چهره‌های استانی

۱۳۹۶/۰۵/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۱۷۸

اختصاص 20درصد از اعتبارات اشتغال در بخش تعاونی‌ها

لرستان|

11-2 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: امسال ۲۰درصد از اعتبارات اشتغال فراگیر در استان لرستان به حوزه تعاونی‌ها اختصاص داده می‌شود و به این منظور مشوق‌های بیمه‌یی تامین ‌شده تا زمینه ارتقای فعالیت آنها را شاهد باشیم.

به گزارش «تعادل» و به نقل از تسنیم، علی آشتاب دیروز در نشست تعاونی مصرف فرهنگیان این شهرستان که با حضور مسوولان این تعاونی برگزار شد، رشد و توسعه هر بنگاه اقتصادی را درگرو فعالیت آن مجموعه دانست و اظهار داشت: یکی از نیازهای اصلی کشور توجه به کار جمعی است و هر گروهی می‌تواند با در کنار هم قرار دادن سرمایه خود سبب یک اتفاق بزرگ به‌ویژه در زمینه اقتصادی که از نیازهای اصلی جامعه امروز است، شوند. وی افزود: تعاونی‌های مصرف مصداق عینی وحدت و در کنار هم بودن ظرفیت‌های مختلفی است که می‌تواند به خدمات‌رسانی و اشتغال‌زایی منجر شود. مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان مصرف کالای داخلی و توجه به توسعه فعالیت تعاونی‌ها را از جمله راه‌های تحقق شعار اقتصاد مقاومتی دانست و بیان کرد: مجموع کالاهای عرضه ‌شده در تعاونی مصرف فرهنگیان استان لرستان و شهرستان بروجرد از تولیدات داخلی است که توانسته است، زمینه تحقق شعار سال را فراهم کند. وی با اشاره به جمعیت تحت پوشش خدمات این تعاونی عنوان کرد: حدود 250تولیدکننده و فروشنده در این فروشگاه تولیدات خود را عرضه می‌کنند و به دنبال معرفی بنگاه‌های موفق استانی و کشوری این تعاونی توانسته است در زمره تعاونی‌های موفق کشور قرار گیرد. رهنما رییس هیات‌مدیره تعاونی‌های مصرف فرهنگیان ایران نیز گفت: در این فروشگاه آنچه نیاز اقتصادی تعاونی‌هاست به‌خوبی درک شده و در جهت اجرای بهتر آن تلاش شده است.

 

۶۸هزار نفر از جمعیت پیشوا تحت پوشش تصفیه فاضلاب

تهران|

11-3مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: ۶۸هزار نفر از جمعیت پیشوا تحت پوشش تصفیه فاضلاب قرار گرفتند. محمد پرورش درحاشیه مراسم افتتاح فاز اول تصفیه‌خانه فاضلاب پیشوا که با حضور حمید چیت‌چیان وزیر نیرو برگزار شد، در گفت‌وگو با مهر اظهار داشت: طرح جمع‌آوری، انتقال و تصفیه و دفع بهداشتی فاضلاب شهر پیشوا برای حفاظت از محیط زیست، جلوگیری از آلودگی منابع آب زیرزمینی، استفاده از پساب تصفیه شده و ارتقای شاخص سلامت و بهداشت شهروندان در دو مرحله اجرایی از سال ۱۳۸۷ در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: مرحله اول این طرح شامل ۶۰کیلومتر شبکه جمع‌آوری، ۱۵۰۰فقره انشعاب و ۶کیلومتر خط انتقال و یک مدول تصفیه‌خانه فاضلاب به ظرفیت 11هزار و ۱۴۵ مترمکعب در شبانه روز بوده است که برای ایجاد تاسیسات فاز اول طرح اعتباری بالغ بر ۸۴۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی، مسکن مهر و منابع داخلی دستگاه اجرایی هزینه شده است. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: مرحله دوم طرح شامل شبکه جمع‌آوری شهر به طول ۸۰ کیلومتر و ساخت مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب است که مجموعا ظرفیت این تصفیه‌خانه را به ۲۶ هزارمتر مکعب در شبانه‌روز فراهم رساند. پرورش اظهار داشت: مساحت مناطق تحت پوشش طرح فاضلاب پیشوا به میزان ۱۶۷۶هکتار است، همچنین شبکه جمع‌آوری فاضلاب مجزا از شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی اجرا شده است، در فاز اول میزان ۶۰ کیلومتر شبکه جمع‌آوری فاضلاب اجرا و به مدار بهره‌برداری وارد شده است. پرورش بیان کرد: خطوط انتقال فاضلاب پیشوا به طول ۶ کیلومتر با لوله‌های پلی‌اتلین دو جداره در اقطار ۱۰۰۰و۱۲۰۰میلی‌متر تکمیل و بهره‌برداری شده است.

 

الگوبرداری از پروژه جمع‌آوری متکدیان رفسنجان

کرمان|

11-4مدیرکل بهزیستی استان کرمان طرح جمع‌آوری متکدیان رفسنجان را قابل تقدیر دانست که می‌تواند الگویی برای دیگر شهرهای استان باشد، گفت: امروز موضوع متکدیان دغدغه‌یی برای همه شهرها و جوامع است.

به گزارش «تعادل» و به نقل از مهر، عباس صادق‌زاده دیروز در شورای سالمندان و ستاد ساماندهی متکدیان رفسنجان اظهار کرد: رفسنجان در استان جایگاه بسیار خوبی دارد و به مسائل اجتماعی به صورت علمی توجه می‌کند.

او افزود: جایگاه سازمان بهزیستی به لحاظ تجارب و سوابق و تکالیف قانونی و برنامه‌یی که بر عهده‌اش گذاشته شده به موضوعات اجتماعی باید بیشتر توجه کند. مدیرکل بهزیستی استان کرمان با بیان اینکه اگر به مسائل اجتماعی بی‌توجهی شود، می‌تواند مسائلی ایجاد کند که دیگر ابعاد جامعه را درگیر خود کند، تصریح کرد: هر جامعه‌یی که در مسیر توسعه در حرکت است باید تبعاتی را برای خود ببیند و کاملا طبیعی است که با یکسری مسائل اجتماعی روبه‌رو شویم و این موضوع نه تنها برای کشور ما بلکه برای تمام کشورهاست. صادق‌زاده تصریح کرد: اشکال اینجاست که برای مسائل برنامه نداریم و احساسی برخورد کردیم، حتی گاهی بی‌اعتنایی کردیم تا اینکه به نقطه‌یی رسیده‌ایم که دنیا به آن رسیده و آن طرح موضوع به صورت شفاف با مردم است. او بیان کرد: مدیریت علمی و کارآمد باید طراحی شود تا بتوانیم مسائل اجتماعی را کنترل کنیم چرا که این مسائل قابل کنترل است. صادق‌زاده دین، اعتقادات و مذهب را ابزار مثبتی برای کشورمان جهت کنترل مسائل اجتماعی دانست و افزود: کشورهایی که این نکته مثبت را ندارند، موفق بودند لذا ما دستمان پرتر است و نیاز به برنامه داریم.

 

قصرشیرین مرکز «توریسم درمانی» غرب کشور می‌شود

کرمانشاه|

11-5مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قصرشیرین اظهار کرد: با اقدامات صورت گرفته و افزایش فضا و تجهیزات درمانی شهرستان، بیمارستان قصرشیرین تا پایان سال به عنوان مرکز توریسم درمانی غرب کشور معرفی می‌شود.

خسرو کریمی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه طرح تحول سلامت تحول مثبتی در شهرستان قصرشیرین ایجاد کرده است، گفت: تا پیش از اجرای این طرح، شهرستان با مشکلات عدیده‌یی در حوزه بهداشت و درمان مواجه بود که خوشبختانه این مشکلات با اجرای طرح تحول سلامت تا حد زیادی مرتفع شده است. این مسوول یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های طرح تحول سلامت در شهرستان را برنامه توریسم درمانی عنوان کرد و افزود: شهرستان قصرشیرین نزدیک‌ترین فاصله را به کشور عراق دارد و در همین راستا بیمارستان شهرستان به عنوان مرکز توریسم درمانی غرب کشور در نظر گرفته شده است. او افزود: کارهای لازم در این زمینه صورت گرفته و اعتبار بخشی بیمارستان به حدی رسیده که بتوانیم مهیای تبدیل شدن بیمارستان شهرستان به مرکز توریسم درمانی غرب کشور شویم. کریمی تصریح کرد: با انجام اقدامات لازم در این زمینه تا پایان سال جاری با ایجاد فضای فیزیکی و فراهم کردن تجهیزات مناسب بیمارستان قصرشیرین به عنوان مرکز توریسم درمانی غرب کشور معرفی خواهد شد. مدیر شبکه بهداشت و درمانی شهرستان قصرشیرین همچنین از راه‌اندازی مرکز غربالگری سرطان در این شهرستان تا پایان سال خبر داد و اظهار کرد: محل این مرکز در بیمارستان قصرشیرین مشخص شده و تامین اعتبار لازم در این زمینه صورت گرفته است.

 

ارسال نظر