اخذ مجوز ترانزیت 35 هزار کانتینر گندم از هندوستان به افغانستان از طریق چابهار

۱۳۹۶/۰۵/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۶۱۴
اخذ مجوز ترانزیت 35 هزار کانتینر گندم از هندوستان به افغانستان از طریق چابهار

گروه بنگاه‌ها    

 معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سیستان و بلوچستان گفت: مجوز ترانزیت 35هزار کانتینر گندم از هندوستان به پاکستان از مسیر ترانزیتی چابهار - میلک سیستان و بلوچستان اخذ و ترانزیت آن تا 2 هفته دیگر به‌صورت رسمی آغاز می‌شود.

سکینه اشرفی دیروز در نشست با خبرنگاران گفت: قرار است در نخستین مرحله 5 هزار و 700 کانتینر از بندر چابهار به مرز میلک تردد کنند. برای حمل این مقدار کانتینر روزانه حداقل 100کامیون در مسیر ترانزیتی چابهار - میلک تردد خواهند کرد.

او افزود: این محموله قرار است طی 2 ماه منتقل شود که بیش از هزار شغل را نیز ایجاد خواهد کرد.  معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سیستان و بلوچستان تصریح کرد: دولت با اخذ این مجوز زیرساخت‌های لازم را فراهم کرده و اینک مردم باید برای بهره‌گیری از این ظرفیت اقدام کنند.

اشرفی با بیان اینکه دولت خدمات زیربنایی زیادی در سیستان و بلوچستان انجام داده است، گفت: بیشتر این خدمات به سبب بزرگی و زیربنایی شاید در کوتاه‌مدت نمود پیدا نکند اما در آینده نه تنها این استان بلکه جنوب شرق کشور را متحول خواهد کرد.

او توسعه بندر چابهار، فعال شدن محور ترانزیتی، ساخت راه‌آهن چابهار -زاهدان- میلک و سرخس، گازرسانی، ایجاد کارخانه‌های متعدد پتروشیمی، لاستیک‌سازی، خودرو‌سازی، اجرای طرح آبیاری نوین در 146هزار هکتار از اراضی سراسر استان، رونق بازارچه‌های مرزی و توسعه تجارت و ده‌ها طرح بزرگ و کوچک دیگر را از جمله فعالیت‌های زیربنایی دولت در این استان برشمرد.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان اظهار داشت: حرکت جمعی و هماهنگی و همصدایی دستگاه‌های مختلف اجرایی و همت و تلاش استاندار سیستان و بلوچستان سبب قرار گرفتن این استان در مسیر توسعه شده است.

او تصریح کرد: اکنون که زمینه توسعه و پیشرفت استان فراهم شده از صاحبان سرمایه و عامه مردم استان انتظار است، وارد عرصه شده و با سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف شکوفایی و نشاط را برای این منطقه به ارمغان آورند.

 

ارسال نظر