چهره‌های استانی

۱۳۹۶/۰۵/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۳۳۵

روزانه 160 میلیون لیتر آب به مصرف کولرها می‌رسد

11-2اصفهان   در جشن بزرگ خنده آب که با حضور هزاران خانواده اصفهانی در پارک کوهستانی صفه برگزار شد، مدیر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: بیش از 5 سال است که با وقوع پیاپی پدیده خشکسالی منابع آبی کافی و پایدار در دسترس نیست. بر این اساس شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان برای فرهنگ‌سازی مصرف صحیح برپایی برنامه‌هایی با محوریت، آب را چگونه درست مصرف کنیم در پارک‌ها و میادین پر تردد در سطح استان در دستور کار قرار داده است. سیداکبر بنی‌طبا افزود: در فصل تابستان با توجه به افزایش روزافزون دما طبیعتا مصرف آب هم افزایش می‌یابد به گونه‌یی که طی بررسی‌های صورت گرفته روزانه 160میلیون لیتر کولرهای آبی در استان اصفهان آب شرب را به مصرف می‌رسانند که این رقم قابل توجهی است درحالی که می‌توان با استفاده از سایبان و بعضا جلوگیری از نشتی کولر این رقم را کاهش داد. وی گفت: رفتار مصرفی مردم زمانی مطابق با الگوی مصرف است. شرکت آبفای استان اصفهان نیز در سال‌های اخیر درصدد بوده است با بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌های شنیداری، دیداری، مکتوب، دیجیتال، مراکز هنری، فرهنگی و گروه‌های مرجع این مهم را به خوبی انجام دهد که خوشبختانه اعمال این تدابیر در کاهش سرانه مصرف آب در اصفهان موثر واقع شد.

 

رونق کسب و کار مستلزم حمایت از صنایع کوچک است

11-3کردستان   امام جمعه سنندج گفت: نیاز است دولت با سرمایه‌گذاری از صنایع کوچک حمایت بیشتری داشته باشد؛ چراکه رونق کسب وکار را به دنبال خواهد داشت.  به گزارش«تعادل» به نقل از ایرنا، ماموستا عبدالرحمان خدایی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سنندج ایجاد اشتغال را از مهم‌ترین وظایف دولت عنوان کرد و گفت: بدون شک ایجاد اشتغال و کسب وکار موجب توسعه اقتصادی و پیشرفت صنعتی کشور نیز خواهد شد.  او با بیان اینکه هم‌اکنون بیش از 18شرکت شهرک صنعتی در کردستان مشغول به فعالیت هستند، ادامه داد: امیدواریم با حمایت دولت شاهد افزایش این شرکت‌ها و کاهش بیکاری در استان باشیم.  امام جمعه سنندج در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تبریک دهه کرامت و ولادت امام رضا(ع) اظهار کرد: خداوند همواره بندگان را به تقوا و پرهیزگاری امر فرموده و وعده بهشت را به آنان داده است.  ماموستا خدایی اضافه کرد: کسانی که خدا ترس بوده و از اوامر خدا و رسول تبعیت می‌کنند بدون تردید عاقبتی نیک و جایگاهی والا نزد پروردگار خواهند داشت.  او یاد کردن از مرگ را وظیفه همگان دانست و افزود: یادآوری مرگ به معنای ترک دنیا و بی‌توجهی به آن نیست؛ زیرا خداوند انسان مومن را به کسب رزق حلال برای زن و فرزندانش سفارش کرده است.

 

اجرای طرح ملی آموزش‌های تخصصی در حین کار

11-4گیلان  مدیرکل فنی و حرفه‌یی گیلان با اشاره به اینکه طرح ملی آموزش‌های تخصصی حین کار در استان گیلان اجرا می‌شود، گفت: با این آموزش می‌توان به یک شغل پایدار دست یافت تا یک آینده شغلی مطمئن برای جوانان ایجاد شود. به گزارش«تعادل» به نقل از تسنیم، رحیم عطایی‌پور دیروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه رشت با اشاره به اینکه جوانان با بهره‌گیری از مهارت‌های لازم می‌توانند به شغل‌های با کرامت دست یابند، بیان کرد: 22مرکز آموزشی دولتی در استان گیلان درحال فعالیت است.  مدیرکل فنی و حرفه‌یی استان گیلان با بیان اینکه در سال 96 دو طرح ملی در استان درحال اجراست، عنوان کرد: کارورزی در سطح دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی یکی از این طرح‌های ملی است.  عطایی‌پور با اشاره به آموزش‌های تخصصی حین کار گفت: با این آموزش می‌توان به یک شغل پایدار دست یافت تا یک آینده شغلی مطمئن برای جوانان ایجاد شود. مدیرکل فنی و حرفه‌یی گیلان با بیان اینکه جوانان می‌توانند با استفاده از آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌یی، مهارت‌های شغلی خود را افزایش دهند، افزود: در مراکز فنی و حرفه‌یی، خدمات مشاوره‌یی و مهارت‌آموزی به افراد مختلف ارائه می‌شود.

 

بهره‌برداری از 3 سد در استان اردبیل تا پایان امسال

11-5اردبیل  مدیرعامل شرکت آب منطقه‌یی اردبیل گفت: با تکمیل طرح‌های حوزه آب نباید نیروهای فعال در این بخش مورد بی‌توجهی قرار گیرند بلکه باید نسبت به تعیین تکلیف آنها اقدام شود. به‌گزارش ایسنا، اصغر سلیمان‌زاده در جلسه پرسش و پاسخ مدیران آب منطقه‌یی استان‌ها در همایش مدیران ارشد آب کشور در سرعین با اشاره به تکمیل سد بفراجرد و گیوی در استان اردبیل تصریح کرد: هر چند این سدها از نظر ساختمان تکمیل شدند اما از بابت اجرای این پروژه‌ها به پیمانکاران بدهکار هستیم که از این رو نباید ردیف اعتباری این پروژه‌ها بسته شود بلکه ضرورت دارد از محل تخصیص اعتبارات به این پروژه‌ها نواقص این سدها نظیر خرید اراضی در سد گیوی و پولی که باید از این بابت پرداخت شود، تامین شده و مورد توجه قرار گیرد.  مدیرعامل شرکت آب منطقه‌یی اردبیل به بلاتکلیفی نیروهای فعال در طرح‌های حوزه آب اشاره کرد و گفت: همانطوری که ناظران بخش کشاورزی تعیین تکلیف شدند، بهتر است وزارت نیرو نسبت به تعیین تکلیف نیروهای طرحی با سابقه 10تا 15سال اقدام کرده و حرکتی درخور و شایسته آنها انجام شود. سلیمان‌زاده با بیان اینکه تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در اولویت شرکت آب منطقه‌یی استان اردبیل است، افزود: در این زمینه تا پایان امسال 3 سد تکمیل و فاز اول پروژه خداآفرین در مغان به بهره‌برداری خواهد رسید.

 

ارسال نظر