اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۰۵/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۳۳۶

 انعقاد تفاهمنامه مشترک مرزی با پاکستان

زاهدان   رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت و رییس هیات تجاری سیستان و بلوچستان گفت:

27 بند و سرفصل در پنجمین تفاهمنامه مشترک مرزی بین این استان و ایالت بلوچستان پاکستان برای توسعه روابط تجاری پیش‌بینی شده است. نادر میرشکار در حاشیه آیین امضای تفاهمنامه پنجمین نشست مشترک تجارت مرزی ایران و پاکستان اظهار داشت: مذاکرات با هیات پاکستانی به صورت فشرده و با جوی دوستانه از دیروز آغاز شده و همچنان ادامه دارد. او افزود: سیستان و بلوچستان در ایران و ایالت بلوچستان در پاکستان نقش ویژه‌یی در مبادلات اقتصادی و بازرگانی بین دو کشور دارند. وی بیان کرد: تمام مسیرهای ریلی، زمینی و دریایی بین دو کشور از این استان‌ها عبور می‌کنند که هیات‌های تجاری دو کشور با در نظر گرفتن این ظرفیت‌ها می‌توانند نقش موثری در پیشبرد اهداف تجاری داشته باشند.

 تمدید گواهینامه CE مارک ذوب‌آهن اصفهان برای صادرات به اروپا

اصفهان   گواهینامه CE مارک، جهت صادرات محصولات به اروپا برای چهارمین سال تمدید شد. شیرین پرور معاون مدیر کیفیت شرکت ضمن اعلام خبر فوق اظهار داشت: ممیزی گواهینامه نشان CE توسط سر ممیز موسسه Verus اسپانیا و طی دو روز در مدیریت‌های تولیدی و پشتیبانی و بدون اعلام هیچ گونه عدم انطباقی با موفقیت انجام شد. او در ادامه افزود: مهم‌ترین هدف نشان CE حصول اطمینان مصرف‌کنندگان نسبت به انطباق مشخصات محصولات با الزامات مربوطه است و کسب این نشان برای تولید‌کنندگان به معنی گواهی امکان عرضه محصولات مورد نظر به اتحادیه اروپا خواهد بود. الصاق این نشان روی کلیه محصولات وارداتی به اتحادیه اروپا و سایر کشورهای عضو منطقه آزاد تجاری اتحادیه اروپا الزامی است. واردات محصولات فولادی تولید ذوب آهن به اتحادیه اروپا منوط به انطباق این محصولات با استاندارد 10025-1 EN بوده که شرکت سهامی ذوب‌آهن اصفهان برای دستیابی به این بازار، با اقدامی اساسی و با اتکا به توانمندی‌های نیروی انسانی خود، الزامات این استاندارد را در شرکت پیاده‌سازی کرده و در سال 1393 موفق به اخذ دور دوم گواهینامه مربوطه شد که هر ساله مورد ممیزی خارجی قرار گرفته و تا امسال با موفقیت تمدید شده است. لازم به ذکر است دور اول گواهینامه CE در دوران تحریم و با بدعهدی مرجع صدور گواهینامه تمدید نشده بود. او در پایان از کلیه مدیریت‌های شرکت که در این ارتباط با مدیریت کیفیت همکاری داشته‌اند، تشکر و قدردانی کرد.

 اشباع باشگاه‌های پرورش اندام در کردستان

سنندج   مدیرکل ورزش و جوانان کردستان با بیان اینکه در استان کردستان 330 باشگاه پرورش اندام و بدنسازی دایر است، گفت: تاسیس این باشگاه‌ها در استان کردستان به اشباع رسیده است. حامد جولایی پنج‌شنبه در مجمع انتخابات رییس هیات پرورش اندام و بدنسازی استان که در اداره کل ورزش و جوانان برگزار شد، اظهار کرد: هیات پرورش اندام و بدنسازی از جمله هیات‌های برتر استان کردستان است. او ضمن اشاره به اینکه هیات پرورش اندام بدون کمترین بودجه بیشترین بازده را داشته است، عنوان کرد: این رشته ورزشی در استان کردستان از محبوبیت بالایی برخوردار است و 2 هزار و 300 نفر ورزشکار ساماندهی شده دارد.

 اشتغال مهم‌ترین مانع جوانان برای زندگی سالم

کاشان   معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان گفت: با طرح جامع ساماندهی امور جوانان توانستیم ۲۷صدم از ۹‌درصد مالیات بر ارزش افزوده را به وزارت ورزش وجوانان اختصاص دهیم. حسین زیبایی در حاشیه نشست با مسوولان شهرستان آران و بیدگل اظهار کرد: برای امور جوانان در زمینه‌های تندرستی، خانه‌های جوانان، ازدواج و اشتغال جوانان با اعتبار مالیات بر ارزش افزوده طرح‌های خوبی در نظر گرفته شده است.  او به تشریح برنامه اختصاصی برای جوانان پرداخت و افزود: از این ۲۷ صدم درصد، ۱۰‌درصد برای ساخت جاده تندرستی البته با همکاری شهرداری‌ها، ۴۰‌درصد برای ساخت خانه‌های جوانان و ۵۰‌درصد برای ازدواج و اشتغال نسل جوان در نظر گرفته شده است.

 همکاری بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات اشتغال

ساری   معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مازندران گفت که در سال جاری بانک‌های خصوصی پرداخت 300میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی را در مناطق این استان بر عهده گرفتند.  حسن خیریانپور در نشست شورای اشتغال استان افزود: بانک‌های خصوصی سینا و پاسارگاد این تسهیلات را برای طرح‌های اشتغال‌زایی به کارآفرینان اشتغال در مناطق محروم و روستایی مازندران پرداخت می‌کنند.  او سهم بانک پاسارگاد را 200 میلیارد ریال و سینا را 100میلیارد ریال اعلام کرد و گفت که در مجموع پرداخت حدود 15‌درصد از تسهیلات اشتغال‌زایی را که تاکنون به مازندران ابلاغ شده، این بانک‌ها بر عهده دارند.  معاون استاندار مازندران میزان تسهیلات اشتغال سال جاری را که تاکنون به این استان ابلاغ شده، افزون بر 2 هزار و 260 میلیارد ریال اعلام کرد.

 ابلاغ بخشی از بودجه نقدینگی خراسان رضوی

مشهد   استاندار خراسان رضوی از ابلاغ بخشی از بودجه نقدینگی استان خبر داد.  علیرضا رشیدیان با اشاره به اینکه بخشی از اعتبارات استانی به صورت اوراق است و اعتباراتی نیز به صورت نقدی به استان تعلق گرفته است، عنوان کرد: بخشی از بودجه نقدینگی استان به ما ابلاغ شده است. براساس قانون امسال رقمی برای ارتقای شاخص‌های توسعه اقتصادی دیده شده که قرار شده بخشی از آن را در قالب کمک‌های فنی اعتباری و در جهت کاهش نرخ سود تسهیلات مورد استفاده قرار دهیم.  وی در خصوص اعتبارات پروژه‌های عمرانی استان گفت: تسهیلات ارزان قیمت برای صنایعی است که مشکلات زیادی دارند و نمی‌توانند با نرخ 18 درصد، تسهیلات برای ادامه کار خود دریافت کنند. برخی واحدهای تولیدی نیز هستند که آمادگی دارند تا با همان نرخ 18‌درصد تسهیلات دریافت کنند.

 

 

ارسال نظر