اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۰۵/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۴۷۵

 تمبر مراسم افتتاح پروژه خط انتقال گاز مازندران رونمایی شد-ساری| در حاشیه آیین بهره‌برداری از خط انتقال گاز دامغان- کیاسر- ساری - نکا با حضور وزیر نفت از تمبر اختصاصی این مراسم رونمایی شد. در این مراسم که در محل هتل بادله ساری برگزار شد، زنگنه وزیر نفت، ربیع فلاح استاندار مازندران، صادقلو استاندار گلستان و جمعی از نمایندگان مجلس و مسوولان استانی و کشوری حضور داشتند، تمبر مذکور از سوی زنگنه ممهور به مهر شرکت ملی پست شد و حاضران بر حاشیه آن مطالبی را به یادگار نگاشتند. شایان ذکر است، این خط لوله به طول 170کیلومتر با قطر 42 اینچ قرار است روزانه 35 تا 40 میلیون مترمکعب گاز را به شهرهای شمالی کشور برساند و هدف از اجرای این طرح تقویت، پایدارسازی و انعطاف‌پذیری سیستم انتقال گاز شمال کشور و مدیریت گاز مورد نیاز بخش‌های مختلف استان مازندران و استان‌های همجوار است.

 ۶ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در سمنان پرداخت می‌شود-سمنان| استاندار سمنان گفت: ۶۰میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به واحدهای صنعتی استان سمنان پرداخت می‌شود. محمدرضا خباز ظهر دیروز در هفتاد و سومین کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان اظهار داشت: سال گذشته میزان 460میلیارد تومان سهم استان سمنان در تسهیلات رونق تولید بود. او با بیان اینکه بالغ‌ بر 440میلیارد تومان از تسهیلات رونق تولید در سال گذشته پرداخت ‌شده است، افزود: امسال سهمیه استان سمنان به 900میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

 کسب نشان ملی جنگلبان نمونه توسط جنگلبانان ایلامی -ایلام| با نظر مساعد مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان دو نفر از جنگلبانان نمونه یگان حفاظت منابع طبیعی استان جهت حضور در جشنواره ملی جنگلبان که در تاریخ نهم مردادماه در سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور برگزار شد، معرفی شدند. جنگلبانان نمونه یگان حفاظت استان «سیدحیاس حسینی» جانشین یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری و «محسن وطنی» فرمانده پاسگاه ویژه اداره منابع طبیعی بخش «چوار» در این مراسم موفق به کسب نشان ملی جنگلبان نمونه شدند.

 اصلاح شبکه توزیع و انشعابات آب روستای آسیاب جلال تفرش-اراک| تمام شبکه توزیع و انشعابات آب روستای آسیاب جلال از توابع شهر تفرش اصلاح و بازسازی شد.  کرامت قاسمی قلعه مدیر امور آب و فاضلاب تفرش با اعلام خبر فوق گفت: این امور در سال جاری پروژه اصلاح شبکه آبرسانی و انشعابات روستای آسیاب جلال را در دستور کار قرار داد و با انجام عملیات اصلاح و بازسازی یک شیر تخلیه، 2شیر قطع و وصل، 32 فقره انشعاب آب و 956 متر شبکه توزیع به قطر90 میلی‌متر این پروژه انجام شد. او هزینه اجرای این پروژه را یک میلیارد ریال عنوان و تصریح کرد: این اقدامات توسط نیروهای واحد اتفاقات آب و فاضلاب تفرش و بدون دخالت پیمانکار صورت گرفت.

 عملیات تسطیح مسیر خطوط شازند – قم-اراک| با همکاری واحدهای ترابری و نگهداری و تعمیرات خط منطقه مرکزی، عملیات تسطیح مسیر خطوط شازند – قم با موفقیت انجام شد. رییس واحد نگهداری و تعمیرات خط این منطقه با اشاره به بیش از 70 روز کاری فعالیت در مسیر شازند به سمت قم تا روستای ابراهیم‌آباد گفت: از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری این عملیات در دستور کار واحدهای تعمیرات خط و ترابری قرار گرفت. رضا کریمی‌نورعینی ادامه داد: احیای گرده ماهی خطوط، رفع آب بردگی‌های مسیر از جمله مهم‌ترین اهداف این عملیات است. او رفع تجاوزات در مسیر و حریم خطوط و جمع‌آوری ضایعات بستر و تسطیح جاده دسترسی به خطوط را نیز از اقدامات موثر این عملیات برشمرد و تصریح کرد: پس از اسکن دقیق محل لوله با دستگاه لوله‌یاب، تسطیح و ریگلاژ مسیر با دو دستگاه گریدر و یک دستگاه لودر انجام شد. او ادامه داد: با ترمیم آب‌بردگی‌ها، محل دقیق خطوط با ایجاد و احیای خاکریز‌های روی خطوط برای مجاوران مشخص شد.

 معرفی سرپرست جدید اداره امور آب و فاضلاب روستایی ملکشاهی-ایلام| با ابلاغ نوراله تیموری «مدیرعامل شرکت آبفار» سجاد سهرابی به عنوان سرپرست اداره امور آب و فاضلاب روستایی شعبه شهرستان ملکشاهی منصوب شد. در مراسمی با حضور فرماندار شهرستان ملکشاهی معاون نظارت بر بهره‌برداری و رییس اداره حراست شرکت آب و فاضلاب روستایی سرپرست جدید امور آب و فاضلاب روستایی این شهرستان معرفی شد. در این حکم آمده است: «احتراما با عنایت به تعهد، تخصص و تجارب ارزشمند جنابعالی به موجب این ابلاغ به عنوان سرپرست اداره امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان ملکشاهی منصوب می‌شوید. امید است، با توجه به اینکه امسال از سوی مقام معظم رهبری به‌نام سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری شده با تدوین برنامه‌یی مدون و مناسب در پیشبرد منویات معظم له و تحقق اهداف بلند دولت در خدمت به روستاییان عزیز موفق و موید باشید.»

 کشف بیش از ۲۳هزار لیتر سوخت قاچاق در ایرانشهر-ایرانشهر| جانشین انتظامی ایرانشهر از کشف ۲۳هزار و ۱۰۰ لیتر سوخت قاچاق از نوع نفت-گاز در این شهرستان خبر داد. سرهنگ غلامرضا نورا اظهار داشت: ماموران یگان تکاوری 112 فرماندهی انتظامی ایرانشهر حین کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی شهرستان به یک دستگاه تریلر کشنده مشکوک شده و جهت بررسی بیشتر آن را متوقف کردند. جانشین انتظامی شهرستان ایرانشهر افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو 23 هزار و 100 لیتر سوخت قاچاق از نوع نفت-گاز کشف کردند و برای این مجرم پرونده تشکیل شد.

 در روستاهای کرمانشاه جیره‌بندی آب نداریم-کرمانشاه| مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمانشاه گفت: خوشبختانه جیره‌بندی آب در روستاهای استان نداریم و آبرسانی کافی برای همه روستاهایی که نیاز داشته باشند، انجام می‌شود. ایرج شهبازی با بیان اینکه کمبود آب یا جیره‌بندی در روستاهای استان نداریم، اظهار کرد: همه روستاها یا منبع تامین آب مطمئن یا آبرسانی سیار برای آنها انجام می‌شود. او تعداد روستاهایی که اکنون در کرمانشاه آبرسانی سیار می‌شوند را 135 روستا عنوان کرد و ادامه داد: با پیش رفتن در فصل گرما ممکن است این تعداد در پیک آبرسانی به 300 روستا هم برسد.

 

ارسال نظر