اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۰۵/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۸۸۰

 راه‌اندازی قطار گردشگری در لرستان

خرم‌آباد  معاون فنی شرکت حمل و نقل ریلی رجا گفت: قطار گردشگری توسط شرکت رجا تا دو هفته آینده در منطقه لرستان راه‌اندازی خواهد شد. محسن یاوری افزود: برای قطار گردشگری منطقه لرستان قیمت بلیت حدود 80هزار تومان درنظر گرفته شده است. او با اشاره به راه‌اندازی قطار گردشگری تهران- فیروزکوه توسط شرکت حمل‌ و نقل ریلی رجا گفت: قطار گردشگری تهران-سوادکوه نخستین قطار گردشگری کشور در قالب سفرهای یک‌روزه گردشگران داخلی و خارجی را با جاذبه‌های گردشگری این مسیر ریلی با اولویت جذابیت‌های ریلی جابه‌جا می‌کند.  یاوری با بیان اینکه تا دو هفته آینده نیز قطار گردشگری توسط شرکت رجا در منطقه آزاد ارس راه‌اندازی می‌شود، گفت: نرخ بلیت این قطار 170هزار تومان است.

 رتبه برتر مازندران در عمران روستایی

ساری  جشنواره عمران سلامت با تقدیر از حامیان و فعالان حوزه سلامت کشور، تیرماه ۹۶ در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی پایان یافت. جشنواره عمران سلامت با حضور رییس‌جمهور، وزیر بهداشت و درمان، روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی، مسوولان روابط عمومی دانشگاه‌ها و سایر دست‌اندرکاران حوزه سلامت برای عرضه و نمایش دستاوردهای حوزه سلامت و تقدیر و تشکر از فعالان این عرصه برگزار شد. در این جشنواره ملی، قاسم جان‌بابایی رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران به‌عنوان برترین دانشگاه علوم پزشکی کشور در حوزه عمران روستایی لوح تقدیر دریافت کرد.   دانشگاه علوم پزشکی مازندران از زمان اجرای طرح تحول سلامت تاکنون ۶۸ مرکز بهداشتی درمانی را با هزینه ۵۹۵ میلیارد ریال احداث و تجهیز کرده است. همچنین تعداد ۱۲۱ مرکز بهداشتی درمانی در همین زمان با هزینه ۲۳۴میلیارد ریال در استان مازندران تعمیر شد.  در حوزه ساخت خانه بهداشت نیز به‌عنوان یکی از استان‌های برتر ۱۵۱ خانه بهداشت با هزینه ۱۸۵میلیارد ریال در مازندران احداث شده و ۱۷۲واحد بهداشتی نیز با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال در سراسر استان تعمیر شد.

 تعهد اشتغال کرمان در طرح ملی کاج

کرمان  مدیر‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمان با اشاره به اینکه 3 هزار و ۲۴۰ نفر تعهد اشتغال استان کرمان در طرح ملی کاج است، گفت: بسته اشتغال استان کرمان مربوط به طرح کاج قابلیت افزایش به ۶هزار نفر را دارد.  محمدرضا جهانگیری دیروز قبل از خطبه‌های نماز جمعه کرمان به مناسبت هفته ملی مهارت اظهار کرد: هفته اول مرداد‌ماه در تقویم کشور به هفته ملی مهارت نام‌گذاری شده است. او با اشاره به اینکه مهارت‌آموزی و ترویج فرهنگ کار و تلاش و کارآفرینی از اهداف اصلی گرامیداشت این هفته است، گفت: آمار کاریابی‌ها نشان می‌دهد که اکثر افراد جویای کار دارای مدرک تحصیل بالایی هستند و امروزه شاهد پدیده بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هستیم.

 امضای تفاهمنامه ساخت شهربازی شرق اصفهان

اصفهان  تفاهمنامه ساخت شهربازی شرق اصفهان مجهز به جدید‌ترین دستگاه‌های بازی روز دنیا امضا شد.

این تفاهمنامه با همکاری شرکت عمران مسکن‌سازان در قالب شصت و پنجمین برنامه هر هفته چند افتتاح به امضای سیدمرتضی حسام‌نژاد به‌عنوان نماینده شهرداری اصفهان و محمد سعیدی‌کیا رییس بنیاد مستضعفان و جانبازان رسید. قائم‌مقام امور مشارکت‌های مردمی شهردار اصفهان در آیین امضای این تفاهمنامه گفت: شهربازی شرق اصفهان در انتهای جنوبی میدان مرکزی میوه و تره‌بار در شرق اصفهان و شرق دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان و شمال شهربازی شهر رویاها ساخته می‌شود. سیدمرتضی حسام‌نژاد افزود: این شهربازی مجهز به جدیدترین دستگاه‌های بازی‌های هیجانی و خاص در کشور با هزارمیلیارد ریال سرمایه‌گذاری در سه سال ساخته می‌شود.

 اصلاح نژاد 3000 گاو در هرمزگان

بندرعباس  تاکنون 3000 گاو در هرمزگان اصلاح نژاد شده است.  محمد پورطرق معاون دام سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان در این باره گفت: طرح اصلاح نژاد گاو از سال 94 آغاز شده و امسال نیز با مشارکت دامداران ادامه دارد. او افزود: در این طرح نژاد سیمنتال (شیری-گوشتی) جایگزین نژاد گاوهای هالشتاین (شیری) می‌شود. معاون دام سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان خاطرنشان کرد: برای اصلاح نژاد اسپرم گاو تحویل دامداران داده می‌شود و لقاح مصنوعی نیز با هزینه و مشارکت جوامع محلی است. پورطرق افزود: وزن گاو نر بیش از یک تن و وزن گاو ماده بالغ نیز به 816 کیلوگرم می‌رسد.

 افزایش 2 برابری خدمات رفاهی در خشکسالی مالی

اردبیل  شهردار اردبیل گفت: با وجود آنکه در صدور پروانه و کسب درآمد حجم اقدامات ما یک‌سوم کاهش یافته اما در ارائه خدمات با دو برابر افزایش عملکرد روبه‌رو بودیم.  حمید لطف‌اللهیان در مراسم افتتاح عمارت تاریخی شهرداری به‌عنوان موزه شهر اردبیل اظهار کرد: در ایام خشکسالی مالی و اعتباری شهرداری اردبیل پروژه‌های درشتی همچون پل قدس در حال اجراست که ما برابر زمان‌بندی مشخص این پروژه را با هدف تسهیل در عبور و مرور شهری و رفع ترافیک و ایجاد رضایتمندی مردم در حال اجرا داریم که امیدواریم براساس زمان‌بندی این پروژه را در موعد مقرر راه‌اندازی کنیم.  او با بیان اینکه حجم پروژه پل قدس وسیع است و در پرترافیک‌ترین نقطه شهر که با حجم ورود گردشگران و تردد روزانه روبه‌رو هستیم با یک مدیریت صحیح با وجود همه سختی‌ها کار براساس زمان‌بندی به سرعت در حال اجراست.

 اعزام ۶ کاروان از استان گیلان به حج تمتع 96

رشت  مدیرکل حج و زیارت استان گیلان با اشاره به اعزام

 ۶ کاروان از گیلان به حج تمتع امسال گفت: تمام حجاج ایرانی امسال بیمه تکمیلی هستند. حسن فعال دیروز در همایش متمرکز زائران حج تمتع سال 96 گیلان در رشت اظهار کرد: امسال 86هزار و 500 نفر از ایران به حج تمتع اعزام می‌شوند که سهم استان گیلان در این میان 6 کاروان است.  او با اشاره به حواشی پیش آمده پیرامون استفاده از دستبندهای الکترونیکی گفت: این دستبندها جایگزین کارت‌های شناسایی قدیمی شده‌اند و اطلاعات شخصی هر زائر در آن ذخیره شده است و برخلاف برخی شایعات، تمام آنها در داخل کشور تولید شده‌اند.

 

 

ارسال نظر