فرهنگ‌سازی مدیریت مصرف لازمه تامین برق پایدار است

۱۳۹۶/۰۵/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۵۴۶
فرهنگ‌سازی مدیریت مصرف لازمه تامین برق پایدار است

محمود شهبا در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در سال جاری صنعت برق کشور تمام تلاش خود را در جهت فرهنگ‌سازی مدیریت مصرف واحدهای صنعتی، خانگی، تجاری، اداری و کشاورزی انجام داده تا با حداقل تداخل و خاموشی از این دوره عبور کنیم.

به گزارش «تعادل» و به نقل از روابط‌عمومی شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان شهبا با بیان اینکه در سطح کشور مشکل عمده‌یی در بخش برق نداشته‌ایم، افزود: 592هزار مشترک برق در شمال استان کرمان وجود دارد که در چهار ماهه نخست سال جاری تلاش کردیم، مدیریت مصرف صحیح را بین مشترکان شمال استان نهادینه کنیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان با تاکید بر اینکه راه‌حل اصلاح الگوی مصرف انرژی در کشور باید از مدرسه آغاز شود، تصریح کرد: طرح انرژی پویان در 11 مدرسه و در هر مدرسه یک کلاس 30نفری تشکیل و به دانش‌آموزان نحوه مدیریت بهینه مصرف برق آموزش داده شد. او با اشاره به اینکه طرح دهه مدیریت مصرف از 4 تا 13مردادماه ادامه خواهد داشت، افزود: تداوم برنامه‌های مدیریت مصرف برای نهادینه کردن مصرف بهینه لازم است. شهبا بازه زمانی 15خرداد تا 15 شهریورماه را اوج مصرف برق دانست و عنوان کرد: به کمک مشترکان برق در بخش‌های مختلف در خصوص صرفه‌جویی در مصرف برق در این بازه زمانی نیاز داریم.

او از اقدامات شرکت توزیع نیروی برق شمال استان در خصوص مدیریت مصرف سخن به میان آورد و مطرح کرد: در راستای اصلاح مصرف برق درون صنعت، در سال گذشته 55 صنعت با ما همکاری داشته‌اند و حدود 37مگاوات صرفه‌جویی از این بخش صورت گرفته که 500میلیون تومان پاداش دریافت کرده‌اند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان با بیان اینکه مشترکان کشاورزی؛ یک درصد کل مشترکان شمال استان را تشکیل می‌دهند، اظهار کرد: متاسفانه مشترکان کشاورزی 47درصد برق مصرفی شمال استان را به خود اختصاص داده‌اند اما طرح‌های همکاری نیز بین مشترکان کشاورزی داشته‌ایم. شهبا افزود: در سال گذشته 2هزار و 907 مشترک برق در بخش کشاورزی با ما در راستای مدیریت مصرف در ساعات پیک مصرف داشته‌اند که 230 مگاوات صرفه‌جویی در این خصوص داشته‌ایم و 1.5 میلیارد تومان پاداش بابت این همکاری پرداخت کرده‌ایم.

 مدیریت مصرف بهینه انرژی یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی

علیرضا احمدیزدی معاون دفتر مدیریت مصرف شرکت توانیر نیز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت دهه مدیریت مصرف اظهار کرد: اگر همکاری مردم را در سال جاری نداشتیم، با حدود 4 هزار مگاوات کمبود تولید در کشور روبه‌رو و بنابراین مجبور به اعمال خاموشی بودیم، اما خوشبختانه این اتفاق به دلیل همکاری مشترکان رخ نداد. او اعلام کرد: حداکثر نیاز مصرف در سال جاری در 8 مردادماه با مصرف حدود 55هزار و 442 مگاوات بوده، ضمن آنکه در سال گذشته حداکثر نیاز مصرف کشور بیش از 52 هزار مگاوات بوده است. معاون دفتر مدیریت مصرف شرکت توانیر مدیریت مصرف انرژی را یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی دانست و بیان کرد: به علت گرمای تابستان، سیستم‌های سرمایشی باعث افزایش مصرف برق می‌شود که مشترکان با رعایت برخی نکات می‌توانند این مصرف را کاهش دهند. او اظهار کرد: حداقل پیک‌زایی ما 4هزار مگاوات است اما می‌توان با همکاری مشترکان آن را به 10هزار مگاوات برسانیم.

 

 

ارسال نظر