همکاری‌های بانکی و تجاری ایران-اوکراین تسهیل شود

۱۳۹۶/۰۵/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۴۰۱
همکاری‌های بانکی و تجاری ایران-اوکراین تسهیل شود

گروه بنگاه‌ها|

وزیر جهاد کشاورزی ایران در دیدار با معاون اول نخست‌وزیر اوکراین که وزیر توسعه اقتصادی و تجارت آن کشور است، گفت: برای توسعه روابط، باید همکاری‌های بانکی و تجاری 2 کشور تسهیل شود. به گزارش وزارت جهاد کشاورزی، محمود حجتی در این دیدار بر لزوم گسترش همکاری‌های اقتصادی و کشاورزی ایران و اوکراین تاکید کرد.

وی افزود: ایران و اوکراین ظرفیت‌های زیادی برای توسعه همکاری‌ها به‌ویژه در زمینه‌های نفت و انرژی، ترانزیت کالا، صنایع پیشرفته و تولید محصولات کشاورزی همچون ذرت دارند که امکان توسعه تولید آن در ایران نیست. حجتی ادامه داد: اوکراین می‌تواند به جای تامین محصولات کشاورزی موردنیاز خود از کشورهای دیگر با یک برنامه راهبردی از تولیدات ایران استفاده کند. وزیر جهاد کشاورزی ایران بیان کرد: تامین زیرساخت‌های ریلی، جاده‌یی و هوایی به‌عنوان مقدمه همکاری‌های راهبردی 2 کشور می‌تواند زمینه دسترسی ایران به دریای سیاه و اروپای غربی و دسترسی اوکراین به اقیانوس هند را فراهم کند.

وزیر توسعه اقتصادی و تجارت اوکراین در این دیدار گفت: تامین متقابل امنیت غذایی و انرژی مورد تاکید مقام‌های اوکراین است.

استپان کوبیو تاکید کرد: «به‌زودی تصمیم‌هایی برای تسهیل روابط بانکی 2 کشور اتخاذ می‌شود.»

او تصریح کرد: باتوجه به زیرساخت‌های تحقیقاتی ایران، برای اوکراین تبادل تجربه در زمینه کشاورزی، دامداری و پرورش ماهی از اهمیت ویژه‌یی برخوردار است. دیدار وزیر توسعه اقتصادی و تجارت اوکراین با وزیر جهاد کشاورزی جمهوری اسلامی ایران در حاشیه برگزاری مراسم تحلیف رییس‌جمهوری دولت دوازدهم صورت گرفت که دیروز با حضور مقام‌های کشوری و لشکری و اعضای هیات‌های سیاسی بیش از یک‌صد کشور جهان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

 

 

ارسال نظر