اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۰۵/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۵۷۴

 باشگاه زوج‌های جوان در سمنان راه‌اندازی می‌شود

سمنان    معاون فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان از اجرایی شدن مجدد طرح باشگاه زوج‌های جوان در سمنان خبر داد. مصطفی مرادی اظهار کرد: این طرح چند سال پیش در استان کلید خورد اما به دلیل برخی مشکلات ناتمام ماند. او با بیان اینکه این باشگاه خدمات زیادی به زوج‌های جوان خود ارائه داد، افزود: این طرح برای اجرایی شدن و جلوگیری از تعطیلی آن به صورت آزمایشی تنها در شهرستان سمنان اجرایی می‌شود ضمن اینکه می‌تواند به عنوان یک سرمشق در دیگر شهرستان‌ها و استان‌ها نیز مورد استفاده قرار گیرد اما در این گام این طرح محدود به سمنان خواهد بود.

 حضور صنعتگران کره جنوبی در شهرک کاسپین

قزوین    مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین گفت: هیات تجاری مدیران ارشد صنایع کوچک و صنعتگران کشور کره جنوبی در راستای انتقال فناوری و تکنولوژی در شهرک صنعتی کاسپین حضور یافتند.  حمیدرضا خانپور در حاشیه حضور هیات تجاری کره‌جنوبی در شهرک صنعتی کاسپین اظهار کرد: در راستای مبادله فناوری و تکنولوژی دو کشور ایران و کره جنوبی 6 شرکت از کره جنوبی در حوزه صنایع کوچک و متوسط و بازدید از واحدهای صنعتی دانش‌بنیان و تکنولوژی بالا در زمینه‌ انتقال فناوری و انعقاد قرارداد انجام شد.  براساس این گزارش، نخستین نشست انتقال فناوری ایران و کره در فروردین‌ ماه سال جاری با اعزام 8 بنگاه ایرانی انجام شد که نتیجه آن انعقاد 16تفاهم اولیه همکاری در زمینه‌ انتقال فناوری بود.

 قاچاق میوه در کشور ۹۰درصد کاهش یافت

یاسوج    رییس سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی کشور گفت: قاچاق میوه در کشور نسبت به سال ۹۲، ۹۰درصد کاهش داشته است. امین دلیری در جمع خبرنگاران افزود: میوه ازجمله کالاهایی است که آفات را تسری می‌دهد و در همین راستا امحای میوهای قاچاق انگیزه قاچاق این کالا را نیز کاهش داده است.  او با اشاره به موضوع قاچاق دارو بیان کرد: قاچاق دارو در کشور افزایشی نداشته است. دلیری همچنین تهران، بندرعباس و بوشهر را صدرنشین قاچاق کالا و ارز عنوان و تصریح کرد: منسوجات و البسه بیشترین حجم کالاهای قاچاق کشور را تشکیل می‌دهند. لوازم آرایشی و بهداشتی، دارو و لوازم یدکی از دیگر کالاهایی هستند که نسبت به سایر کالاها در کشور بیشتر قاچاق می‌شوند.

 کسب تندیس طلایی مسوولیت‎های اجتماعی

اصفهان    در سومین همایش مسوولیت‌های اجتماعی صنعت نفت کشور(csr) شرکت گاز استان اصفهان در نخستین دوره حضور خود موفق به دریافت تندیس زرین و لوح سپاس شد. در این همایش که در روزهای 27و 28 تیر ماه امسال با حضور وزیر نفت و جمعی از مدیران ارشد وزارت نفت برگزار شد به صورت ویژه از شرکت‌های شاخص در زمینه مسوولیت‌های اجتماعی با حضور مقام عالی وزارت نفت تقدیر به عمل آمد که در حوزه صنعت گاز کشور، شرکت گاز استان اصفهان تنها شرکتی بود که موفق به کسب تندیس طلایی شد و به عنوان نماینده شرکت ملی گاز ایران در این راستا انتخاب و معرفی شد. لازم به ذکر است، اظهارنامه مسوولیت‌های اجتماعی شرکت گاز استان اصفهان که به همت اعضای کمیته مسوولیت‌های اجتماعی برای سال‌های 90تا 95 تدوین شد در خرداد ماه سال جاری به دبیرخانه این همایش ارائه شد که منجر به دریافت سپاس‌نامه این همایش و اخذ بالاترین سطح جایزه مسوولیت‌های اجتماعی در وزارت نفت شد.

 ساخت دستگاه سیمان‌زن ‌نمای ساختمان‌ها

مراغه   دستگاه پرینتر سیمان بدون استفاده از داربست و بدون دخالت کارگر در مراغه طراحی و ساخته شد.  توحید ولی‌نژند، پژوهشگر مرکز رشد شهید فراحی بسیج مراغه، این دستگاه را در مدت یک سال طراحی کرده و با هزینه ۱۵۰میلیون ریال ساخته است.  این دستگاه قادر است، انواع دیوار‌ها را در ارتفاع و عرض‌های متفاوت سیمان‌زنی و تگری‌پاشی کند.  پاشش یک نواخت سیمان و تگری روی دیوار، سرعت و دقت بالا و استفاده از مصالح کم از ویژگی‌های این دستگاه است. مبتکر مراغه‌یی گفت: این دستگاه بدون استفاده از داربست و بدون دخالت کارگر، عمل سیمان‌زنی و تگری‌پاشی را با مکانیسم خاص و جدید کارتریج سیمان‌زنی انجام می‌دهد.

 سرمایه‌گذاری 6 هزار میلیارد تومان سند اشتغال   

خرم‌آباد   مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: سرمایه‌گذاری سند اشتغال استان لرستان 6 هزار و 409میلیارد تومان است. با این میزان سرمایه‌گذاری 25هزار و479 فرصت شغلی پیش‌بینی شده است.  علی آشتاب افزود: از این میزان سرمایه‌گذاری 4هزار و 89 میلیارد تومان تسهیلات بانکی، هزار و 122میلیارد تومان اعتبارات دولتی، هزار و 20 آورده مشارکت بخش خصوصی و 177میلیارد تومان سهم هلدینگ‌ها برای نخستین بار در سند اشتغال استان لرستان پیش‌بینی‌ شده است.  او گفت: سهم بخش کشاورزی از میزان سرمایه‌گذاری‌ها هزار و 766میلیارد تومان با اشتغال 6 هزار و 310نفر، بخش صنعت با سرمایه‌گذاری 3هزار و 495میلیارد تومان و اشتغا‌ل‌زایی 4هزار و 941نفر و بخش خدمات با هزار و 147میلیارد تومان سرمایه‌گذاری هزار و 428 فرصت شغلی است.

 صادرات 2 میلیارد دلار کالای غیرنفتی از هرمزگان

بندرعباس   از ابتدای سال تاکنون بیش از دو میلیارد دلار کالای غیرنفتی از گمرک‌های هرمزگان صادر شده است.  سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان در سومین جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان با اعلام این خبر گفت: این کالا‌ها از تولیدات و محصولات سراسر کشور بوده که از گمرک‌های استان هرمزگان صادر شده است.  خلیل قاسمی افزود: سهم کالاهای تولید و فرآوری شده هرمزگان برای صادرات غیرنفتی امسال یک میلیارد و ۵۵۲ میلیون دلار تعیین شده است.  او گفت: ۱۸مرداد امسال هیات تجاری و اقتصادی کشور عمان به بندر جاسک سفر می‌کند و در این بازدید، ظرفیت‌ها و توانایی استان و کشور به ویژه در صنایع غذایی و محصولات کشاورزی ارائه می‌شود.

 

ارسال نظر