موافقتنامه اجرای طرح ملی«تولید پوشاک در مناطق روستایی» امضا شد

۱۳۹۶/۰۵/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۴۹۴
موافقتنامه اجرای طرح ملی«تولید پوشاک در مناطق روستایی» امضا شد

موافقتنامه اجرای طرح ملی«تولید پوشاک در مناطق روستایی» با حضور معاون رییس‌جمهور در استان گیلان به امضا رسید. به گزارش مهر، در جلسه هماهنگی برنامه‌های توسعه، اشتغال و تولید استان گیلان که با حضور رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، مدیران عامل بانک‌ها، معاونان و قائم‌مقام‌های وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت و همچنین نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی در استانداری گیلان تشکیل شد، به مسائل مربوط به پروژه‌های نیمه تمام گیلان و مشکلات سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی استان پرداخته شد.

در این نشست که سه ساعت طول کشید، مشکل بیکاری استان با وجود برخورداری از فارغ‌التحصیلان متعدد به همراه مشکلات واحدهای تولیدی با بانک‌ها مطرح و تصمیماتی برای رفع آنها اتخاذ شد.

از جمله این تصمیمات این بود که مدیران عامل بانک‌ها طی نامه‌یی به رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، به مسوولان گیلان اعلام کردند که برای هرگونه کمک برای رفع مشکلات بانکی واحدهای تولیدی از جمله کمبود تسهیلات، بخشودگی بازپرداخت واحدهای تولیدی آماده همکاری هستند و آمادگی مشارکت در یک پروژه بزرگ استانی را خواهند داشت.

همچنین تفاهمنامه اجرای طرح «تولید لباس روستایی» در این جلسه توسط استاندار گیلان، نمایندگان حاضر از سوی وزارت کار، رفاه و امور اجتماعی و همینطور شرکت شهرک‌های صنعتی، بانک کشاورزی و صنف پوشاک کشور به امضا رسید. در این طرح که برای استان‌های گیلان، همدان، کرمانشاه، اردبیل و چهارمحال و بختیاری برنامه‌ریزی شده است، در هر استان پنج کارگاه دوخت لباس در روستاها ایجاد می‌شود که در نهایت در سطح این استان‌ها، برای ۲۱هزار نفر در سال جاری شغل ایجاد می‌کند. علاوه براین، از مصوبات دیگر این نشست، تشکیل کارگروه ملی زیرنظر سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور برای رسیدگی به مسائل گیلان بود که طی آن، مسائل حوزه گردشگری، محیط زیستی، پروژه‌های زیربنایی و صنعت مورد رصد و بررسی و اندیشیدن راهکارهای لازم برای استان گیلان مطرح می‌شود.

گزارش نتایج تشکیل این کارگروه ملی، هر سه ماه یک‌بار به رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان ارائه خواهد شد.

 

ارسال نظر