اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۰۵/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۸۰۵

 اکثر آسانسورهای کشور استاندارد لازم را نداشته‌اند-یاسوج| معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران گفت: براساس پایش‌های صورت گرفته اکثر آسانسورهای نصب شده در کشور استاندارد لازم را نداشته‌اند که در فاز اول تمرکز کار بر استاندارد‌سازی آسانسورهای وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و ادارات دولتی قرار گرفت و اقدامات خوبی در حال انجام است. وحید مرندی‌مقدم در جلسه شورای استاندارد استان افزود: استان کهگیلویه‌وبویراحمد یکی از نخستین استان‌هایی است که موفق به استانداردسازی جایگاه‌های سی‌ان‌جی خود شده است. 85درصد جایگاه‌های سی‌ان‌جی این استان استانداردسازی شده‌اند که این استان در رده استان‌های موفق در این زمینه است. 15درصد مابقی نیز یا غیرفعال هستند یا تعطیل شده‌اند. معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران با بیان اینکه استانداردها تنها مسیر توسعه پایدار هستند، خاطرنشان کرد: یکی از پارامترهای توسعه‌یافتگی میزان استانداردهای اجباری است و هرچه استاندارد اجباری در یک کشور بیشتر باشد، توسعه‌یافتگی در آن کشور کمتر است.

 شهرستان ارومیه ۲۷۰هزار نفر حاشیه‌نشین دارد-ارومیه| فرماندار ارومیه حاشیه‌نشینی را از چالش‌های عمده شهرستان ارومیه دانست و خاطرنشان کرد: ۲۷۰هزار نفر جمعیت حاشیه‌نشین در شهرستان ارومیه وجود دارد. عباس حسن‌خانی در جلسه شورای اداری ارومیه با اشاره به اولویت‌ها و مشکلات اساسی شهرستان ارومیه اظهار کرد: اشتغال، مدیریت منابع آب و حاشیه‌نشینی از عمده مشکلات شهرستان بوده که باید کلیه برنامه‌ریزی‌های دستگاه‌های اجرایی براساس این مشکلات انجام شود. فرماندار ارومیه با بیان اینکه نباید هیچ فرصتی را برای ایجاد اشتغال ازدست داد، تصریح کرد: اشتغال دغدغه مهم کشور و شهرستان بوده که باید در این راستا شورای سیاست‌گذاری اشتغال در محلات مختلف ایجاد شود. وی مساله آب را از مهم‌ترین مسائل داخلی و بین‌المللی دانست و گفت: برخی کشورهای همسایه با احداث سد به نقض حقوق بین‌المللی محیط‌زیست و به ضرر کشور پرداختند.

 بالا رفتن قیمت دام زنده برای دامداران عشایر صرفه اقتصادی ندارد-بجنورد| مدیرکل امور عشایری خراسان‌شمالی گفت: بالا رفتن قیمت دام زنده برای مردم و دامدار عشایری هیچ صرفه اقتصادی ندارد. محمدرضا قلی‌پور افزود: بالا رفتن قیمت دام زنده فقط سبب می‌شود تا استقبال مردم برای خرید دام زنده کاهش یابد. او با اشاره به افزایش قیمت علوفه در بازار ادامه داد: در حال حاضر قیمت جو در بازار 1200 تومان است این درحالی است که این علوفه توسط شرکت‌های پشتیبانی عشایری با قیمت یک‌هزار و 50 تومان به فروش می‌رسد. قلی‌پور با بیان اینکه هر کیلوگرم قیمت دام زنده در بازار حدود یک‌هزار و 700 تومان است، اظهار کرد: بالا رفتن قیمت علوفه عامل اصلی افزایش دام زنده است. او با بیان اینکه این اداره کل در حال اجرای طرح پرواربندی است، تصریح کرد: با اجرای این طرح ضریب تبدیل خوراک دام عشایری از 12 کیلوگرم به 6کیلوگرم می‌رسد و از سوی دیگر افزایش وزن بره نیز از 150 گرم به 300 گرم می‌رسد.

 نرخ کم مشارکت اقتصادی زنان در استان زنجان-زنجان| معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان گفت: توسعه‌یافتگی ارتباط مستقیمی با نرخ مشارکت اقتصادی زنان دارد و متاسفانه نرخ مشارکت اقتصادی زنان در استان زنجان کاهش یافته است. حسین امیدمقدم اظهار کرد: نرخ بیکاری زنجان در سال 92 حدود 9.9 درصد بود و در این میان نرخ بیکاری مردان به 8.7 و زنان به 15.4درصد می‌رسید. همچنین نرخ بیکاری در سال 93 به 9.8، در سال 94 به 9.6 و پارسال به 9.7درصد رسیده است. این مسوول ادامه داد: در سال 94 نیز نرخ بیکاری کل استان 9.6 درصد بود که در این سال نرخ بیکاری مردان 8.9 درصد و نرخ بیکاری زنان 12.7درصد بوده است. همچنین نرخ بیکاری مردان در پارسال به 9.3 و زنان به 11.3 درصد رسید. او افزود: این آمار نشان‌دهنده کاهش نرخ بیکاری زنان در استان است اما بررسی ویژگی‌های بازار استان و کشور حکایت از نرخ پایین مشارکت زنان در فعالیت‌های اقتصادی دارد.

 لاک‌پشت‌های دریایی ‌به سواحل چابهار آمدند-چابهار| ‌مدیرکل حفاظت محیط‌زیست سیستان‌وبلوچستان از شروع فصل تخم‌گذاری لاک‌پشت‌های دریایی در سواحل جنوبی استان خبر داد. نیره پورملایی افزود: باتوجه به شروع برنامه‌های توسعه‌یی در سواحل مکران، اداره‌ کل حفاظت محیط‌زیست استان حداکثر توان خود را جهت حفظ سواحل محل تخم‌گذاری لاک‌پشت‌های دریایی به‌عنوان یکی از زیستگاه‌های حساس ساحلی به کار می‌برد تا ضمن حفظ نسل این‌ گونه باارزش درمعرض خطر انقراض، شاهد توسعه پایدار در منطقه ساحلی مکران باشیم. مدیرکل حفاظت محیط‌زیست سیستان‌وبلوچستان در ادامه گفت: لاک‌پشت‌های سبز دریایی معمولا از اواسط تابستان تا اواخر پاییز جهت تغذیه و تخم‌گذاری به آب‌های ساحلی استان مراجعه و در سواحل مناسب از قبیل «کچو، لیپار، تنگ و پزم» لانه گزینی می‌کنند. او ادامه داد: آنچه سواحل استان سیستان‌وبلوچستان را در مقایسه با سایر استان‌ها متمایز می‌کند عدم وجود جزایز در آب‌های ساحلی آن است که این ویژگی، تمهیدات خاصی را در زمان تخم‌گذاری لاک‌پشت‌های دریایی می‌طلبد زیرا به‌دلیل باز بودن سواحل، تردد بیشتر در این‌گونه سواحل و تهدیدهای دشمنان طبیعی، نیاز به اقدامات حفاظتی و پایش مستمر و خاص است.

 قریب به 10 هزار واحد مسکن مهر فاقد متقاضی است-هشتگرد| رییس هیات‌مدیره شرکت عمران شهر جدید هشتگرد گفت: 9هزار و 700 واحد مسکن مهر در شهر جدید هشتگرد فاقد متقاضی است. ‌سیدشمس میریان اظهار کرد: در حال حاضر 14 هزار و 626 واحد مسکن مهر در شهر جدید هشتگرد وجود دارد که از این تعداد 9هزار و 700 واحد فاقد متقاضی است. او افزود: هر چند پروژه‌های مسکن مهر در ابتدا با نظارت وزارت راه و شهرسازی ‌کلید خورد، ولی بعدها به‌دلیل برخی مسائل سایر دستگاه‌ها نیز در روند اجرای آن درگیر شدند. او توضیح داد: متاسفانه در ابتدا زیرساخت‌های مناسبی برای این واحدها ایجاد نشده بود که همین امر نارضایتی مردم را در پی داشت.

میریان گفت: البته طی چند سال اخیر اقدامات خوبی برای رفع کمبودها و مشکلات زیرساختی این پروژه‌ها صورت‌ گرفته و بسیاری از مشکلات مرتفع شده است.

 

ارسال نظر