشاره به راه‌اندازی ۳ خط بی‌آرتی در اصفهان افزود: نخستین خط بی‌آرتی از ندامتگاه اصفهان تا میدان قدس به طول ۲۰کیلومتر و خط سوم سامانه تندرو از پایان ارغوانیه تا میدان امام علی(ع) راه‌اندازی شده که تا چند روز آینده این خط تا میدان جمهوری امتداد می‌یابد. معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان اعلام کرد: امروز نیز خط دوم سامانه اتوبوس تندرو از میدان قدس تا میدان جمهوری راه‌اندازی می‌شود. صلواتی خاطرنشان کرد: طبق برنامه اصفهان ۱۴۰۰ و چشم‌انداز شهر هویت و بافت تاریخی شهر باید حفظ شود تا شاهد رونق گردشگری و صنعت سبز باشیم. او اظهار کرد: در سیستم مدیریتی قرار است روش‌های کارآ و نوین را داشته باشیم که یکی از روش‌های نوین یعنی خط پنجم سامانه اتوبوس تندرو از میدان جمهوری تا میدان استقلال قرار است عملیات اجرایی آن آغاز شود. صلواتی افزود: قرار است، بتوانیم تردد حمل و نقل شخصی را در شهر کاهش دهیم.

 

بهبود بهره‌برداری و پایش شبکه‌های توزیع برق مازندران

11-3مازندران| معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ توزیع برق مازندران از بهبود بهره‌برداری و پایش شبکه‌های توزیع برق مازندران در فصل تابستان خبرداد. رضا غفاری بیان داشت: با توجه به اهمیت فعالیت‌های بهره‌برداری در راستای کاهش خاموشی‌های شبکه و باتوجه به شرایط اقتصادی و اهمیت اقتصاد مقاومتی پایداری شبکه بر مبنای تعمیرات و نگهداری از وظایف اصلی هر بهره‌برداری است و در این راستا جلسات کمیته بهره‌برداری برای پایش وضعیت فعالیت‌های امورها در سرفصل‌های برای هر یک از امورها تمام این سرفصل‌ها رصد می‌شود. او گفت: نخستین وظیفه بهره‌بردار، میزان بازدید و سرویس دوره‌یی امورها براساس برنامه زمانبندی شده است که در این راستا ساختار pm در اختیار امورها قرار دارد که در این بخش میزان بازدید شبکه فشار متوسط و پست‌های توزیع و فشار ضعیف ارائه می‌شود. معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ توزیع برق مازندران گفت: شاخص‌های سرانه خرابی، سرانه تعمیرات، میزان خرابی‌های ثبت شده و پایش قراردادهای بهره‌برداری اولویت یک ثبت خرابی بر اساس گزارش‌های ستادی بررسی می‌شود. غفاری بیان کرد: وضعیت قراردادها و کسب مجوزها از برنامه‌های عملیاتی ابلاغ شده به امورها در بخش تعمیرات و اصلاح و بهینه‌سازی که در آن قرارداد‌های خط گرم، اصلاح ارت، تعمیرات خطوط، تعمیرات تابلو، شاخه زنی در بخش اصلاح و بهینه‌سازی بررسی می‌شود تا تعیین شود آیا پروژه‌های تعمیراتی مجوز گرفته شده براساس اولویت‌های بازدید شبکه در سیستم pm تعریف شده است.

 

بهره‌گیری از ظرفیت شهرک‌های علمی و تحقیقاتی

11-4اصفهان| مدیرعامل شرکت آبفا استان اصفهان در بازدید از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان اعلام کرد: بهره‌گیری از ظرفیت شهرک‌های علمی و تحقیقاتی از مصادیق بارز اقتصاد مقاومتی است. هاشم امینی در این بازدید گفت: رویکرد شرکت آبفا استان اصفهان استفاده از دستاوردهای علمی شرکت‌های دانش‌بنیان جهت رشد و توسعه این صنعت است تا با استفاده صحیح از این ظرفیت علاوه بر غلبه بر برخی چالش‌ها روند توسعه‌یافتگی با سرعت بیشتری ادامه یابد. مدیر عامل شرکت آبفا استان اصفهان عنوان کرد: شرکت آبفا استان اصفهان برای بررسی چالش‌ها و واکاوی مسائل داخلی در صنعت آب شرب و نیز کشف فرصت‌های موجود در میان نخبگان دانشگاه صنعتی اقدام به برگزاری همنت آب برای نخستین بار در کشور کرد. این درحالی است که درصدد هستیم از فعالیت‌ها و دستاوردهای شهرک‌های علمی و تحقیقاتی در زمینه صنعت آب و فاضلاب نیز نهایت بهره را ببریم. او بر پیوند علم و صنعت تاکید کرد و گفت: ما زمانی می‌توانیم بر چالش‌های موجود در صنعت فائق آییم که از دانش و علم اندیشمندان و نخبگان در دانشگاه‌ها و شهرک‌های علمی و تحقیقاتی بهره‌مند شویم. همچنین توسعه شهرک‌های علمی و تحقیقاتی و شرکت‌های دانش‌بنیان یکی از مصادیق بارز اقتصاد مقاومتی است به گونه‌یی که وابستگی به تکنولوژی وارداتی را به حداقل می‌رساند. امینی گفت: شرکت آبفا استان اصفهان آماده است تا از دانش فعالان در شهرک علمی پیرامون گندزدایی سیستم‌های تصفیه آب و فاضلاب، و ... بهره‌مند شود.

 

تاکید بر تسریع در راه‌اندازی بازارچه‌های مرزی ایلام

11-5ایلام| رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام از تشکیل کمیته‌های تخصصی برای به سرانجام رساندن سریع بازارچه‌های مرزی «چیلات»  و «چنگوله»  خبر داد. به گزارش ایسنا، «یاراله نصیری» در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان اظهار کرد: بازارچه‌های مرزی چیلات و چنگوله به درستی در مسیر رسیدن به مرحله بهره‌برداری قرار گرفته‌اند. او اضافه کرد: بعد از ابلاغ مصوبه هیات محترم دولت و تصویب دو بازارچه مرزی مشترک با کشور عراق در شهر مهران و دهلران، اقدامات مناسبی برای به سرانجام رساندن این نقاط تجاری شروع شده است. دبیر کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان ادامه داد: به دلیل فراهم بودن شرایط مناسب مرز چنگوله در سمت عراق در صورت تسریع در تکمیل زیرساخت‌ها توسط سازمان‌های مرتبط به زودی می‌توان شاهد بهره‌برداری از این بازارچه مرزی بود. نصیری با اشاره به اینکه دفتر فنی استانداری ایلام به عنوان مسوول پیگیری اجرای مصوبات راه‌اندازی این بازارچه‌ها تعیین شده است، ادامه داد: قرار است ادارات و نهادهای مربوطه در بازه زمانی دو هفته‌یی اقدامات اساسی جهت اختصاص زمین مناسب، تامین آب و برق مورد نیاز، نصب تاسیسات مخابراتی، تکمیل جاده‌های دسترسی و امین‌سازی فضای محیطی از نظر مواد منفجره باقیمانده از جنگ تحمیلی به عمل آورند. رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: برای این منظور اعتبارات مناسبی به صورت ویژه در اختیار فرمانداران شهرستان مهران و دهلران قرار می‌گیرد.

 

ارسال نظر