اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۰۴/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۳۳۴

 انتقال آب به سیستان نیازمند بیش از 4000 کیلومتر لوله‌کشی است

زاهدان| مجری طرح انتقال آب سیستان با اشاره به طرح انتقال آب به دشت سیستان عنوان کرد: برای اجرای این طرح مجموعا بیش از 4200 کیلومتر خط لوله برای انتقال آب به اراضی دشت سیستان مورد نیاز است. محمدجواد صالحی دیروز در همایش ملی آب و خاک در هتل طرقبه مشهد در خصوص وضعیت بهره‌برداری و طرح انتقال آب به دشت سیستان اظهار کرد: طرح انتقال آب به دشت سیستان نیمه اول سال 93 با سفر هیات دولت به استان سیستان و بلوچستان مطرح و مورد تصویب قرار گرفت و با اجازه مقام معظم رهبری از محل صندوق توسعه ملی تامین اعتبار آن ابلاغ شد. وی عنوان کرد: از ویژگی‌های طرح انتقال آب به دشت سیستان می‌توان به عدم تطابق آب و زمین اشاره کرد، یعنی ما با 400میلیون مترمکعب تخصیص آبی که از وزارت نیرو گرفتیم، برای 46 هزار هکتار از اراضی دشت سیستان می‌توانیم آب تامین کنیم.

 اختلافات اجتماعی بر سر چاه‌های آب زیاد است

یاسوج| معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در جاهایی که مشکل آب بیشتری داریم، وضعیت آب حادتر است و اختلافات اجتماعی بر سر چاه‌های آب زیاد است و باید در منطقه‌هایی که چاه‌ها کاربرد کمتری دارند، سریع‌تر برای انسداد چاه‌های غیرمجاز اقدام کرد. پژمان نیک‌اقبالی در جلسه شورای حفاظت از منابع آب افزود: سال‌های قبل کلمه تخصیص آب این استان کلمه بیگانه‌یی بود که طی سال‌های اخیر تحول عظیمی در این زمینه صورت گرفت.   

 اختصاص 156میلیارد تومان به شهرداری‌ها

ایلام| استاندار ایلام گفت: اعتبار تخصیصی شهرداری‌های ایلام در دولت تدبیر و امید از 37میلیارد تومان در سال 92 با افزایش چهاربرابری به 156میلیارد تومان رسید. «محمدرضا مروارید» در همایش منتخبین شوراهای اسلامی شهرهای استان ایلام اظهار کرد: هر شهری دارای استعدادها و ظرفیت‌های مختص خود در بخش‌های همچون گردشگری، صنعت، کشاورزی و... است و اعضای شوراها باید با همراهی مجموعه شهرداری و سایر دستگاه‌های اجرایی تلاش کنند این حوزه‌ها را شناسایی و در جهت بالفعل کردن این استعدادها حرکت کنند تا بتوان از این طریق برای شهرها درآمدهای پایدار کسب کرد.  

 کمبود متخصص در تامین‌اجتماعی زنجان

زنجان| مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان گفت: مهم‌ترین مشکل ما در استان کمبود پزشک متخصص در برخی رشته‌ها مانند رادیولوژی، جراحی قلب باز و اعصاب است. علی محمدی اظهار داشت: توزیع پزشکان در اختیار وزارت بهداشت است که در زمینه متخصص رایولوژی به‌شدت با کمبود روبه‌رو هستیم و در کل استان تنها یک متخصص داریم. وی ابراز کرد: در آغاز اجرای طرح تحول سلامت به علت افزایش میزان پرداختی مراکز دانشگاهی، تعدادی از پزشکان و نیروها از بدنه تامین اجتماعی خارج شدند اما با گذشت زمان و افزایش پرداختی کارکنان این سازمان این رویه برعکس شد و تمایل پزشکان به فعالیت در تامین اجتماعی افزایش یافت.

 

ارسال نظر