اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۰۵/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۵۴۹

 نوغان‌های توزیع شده، چینی است- رشت| رییس مرکز توسعه نوغانداری کشور گفت: امسال نیمی از نوغان‌های توزیع شده چینی بود. ‌‌علی‌اصغر داداش‌پور گفت: امسال 50 درصد از از تخم نوغان توزیع شده در کشور از چین وارد شده بود. او افزود: با کارشناسی‌های انجام شده، سال آینده به ۴۲هزار جعبه تخم نوغان نیاز خواهیم داشت. داداش‌پور از توزیع ۳۳۰هزار اصله نهال توت تولید خبر داد و خاطر‌نشان کرد: در بهمن ماه امسال این مقدار نهال، میان نوغانداران به ‌صورت رایگان توزیع خواهد شد. رییس مرکز توسعه نوغانداری کشور گفت: این هدف مهم توسط وزارت جهاد کشاورزی دنبال می‌شود. داداش‌پور افزود: ایجاد ارزش‌افزوده در مقاطع بعد از پیله ‌تر ابریشم ارزشمند است.

 لزوم شناسایی دستاوردهای نخبگان ایرانی- اصفهان| مدیر مرکز فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان گفت: باید نخبگان را دریابیم، از آنها مواظبت کنیم، تلاش‌هایشان را ارج نهیم و دستاوردهای جوانان را اعلام کنیم و بستر تشویق ایجاد کنیم ضمن اینکه باید دستاوردهای نخبگان ایرانی را به جهانیان بشناسانیم. محمدرضا نیلفروشان در مراسم اختتامیه نخستین نمایشگاه بین‌المللی فناوری‌های نوین شهری اظهار کرد: بالندگی و اقتدار یک کشور حاصل سرمایه‌های فکری آن کشور است. او افزود: امروز براساس فرامین رهبر معظم انقلاب تکلیف است، اقدام را عملی کنیم و اشتغال را پایدار. نیلفروشان ادامه داد: آمارها و اطلاعات خبری مشکل را حل نمی‌کند بلکه اقدامات عملیاتی لازم است. تنها راه نجات اقتدار علمی و تخصص فناور محور است.

 راه‌اندازی نخستین مجتمع فناوری‌های زیست محیطی مدیریت پسماند - اصفهان| مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان گفت: امید است به زودی نخستین مجتمع فناوری‌های زیست محیطی مدیریت پسماند در شهر اصفهان و در کارخانه فعلی کودآلی راه‌اندازی شود. امیرحسین کمیلی، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اظهار کرد: این کنفرانس در بخش‌های مختلف و با حضور شرکت‌کنندگان داخلی و خارجی برگزار می‌شود. او افزود: این کنفرانس به عنوان فناوری‌های نوین در عرصه مدیریت پسماند معرفی شده اما هدف ما استفاده از بیوگازهاست. مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند با تاکید بر اینکه روزانه ۵۰ هزار تن پسماند در کشور تولید می‌شود، عنوان کرد: ۶۰ درصد از این مقدار پسماند تولید شده در کشور مواد عالی هستند که باید به بهترین نحو مدیریت شود و به چرخه طبیعت بازگردد.

 انتصاب در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران- ساری| با صدور حکمی از سوی داود کشاورزیان، معاون وزیر و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌یی کشور، جلیل محمدزاده به عنوان بازرس این اداره کل منصوب شد. هوشنگ نصیری‌پرکوهی، مشاور مدیرکل و رییس روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌یی استان مازندران ضمن اعلام این خبر افزود: این حکم در راستای ماده 91 قانون مدیریت خدمات کشوری و با تایید کمیته سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم ابلاغ شده است. او ادامه داد: در بخشی از حکم ارسالی ریاست محترم سازمان آمده است: انتظار دارد با جدیت و پشتکار در محدوده تخلفات موضوع این ماده(رشوه‌خواری و سوءاستفاده از مقام اداری) بازرسی لازم را به عمل آورید. گفتنی است جلیل محمد‌زاده هم‌اکنون به عنوان مسوول ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات این اداره کل مشغول به انجام وظایف محوله است.

پیام شهردار ساری به مناسبت روز خبرنگار- ساری| مهدی عبوری، شهردار ساری با ارسال پیامی روز خبرنگار را تبریک گفت. در بخشی از این پیام آمده است:«رسانه می‌تواند محرک توسعه هر شهر و تعالی شهروندانش باشد چراکه ناظر ایفای مسوولیت اجتماعی شهروندان از سویی و مبین حقوق شهروندی در تمام سطوح جامعه از سویی دیگر است. از آن رو که با گسترش شبکه‌های اجتماعی در شهر انسان محور هر شهروند خود یک خبرنگار است. بی‌تردید تعامل روزافزون تیم مدیریت شهری و عزیزان ساعی در عرصه خبر و رسانه می‌تواند فصل تازه‌یی از کتاب توسعه ساری را قلمی کند.»

 آغاز مرحله دوم پرداخت تسهیلات رونق تولید- یزد| رییس سازمان صنعت، معدن، تجارت استان گفت: در سال گذشته 16هزارمیلیارد تومان برای پرداخت و ایجاد رونق اشتغال در 7500واحد صنعتی کوچک و متوسط در کشور اختصاص یافت که استان یزد در ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی نقش بسزایی داشت. علمدار افزود: در همین راستا کارگروه رفع موانع تولید به ریاست استاندار و دبیری صنعت، معدن و تجارت استان یزد تشکیل شد و از 1100میلیارد تومان تسهیلات 850 میلیارد تومان آن در قالب تسهیلات مستقیم و غیرمستقیم به 900واحد تولیدی پرداخت شد که از این لحاظ استان یزد جزو 4 استان برتر در زمینه پرداخت تسهیلات قرار گرفت و زمینه اشتغال 40هزار نفر در بخش صنعت، معدن و تجارت استان فراهم شد.

 

ارسال نظر