چهره‌های استانی

۱۳۹۶/۰۵/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۱۰۰

افتتاح خط انتقال گاز دامغان به ساری با حضور وزیر نفت

11-2مازندارن| مدیرعامل شرکت گاز مازندران گفت که وعده دولت تدبیر و امید برای پایداری گاز استان‌های شمالی با بهره‌برداری از خط انتقال 42 اینچ دامغان - کیاسر – ساری - نکاء روز سه‌شنبه این هفته با حضور وزیر نفت محقق می‌شود. محمد اسماعیل ابراهیم‌زاده با اعلام خبر فوق اظهار داشت: برای اجرای طرح خط لوله انتقال گاز از استان سمنان به مازندران با هدف پایداری گاز مشترکان این استان و گازرسانی به روستاهای ییلاقی واقع در جنگل‌های هیرکانی بیش از 820میلیارد  تومان هزینه شده است. او تصریح کرد: اجرای این طرح از زمستان سال 86 و پس از نخستین بدعهدی کشور ترکمنستان در تامین گاز مورد نیاز کشورمان در دستور کار قرار گرفت ولی تا پایان عمر دولت گذشته تنها 20‌درصد پیشرفت فیزیکی داشت. ابراهیم‌زاده با اشاره به اینکه شتاب بخشی به اجرای این طرح در دولت یازدهم برای تحقق پایداری گاز مشترکان مازندرانی و همچنین حفاظت از جنگل‌های هیرکانی این استان از طریق گازرسانی به روستاهای بالادست در دستور کار قرار گرفت و با تامین به موقع اعتبارات مورد نیاز به مرحله بهره‌برداری رسیده است، خاطرنشان کرد: استان مازندران با توجه به اینکه در انتهای خط لوله گازی کشور قرار دارد در پیک مصرف این انرژی فسیلی به ویژه زمستان‌های سرد و سخت با کمبود گاز مواجه می‌شود. مدیرعامل شرکت گاز مازندران در ادامه گفت: بر اساس برنامه‌ریزی، این طرح ساعت 15 روز سه‌شنبه با حضور وزیر نفت و استاندار مازندران در محل هتل بادله ساری افتتاح می‌شود.

 

رشد ۴۸۶‌درصدی صادرات شیر و خامه از کرمانشاه

11-3کرمانشاه| مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه از رشد ۴۸۶‌درصدی صادرات شیر و خامه از طریق گمرکات و بازارچه‌های مرزی استان طی ۴ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد. خلیل حیدری در گفت‌وگو با مهر با اشاره به آمار صادرات صورت گرفته از طریق گمرکات و بازارچه‌های مرزی استان کرمانشاه طی امسال گفت: در ۴ ماهه نخست سال جاری ۱۱میلیون و ۶۹۱ هزار و ۹۴ دلار شیر وخامه شیر به وزن ۲ هزارو ۹۲۲ تن از گمرکات استان کرمانشاه صادر شد. مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه افزود: میزان صادرات فوق نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش ۴۸۶‌درصد و از حیث وزن ۴۳۹‌درصد افزایش داشته است. او ادامه داد: در این مدت همچنین ۲۵ میلیون و ۲۸۵ هزارو ۲۸۹ دلار ظروف ملامین به وزن ۸ هزار و ۵۹۱ تن از گمرکات استان کرمانشاه صادر شد. حیدری تصریح کرد: صادرات ملامین نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش ۱۸۵‌درصد و از حیث وزن نیز ۱۹۳‌درصد رشد داشته است. او گفت: در ۴ماهه نخست سال جاری صادرات کولر آبی نیز ۱۰میلیون و ۳۶۳ هزارو ۶۴۱ دلار به وزن ۳ هزارو ۴۶۴ تن بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش ۳۳‌درصد و از حیث وزن نیز ۳۴‌درصد افزایش داشته است. مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه میزان صادرات گوجه‌فرنگی در ۴ماهه نخست سال جاری را ۱۰ میلیون و ۲۰۴ هزارو ۲۲۴ دلار با وزن ۴۴ هزارو ۲۲۰ تن عنوان کرد.

 

بافت بازار زنجان ساماندهی می‌شود

11-4زنجان| استاندار زنجان به حفظ ارزش‌های تاریخی در بازار بزرگ زنجان تاکید کرد و گفت: بازار زنجان ساماندهی می‌شود. به گزارش «تعادل» و به نقل از تسنیم، اسدالله درویش‌امیری دیروز در بازدید از بازار و دیدار با بازاریان اظهار داشت: از دیدن وضعیت بازار زنجان بسیار متاثر شدم و باید بدانیم که صدها نسل باید از این بازار استفاده کنند. او در مورد انجام برخی کارهای عمرانی در بازار عنوان کرد: باید بپذیریم بافت بازار زنجان تغییرناپذیر است و مساجد و سراهای بازار باید حفظ شود. استاندار زنجان با بیان اینکه برخی سخت‌گیری‌های سازمان میراث فرهنگی به دلیل دوام و پایداری این مکان تاریخی است، گفت: ایزوگامی که برای سقف بازار نصب می‌شود به دلیل داشتن مواد نفتی عمر ساختمان را کاهش می‌دهد و نباید برای سقف‌های خشتی از آن استفاده شود. درویش‌امیری با اشاره به اینکه بازار زنجان در سال 1298 قمری ساخته شده عنوان کرد: درست است که بازار محل کسب و کار بازاریان است اما برای مردم یک مجموعه فرهنگی و تاریخی است که باید حفظ شود. او وجود سراها در بازار زنجان را از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این مجموعه تاریخی عنوان کرد و افزود: کمتر بازاری در ایران این ویژگی را دارد. درویش‌امیری از وضعیت نامناسب نظافت و سد معبر در بازار انتقاد کرد و گفت: این وضعیت در شأن یک مجموعه تاریخی نیست و باید برای جمع‌آوری زباله‌ها برنامه‌ریزی شود. او بر ادامه ایجاد کانال و انتقال تاسیسات به کانال تاکید کرد و گفت: وضع بی‌سر و سامان برق سقف بازار ساماندهی می‌شود.

 

افتتاح نخستین بانک اطلاعاتی کارآفرینی بانوان

11-5تهران| مسوول امور بانوان و خانواده فرمانداری قدس امروز در جلسه کارگروه اشتغال و کارآفرینی ویژه بانوان، از افتتاح نخستین بانک اطلاعاتی کارآفرینی ویژه بانوان شهرقدس خبر داد. به گزارش «تعادل» و به نقل از تسنیم فاطمه مقدم مسوول کمیسیون امور بانوان و خانواده فرمانداری قدس اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین معیارها جهت سنجش درجه توسعه‌یافتگی یک کشور میزان اهمیت و اعتباری است که به جایگاه زنان پرداخته می‌شود، که در همین راستا فعالیت‌های کارآفرینی توسط زنان نقش برجسته‌یی را در سلامت اقتصاد و بنیان خانواده دارد. او با تاکید بر طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار با محتوای ساماندهی اشتغال زنان و خانواده در سطح شهرستان قدس گفت: بسیاری از زنان و کارآفرینان با وجود مهارت‌های فراوان، به دلیل در اختیار نداشتن منابع و ابزارهای موجود عملا به‌صورت منفعل مانده‌اند. مسوول کمیسیون امور بانوان و خانواده فرمانداری قدس با اشاره به ‌ضرورت توجه جدی به برنامه‌های اشتغال‌زا و شناسایی و معرفی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف از سوی ادارات شهرستان خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از 8 کارگاه خیاطی با مشارکت ادارات شهرستان قدس در سطح شهر ایجاد شده است که در آن زنان کارآفرین فاقد امکانات و ابزارهای لازم، مشغول به فعالیت شده و شرایط بسیار خوب و سالمی برای آنان مهیا شده است. او افزود: نخستین بانک اطلاعاتی زنان کارآفرین شهرستان قدس با همت مجموعه فرمانداری قدس به‌زودی افتتاح می‌شود.

 

ارسال نظر