چهره‌های استانی

۱۳۹۶/۰۴/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۴۱۴

۱۵۰۰ شغل برای مددجویان‌ چهارمحال‌وبختیاری ایجاد شد

چهارمحال‌وبختیاری|

11-2مدیرکل بهزیستی چهارمحال‌وبختیاری گفت: سال گذشته نزدیک ۱۵۰۰ شغل توسط بخش خصوصی برای مددجویان‌ تحت‌ پوشش‌ بهزستی استان ایجاد شد‌.

به گزارش «تعادل» به نقل از تسنیم، محمد‌ میرزایی قبل از خطبه‌های نماز جمعه اظهار کرد: باتوجه به اینکه 90درصد فعالیت‌های بهزیستی‌ توسط بخش خصوصی انجام‌ می‌شود سال گذشته زمینه ایجاد 1500‌شغل توسط این‌ بخش برای مددجویان‌ بهریستی‌ فراهم‌ شد‌. او با اشاره به توانمندسازی مددجویان‌ تحت پوشش بهزیستی افزود: در راستای توانمندسازی مددجویان‌ تحت پوشش بهزیستی کارگاه‌های تولیدی در توانبخشی‌های استان‌ تشکیل شده است‌. مدیرکل بهزیستی چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به عملکرد بهزیستی بیان‌ کرد: 337 مهدکودک‌ ساماندهی، بیمه 1800 نفر از افراد تحت‌ پوشش تکمیل و 286 گروه خودیار ویژه زنان‌ روستایی تشکیل و 201 نفر از زنان سرپرست‌ خانوار از چرخه حمایت‌ بهزیستی خارج‌ شدند‌. او با اشاره به اجرای طرح‌ها توسط بهزیستی گفت: اجرای طرح غذای گرم‌ در روستامهدها و اجرای طرح آماده‌سازی شغلی ویژه‌ فرزندان‌ خانواده‌های تحت پوشش‌ از جمله‌ طرح‌هایی‌ است‌ که توسط بهزیستی‌ اجرا می‌شود‌.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اجرای طرح غربالگری تصریح‌ کرد: در راستای اجرای طرح غربالگری بینایی 50 هزار کودک‌ مورد معاینه‌ قرار گرفتند، نرم کشوری 65درصد است اما در استان 95درصد برآورد شده است‌.

میرزایی با اشاره به مراکز ژنتیک‌ ادامه‌ داد: در راستای انجام‌ آزمایشات‌ ژنتیک‌ و جلوگیری از به‌دنیا آمدن‌ فرزند‌ معلول 3 مرکز ژنتیک در شهرستان‌های لردگان، اردل‌ و کوهرنگ‌ راه‌اندازی‌ می‌شود‌.

او با اشاره به مسکن مددجویان گفت: مشکل مددجویان‌ بهزیستی با مشارکت‌ بنیاد مسکن، راه و شهرسازی و خیران‌ مسکن‌ساز رفع می‌شود و در حال‌ حاضر در حوزه مسکن روستایی رتبه دوم‌ کشوری را کسب‌ کرده‌ایم.

 

پیش‌بینی اشتغال ۲ هزار نفر با اجرای طرح صیانت از اشتغال

اصفهان|

11-3استاندار اصفهان گفت: پیش‌بینی شده است با اجرای طرح صیانت از اشتغال بهبودیافتگان و خانواده‌های آسیب‌دیده از اعتیاد ۲ هزار نفر از پاک‌شدگان یا خانواده‌های آنها توسط کارآفرینان مشغول به کار شوند.

به گزارش «تعادل» به نقل از ایسنا، رسول زرگرپور در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان به دستورالعمل اجرایی صیانت از اشتغال بهبودیافتگان و خانواده‌های آسیب‌دیده از اعتیاد اشاره کرد و گفت: اصلی‌ترین راهبرد کنونی ستاد مبنی بر اجتماعی شدن امر مبارزه با موادمخدر تاثیر خوبی داشته است. برای استفاده حداکثری از مشارکت اقشار مختلف بهره‌برداری از پتانسیل‌های کارآفرینی در جهت کاهش آثار اعتیاد و ارتقای حمایت‌های اجتماعی در جامعه، این دستورالعمل ابلاغ شده است.

زرگرپور ایجاد فرصت‌های حرفه‌آموزی و اشتغال، بهبود وضعیت معیشت زندگی، صیانت از خانواده، جلوگیری از لغزش و عود مجدد بهبودیافتگان و مشارکت فعال اشخاص حقیقی و حقوقی، کارآفرینان و تولید‌کنندگان در زمینه اشتغال بهبودیافتگان را از اهداف این دستورالعمل برشمرد.

او تصریح کرد: پیش‌بینی شده است در این طرح ۲هزار نفر از پاک‌شدگان یا خانواده‌های آنها توسط کارآفرینان مشغول به کار شوند.

استاندار اصفهان با اشاره به اجرای طرح کرامت در شهرستان فلاورجان، اظهار کرد: طرح کرامت از مهم‌ترین طرح‌های در دست اقدام ستاد مبارزه با موادمخدر است که باتوجه به سیاست دولتی مبنی بر اجتماعی کردن مبارزه با موادمخدر و پیشگیری از موادمخدر در دستور کار قرار گرفته است.

 

امضای تفاهمنامه همکاری بین خراسان‌رضوی و تاتارستان

خراسان‌رضوی|

11-4رییس نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شرق کشور گفت: تفاهمنامه برای توسعه همکاری‌های دوجانبه در حوزه‌های مختلف بین استاندار خراسان‌رضوی و رییس‌جمهوری تاتارستان فدراسیون روسیه به امضا رسید.

غلامعباس ارباب‌خالص در گفت‌وگو با ایرنا افزود: طی سفر هیات اقتصادی خراسان‌رضوی به جمهوری تاتارستان، تفاهمنامه همکاری‌های مشترک با هدف تدوین برنامه راهبردی و عملیاتی توسعه ارتباطات دوجانبه به امضای علیرضا رشیدیان و رستم مینیخانوف رسید که پس از تایید رسمی مقامات

 

دو کشور این برنامه اجرایی می‌شود.

رییس نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شرق کشور بیان کرد: در این همایش در محل پارک علم و فناوری قازان، رییس‌جمهوری تاتارستان و استاندار خراسان‌رضوی حضور داشتند. او گفت: بعد از همایش و نشست اقتصادی، استاندار خراسان‌رضوی و رییس‌جمهوری تاتارستان دیداری خصوصی داشتند ضمن آنکه آمادگی دو طرف برای انجام همکاری‌های از قبل تعریف شده باتوجه به ظرفیت‌های بالا در حوزه‌های صنعتی و قطعه‌سازی، کشاورزی، تامین مواد اولیه، نفت و گاز و نیز همکاری‌های دانشگاهی اعلام شد.

ارباب‌خالص افزود: علاوه بر امضای پروتکل همکاری‌های مشترک چندین تفاهمنامه نیز بین بخش‌های خصوصی با موضوع صادرات شیرخشک و ایجاد مرکز تجاری بین دو طرف امضا شده است.

رییس نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شرق کشور گفت: توسعه همکاری در حوزه گردشگری و برقراری خط پروازی مستقیم بین قازان و مشهد ازجمله مباحث مورد تاکید دو طرف بود. فعالیت دوجانبه در حوزه فناوری اطلاعات و دانش‌های نوین نیز که هر دو طرف می‌توانند به‌عنوان مکمل یکدیگر عمل کنند از جمله مباحث مورد توجه و تاکید بود.

 

صادرات خدمات فنی و مهندسی به موصل

قزوین|

11-5معاون امور اقتصادی استاندار تاکید کرد: با توجه به آزادسازی موصل عراق تجار و به‌ویژه اتاق بازرگانی در موضوع صادرات صنایع و مصالح ساختمانی برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهد. به گزارش ایسنا، منوچهر حبیبی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان اظهار کرد: هرچند شهر موصل ویران ‌شده اما شرایط برای بازسازی آن مهیاست که با ظرفیت خدمات فنی و مهندسی کشورمان آمادگی داریم در بازسازی شهر جنگ‌زده موصل همکاری کنیم.

معاون اقتصادی استانداری قزوین یادآور شد: وجود واحدهای تولیدی مصالح ساختمانی، سیمان و کاشی و سرامیک در استان قزوین ظرفیت بسیار خوبی است که می‌توانیم برای صادرات به موصل استفاده کنیم.

او بیان کرد: بازار موصل را در شرایط کنونی باید جدی بگیریم و تا فرصت هست نیازهای مردم این شهر را برطرف کنیم و صادرات خود را افزایش دهیم.

علی پرزحمت رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین در ادامه این جلسه گزارشی از وضعیت صادرات در استان ارائه داد و افزود: در سه‌ماهه امسال ۱۴۱ هزار تن کالا به ارزش ۱۵۲ میلیون دلار از گمرک استان به خارج از کشور صادر شد.

او بیان کرد: کالاهای صادراتی شامل پلاستیک، نایلون، مواد شوینده و مواد غذایی است که به کشورهای عراق، افغانستان، پاکستان، ترکیه، ترکمنستان، تاجیکستان، سوریه، امارات، ارمنستان و روسیه صادر شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین تصریح کرد: از مجموع صادرات یاد شده ۱۱۰میلیون دلار کالای صنعتی، معادل ۷۲درصد، صنایع تبدیلی با ۲۳ میلیون دلار معادل ۱۵درصد و محصولات کشاورزی با ۱۹ میلیون دلار معادل 12.5درصد است.

 

ارسال نظر