چهره‌های استانی

۱۳۹۶/۰۵/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۶۹۷

نهادهای دولتی بزرگ‌ترین موانع کسب و کار

مرکزی|

11-2مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی با بیان اینکه ممانعت از پرورش ماهی تیلاپیا مساوی با ارزبری ده‌ها میلیون دلاری است، گفت: به‌درستی مشخص نیست که چرا در ایران از تولید و پرورش ماهی تیلاپیا جلوگیری می‌شود.

حسن اکبری در گفت‌وگو با ایسنا، عنوان کرد: امروزه نهادهای دولتی بزرگ‌ترین موانع کسب و کار در کشور به حساب می‌آیند، درحالی که یک سرمایه‌گذار تنها انتظار تسهیل‌گری در امر دریافت مجوز و جلوگیری از بروز موانع در امر تولید را از دولت دارد که این امر کمک شایانی به رونق اقتصاد کشور می‌کند. او بیان کرد: در امر سهولت سرمایه‌گذاری باید از الگوها و کشورهای موفق در این راستا مانند ترکیه و گرجستان که در کمترین زمان ممکن مجوزهای سرمایه‌گذاری را صادر می‌کنند، بهره برد و گردش پول، ثروت‌آفرینی، اشتغال‌زایی و رونق اقتصادی را تسهیل و تسریع کرد. اکبری با تاکید بر اینکه باید اصلاحات و رفع خلأهای قانونی در امر رونق اقتصادی یک‌بار برای همیشه انجام گیرد، افزود: در این راستا لازم است که قوانین، دستورالعمل یا آیین‌نامه جهت خروج برخی نهادهای اضافی از مسیر ایجاد ثروت و رونق اقتصادی برای هموار شدن مسیر سرمایه‌گذاری تصویب شود تا از سرمایه‌گذاری در خارج از کشور جلوگیری شود.

 

شیوه بارگیری بندر چابهار باید صنعتی شود

چابهار|

11-3فرماندار ویژه چابهار با تاکید بر ضرورت تغییر شکل شیوه بارگیری بندر چابهار از حالت سنتی به صنعتی، گفت: قابل پذیرش نیست که تجار خارجی و داخلی برای تخلیه و بارگیری کالا با مشکل مواجه شوند و روند کار آنها به کندی انجام پذیرد.

به گزارش تسنیم، ایوب درویشی در جلسه بررسی روند توسعه بندر چابهار، با تاکید بر ضرورت تغییر شکل شیوه بارگیری در بندر چابهار از حالت سنتی به صنعتی، اظهار کرد: تخلیه و بارگیری در بندر چابهار باید با نظارت بیشتری صورت گیرد و به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست که تجار خارجی و داخلی برای تخلیه کالا با مشکل مواجه شوند و روند کار آنها به کندی انجام پذیرد. فرماندار ویژه چابهار ادامه داد: باید به سمت و سویی حرکت کنیم که هزینه‌های واردات و صادرات از طریق بندر اقیانوسی چابهار کاهش پیدا کند که این امر باعث جذب سرمایه‌گذار خواهد شد. او تصریح کرد: در بخش سخت‌افزاری بندر چابهار سرمایه‌های زیادی هزینه شده که اگر اداره بندر در جذب سرمایه‌گذاری و پشتیبانی که همان بخش نرم‌افزاری کار است فعال عمل نکند، کل این سرمایه‌ها به هدر رفته است. نباید بار مردم در اداره بندر و گمرک با تاخیر ترخیص شود هر چند سبب زیان به سرمایه‌گذار می‌شود اما زیان‌ده اصلی ما خواهیم بود.

 

اختصاص 200 میلیارد ریال برای مشاغل خانگی

البرز|

11-4 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز با اشاره به وجود بیش از 3 میلیون بیکار در کشور گفت: اکنون حدود 40 هزار فارغ‌التحصیل بیکار در این استان وجود دارد که باید 33 هزار شغل خالص ایجاد شود. به گزارش ایرنا، اسماعیل خلیلی دیروز در جمع خبرنگاران افزود: محور اشتغال یکی از مهم‌ترین تکلیف برای همه دستگاه‌هاست که برحسب نیازسنجی باید ایجاد شود و امنیت شغلی کارگر و امنیت سرمایه‌گذاری بسیار حایز اهمیت است. او اضافه کرد: به دستگاه‌ها تکلیف شده میزان ظرفیت ایجاد اشتغال خود را به‌صورت خوداظهاری اعلام کنند، چون آمار مهاجرت در استان البرز بالاست برنامه‌ریز‌های این استان پاسخگو نیست.

خلیلی خاطرنشان کرد: اکنون بیش از 150 هزار تبعه افغان در استان البرز فعالیت می‌کنند که برای حدود 19هزار نفر از آنان مجوز فعالیت صادر شده که برای آنها باید آموزش‌های لازم ارائه شود.

او گفت: یکی از مشکلات بازار، تولید کالای بی‌کیفیت و قیمت تمام شده بالای یک محصول است که قدرت را از بازار گرفته است. اکنون بیش از 800هزار جمعیت فعال در استان وجود دارد که از این میزان 710هزار نفر فعال اقتصادی هستند که 90 هزار نفر فعال اقتصادی رسمی نیستند.

 

گازرسانی به روستاهای مازندران با 3هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری

مازندران|

11-5مدیرعامل شرکت گاز مازندران گفت: با افتتاح و پشتیبانی خط انتقال گاز دامغان، کیاسر ساری-نکا، گازرسانی به 311 روستای این استان با سرمایه‌گذاری 3هزار میلیارد ریال گسترش یافته است.  محمداسماعیل ابراهیم‌زاده دیروز افزود: اکنون لوله‌گذاری گاز و نصب علمک با حضور پیمانکاران متعدد در شهرهای کیاسر، فریم و 160 روستای 2 بخش دودانگه و چهاردانگه ساری و 151 روستای هزار جریب نکا و یانسر بهشهر در حال انجام است.  وی توضیح داد: با جریان یافتن گاز در خط لوله دامغان-ساری و گازدار شدن بیش از 100 هزار واحد مسکونی بخش‌های دودانگه و چهاردانگه در واقع انقلابی در حفاظت از عرصه‌های طبیعی و جنگلی صورت می‌گیرد. وی ادامه داد: با گازرسانی به شهر کیاسر و بیش از 95 روستای این بخش، استفاده از سوخت فسیلی به‌ویژه چوب و هیزم جنگلی نیز از بین می‌رود.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران به اجرای طرح‌های مایع‌سازی گاز طبیعی برای گاز‌دار شدن روستاهای مناطق کوهستانی اشاره کرد و گفت: برای نخستین‌بار در کشور طرح گازرسانی به مناطق کوهستانی و سخت گذر با سرمایه‌گذاری 250 میلیون دلاری شرکت‌های ژاپنی و آلمانی آغاز شده است.

 

ارسال نظر