اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۰۵/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۴۹۶

 توقیف شناور  سعودی در آب‌های بوشهر

بوشهر   ‌مدیر روابط عمومی اداره کل شیلات استان بوشهر گفت: نیروهای منطقه دوم دریایی شناور عربستانی را در آب‌های استان بوشهر توقیف کردند. اردشیر یاراحمدی با تایید خبر توقیف شناور عربستان در آب‌های استان بوشهر و در نزدیکی جزیره فارسی اظهار کرد: تجاوز شناور عربستان‌سعودی به آب‌های استان بوشهر روز گذشته اتفاق افتاده و توسط نیروی دریایی سپاه توقیف شده است. وی افزود: افراد حاضر در این شناور 5 تبعه هندی بوده‌اند که برای صید به آب‌های ایران تجاوز کرده‌اند.

 بررسی کاشت برنج در سیستان‌وبلوچستان

زاهدان   ‌استاندار سیستان‌وبلوچستان در کارگروه آب، منابع طبیعی و کشاورزی در شهرستان قصرقند، دستور کاشت برنج در منطقه و اینکه باتوجه به سختی تامین آب برای کشاورز این کار مقرون به‌صرفه است یا خیر را صادر کرد.  ‌علی اوسط‌هاشمی در این جلسه که با حضور فرمانداران شهرهای جنوبی استان و شماری از مدیران استانی در فرمانداری قصرقند برگزار شد، افزود: کشت محصولات کشاورزی متناسب با میزان آب و اقلیم هر منطقه تعیین شود و همچنین کشت محصولات خسارت‌زا از نظر میزان مصرف آب بالا نیز مشخص شود. استاندار در ادامه اظهار کرد: باتوجه به شیوع آنفلوآنزای مرغی در چند استان کشور اما در سیستان‌وبلوچستان ضمن ارتقای سلامت و صیانت از سرمایه مردم در مقابل آنفلوآنزای مرغی، ضریب خوداتکایی تولید گوشت سفید نیز نسبت به قبل سه‌برابر افزایش یافت.

 بسته شدن دریچه‌های سد دز

دزفول  معاون عمرانی فرماندار دزفول گفت: ساعتی پیش دریچه‌های سد دز برای کاهش دبی آب و تسهیل عملیات جست‌وجوی مفقودان حادثه دز به‌صورت موقت بسته شد. عبدالحسین پوررکنی اظهار کرد: روز گذشته نیز

دو مرتبه سد دز جهت کاهش دبی آب بسته شد که هر مرتبه دبی آب در رودخانه حدود 100 مترمکعب کاهش می‌یافت. معاون عمرانی فرماندار ویژه دزفول با اشاره به برگزاری جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان، تصریح کرد: هم‌اکنون با حضور مسوولان هلال‌احمر، شهرداری دزفول و نماینده مدیریت بحران خوزستان، این جلسه برای انجام آخرین هماهنگی‌ها برای ادامه عملیات جست‌وجوی مفقودان حادثه دز در حال برگزاری است.

 آبرسانی سیار به 81 روستای گیلان

رشت  مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان از آبرسانی سیار به 81 روستای این استان خبر داد و گفت: آب شرب بین خانوارهای روستایی شهرستان‌های تالش، سیاهکل، شفت، رودسر، لنگرود، رشت، لاهیجان، املش و رودبار توزیع شد.

‌‌محبعلی رنج‌ور از آبرسانی سیار به روستاها خبر داد و اظهار کرد: در 3 ماهه نخست سال جاری بیش از 39هزار و 334 مترمکعب آب شرب سالم و بهداشتی بین 11هزار و 382 خانوار 81 روستای گیلان توزیع شد. او افزود: این میزان آب شرب توسط 10 دستگاه تانکر سیار بین خانوارهای روستایی شهرستان‌های تالش، سیاهکل، شفت، رودسر، لنگرود، رشت، لاهیجان، املش و رودبار توزیع شد. این مقام مسوول از رفع مشکل آب شرب خانوارهای روستایی شهرستان رشت خبر داد و گفت: با نصب و راه‌اندازی یک دستگاه پمپ شناور مجتمع آبرسانی شکارسرا، مشکل ضعف فشار آب شرب 500خانوار  4 روستای شهرستان رشت برطرف شد.

 برداشت شالی از 660 هکتار زمین‌های مازندران

ساری  کشاورزان مازندرانی، کار برداشت شالی از 660هکتار از زمین‌های زراعی استان را تاکنون انجام دادند. پیش‌بینی می‌شود با احتساب کشت دوم و رتون، یک‌میلیون و 300 تا یک میلیون و 400هزار تن شلتوک در استان، برداشت شود. مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: درو شالی از 660 هکتار شالیزار استان تاکنون انجام شد که از این میزان، بیش از 95 درصد مکانیزه بود. عنایتی با بیان اینکه امسال در 213 هزار و 525هکتار زمین‌های زراعی مازندران برنج کشت شد پیش‌بینی کرد: از این میزان با احتساب کشت دوم و رتون، یک میلیون و 300 تا یک میلیون و 400هزار تن شلتوک برداشت شود.

 خرید تضمینی 13 هزار تن گندم از کشاورزان

شهرکرد  تاکنون 13 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان چهارمحال‌وبختیاری خریداری شده است. مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان گفت: این میزان گندم خریداری شده از ابتدای طرح تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل 6 درصد بیشتر است. کیقباد قنبری افزود: امسال بیش از 70هزار تن گندم به قیمت هر کیلوگرم 13 هزار ریال از کشاورزان خریداری می‌شود. او گفت: خرید تضمینی گندم در چهارمحال‌وبختیاری تا ابتدای شهریور در 34 مرکز ادامه دارد. قنبری افزود: سال گذشته 69 هزار و 571 تن گندم از کشاورزان خریداری شد.

 افزایش 2 برابری ظرفیت بندر شهید رجایی

بندرعباس  مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور گفت: در طرح‌های توسعه فعلی بندر شهید رجایی کشتی‌های با بالاترین ظرفیت نیز برای ورود به این بندر در نظر گرفته ‌شده است.

محمد سعیدنژاد در حاشیه نشست مشترک با مسوولان سازمان بنادر و دریانوردی اظهار کرد: بندر شهید رجایی در موقعیت ممتازی در تنگه هرمز قرار دارد و به لحاظ دسترسی به شبکه‌های آبی جهان و منطقه از وضعیت خوب و ممتازی برخوردار است.  او ادامه داد: سرمایه‌گذاری‌هایی که تاکنون در بندر شهید رجایی انجام‌ شده است ظرفیت این بندر را امروز به 100 میلیون تن رسانده است.  سعید نژاد اضافه کرد: با توسعه ترمینال 3 بندر شهید رجایی، احداث 3 پست اسکله نفتی و توسعه اسکله مواد معدنی در بندر شهید رجایی ظرفیت این بندر طی 4 سال آینده به دو برابر افزایش پیدا خواهد کرد.

 

ارسال نظر