بهبود شرایط مالی ذوب‌آهن روند صعودی گرفت

۱۳۹۶/۰۵/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۵۷۲
بهبود شرایط مالی ذوب‌آهن روند صعودی گرفت

مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام ذوب‌آهن اصفهان با حضور هیات‌مدیره و مدیران این شرکت، سهامداران، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار و نماینده سازمان حسابرسی سه‌شنبه 27 تیرماه در سالن کوثر مجموعه شهدای ارتش برگزار شد.  هیات رییسه این مجمع را بهروز خالق به نمایندگی از صدرتامین به عنوان رییس مجمع، سعید عبودی به نمایندگی از تامین اجتماعی و شکرا... فائز به نمایندگی از صباتامین هر دو به عنون ناظر مجمع و احمدصادقی مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان به عنوان دبیر مجمع شکل دادند.

ابوتراب فاضل عضو هیات‌مدیره شرکت در حاشیه این مجمع در خصوص وضعیت عملیاتی شرکت به خبرنگار ما گفت: سهم شرکت از بازار مقاطع فولادی شامل 65درصد از بازار تیرآهن و 8درصد از بازار میلگرد است. همچنین شرکت موفق شده است که 36درصد از محصولات خود را در سال 95به ارزش 225میلیون دلار به خارج از مرزهای کشور صادر کرده و از محل فروش داخلی 17هزار میلیارد ریال در آمد کسب کند.  به گفته او یکی از چالش‌های شرکت بالا بودن قیمت تمام شده شمش تولیدی است که طی یک‌سال گذشته به کمک اجرای یک سلسله از طرح‌های بهینه‌سازی در خط تولید شرکت این معضل رفع شده است.

 فاضل افزود: با توجه به قیمت تمام شده بالای شمش تولیدی و جهت اصلاح بهای تمام شده محصولات کارخانه نسبت به کاهش مصرف چدن مذاب کنورتورها برنامه‌ریزی شده است که در این راستا یکی از مهم‌ترین طرح‌ها، در کنورتور صورت گرفته است که طی آن ضریب HMR در بخش فولاد‌سازی از 89درصد در ابتدای سال 94به 80درصد کاهش یافته است که این یکی از راه‌های برون‌رفت از مشکل بالابودن قیمت تمام شده است.

فاضل یکی دیگر از استراتژی‌های شرکت را کاهش مصرف کک در کوره بلند دانست و گفت: بدین منظور تدابیری از جمله توقف کوره بلند شماره1، کنترل کیفیت کک خریداری، استفاده از کک ریزه در شارژ کوره بلند، تغییر سرند کک و بهبود روش انباشت و ارسال کک منجر به کاهش 48کیلوگرم بر تن مصرف کک و کاهش هزینه‌های تولید به میزان 856میلیارد ریال در سال می‌شود.

 

ارسال نظر