اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۰۴/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۲۱۱

 تامین نیاز واقعی مشتریان داخلی در اولویت فولاد مبارکه

اصفهان| با توجه به اهمیت موضوع تامین مواد اولیه در ساختارهای اقتصادی کشورمان، محمود اکبری معاون فروش و بازاریابی شرکت فولادمبارکه اصفهان از برگزاری نشست مقام عالی وزارت صنعت، معدن و تجارت با مدیرعامل و معاونان شرکت فولاد مبارکه و اعضای سندیکای لوله و پروفیل خبر داد و گفت: در این نشست، نحوه تامین مواد اولیه شرکت‌های لوله و پروفیل پایش و بررسی شد. معاون فروش و بازاریابی فولادمبارکه افزود: در جلسه با وزیر صنعت، معدن و تجارت مقرر شد، مقدار تولید واقعی صنف لوله و پروفیل در 3 سال گذشته دقیقا اعلام شود تا امکان برنامه‌ریزی تامین آن از منابع مختلف میسر شود. او ادامه داد: وزیر صنعت، معدن و تجارت متذکر شد که پس از دریافت اطلاعات واقعی تولید در این زمینه تصمیم‌گیری خواهد کرد.

 فاز سوم مترو از اول مردادماه مسافرگیری می‌کند

اصفهان| شهردار اصفهان با اشاره به بهره‌برداری غیررسمی از فاز سوم خط یک قطار شهری اعلام کرد: به مدت یک ماه تست‌های لازم در فاز سوم قطار شهری انجام و سپس از اول مردادماه مسافرگیری انجام می‌شود. به گزارش «تعادل» و به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌یی شهرداری اصفهان، مهدی جمالی‌نژاد با اشاره به وضعیت جوی هوای اصفهان گفت: با توجه به اقلیم خشک اصفهان، ریزگردها در اطراف اصفهان افزایش یافته و با وزش باد به سمت این شهر و شهرهای اطراف روانه شده است. شهردار اصفهان تصریح کرد: با توجه به اینکه از دیروز تاکنون نفس اصفهان و شهروندان این کلان‌شهر گرفته شده است، امیدوارم مسوولان تدابیر لازم را بیندیشند.

 دستور ویژه معاون اول رییس‌جمهور برای حل مشکلات کهگیلویه و بویراحمد

یاسوج| استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: معاون اول رییس‌جمهور به وزارتخانه‌ها برای حل مشکلات استان کهگیلویه و بویراحمد دستور ویژه داد. سیدموسی خادمی در دیدار خود با جهانگیری معاون اول رییس‌جمهور به تشریح پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های اقتصادی، کشاورزی، آب و انرژی استان پرداخت و استان کهگیلویه و بویراحمد را مستعد سرمایه‌گذاری و توسعه و پیشرفت برشمرد. او همچنین گزارشی از مشکلات و برخی کمبودهای استان در حوزه‌های مختلف ارائه داد و گفت: تدابیر و نگاه ویژه دولت تدبیر و امید به استان کهگیلویه و بویراحمد کارساز بوده و این نگاه می‌تواند روند توسعه همه‌جانبه استان را بیش از پیش شتاب بخشد.

 راه‌اندازی سامانه مدیریت نامگذاری معابر و اماکن مبتنی بر GIS

اصفهان| دبیر شورای نامگذاری شهر اصفهان گفت: پس از دو سال مطالعه و بررسی در نهایت سامانه مدیریت نامگذاری معابر و اماکن شهرداری اصفهان برپایه GIS تهیه شده و در مرحله آزمایشی قرار گرفته است. هادی نباتی‌نژاد با اعلام این خبر در تشریح جزییات نرم‌افزار نامگذاری معابر بر پایه GIS تشریح کرد: با توجه به اینکه امروزه سامانه‌های اطلاعات جغرافیایی با استفاده از نقشه‌ها، ابزاری کارآمد برای استفاده در بخش‌های مختلف شهرداری‌ها و همچنین مدیریت بهتر و ارائه خدمات مطلوب‌تر به شهروندان فعال هستند از این رو شورای نامگذاری شهر اصفهان متشکل از اعضای شورای اسلامی شهر همچنین شخصیت‌های حقیقی و حقوقی و نمایندگان شهرداری، به‌کار‌گیری تکنولوژی روز و GIS برای سامان دادن به نامگذاری معابر و اماکن شهری، سامانه مدیریت نامگذاری معابر و اماکن شهری را در قالب تهیه نرم‌افزار در دستور کار خود قرار داده که طراحی این نرم‌افزار به پایان رسیده و به زودی مراحل نهایی خود را نیز پشت سر گذاشته و فعال خواهد شد.

 تلاش جهادگونه برای کاهش تبعات بحران آب باید انجام شود

اصفهان| مدیرعامل شرکت آبفای استان اصفهان در جلسه آغاز فعالیت گروه مروجین مصرف بهینه آب که با حضور معاون بهره‌برداری، معاون خدمات مشترکین و درآمد، مدیر روابط عمومی و آموزش همگانی و مدیران مناطق برگزار شد، گفت: باید تلاش جهادگونه برای کاهش تبعات بحران کم آبی در دستور کار قرار گیرد و این مهم تنها با وحدت رویه میان بخش‌های مختلف شرکت اعم از فنی مهندسی، بهره‌برداری، مشترکان، روابط عمومی و... میسر می‌شود. هاشم امینی فعالیت گروه مروجین مصرف بهینه آب را بسیار موثر برشمرد و خاطرنشان کرد: اعضای گروه مروجین باید بدانند که وظیفه مهمی را بر عهده دارند و باید با مهارت‌های ارتباطی اقشار مختلف جامعه را ترغیب به مصرف صحیح آب کنند. او افزود: اکیپ مروجین باید دقت خود را در کشف نصب پمپ غیرمجاز روی شبکه آب کنند تا توزیع عادلانه آب به قوت ادامه پیدا کند.

 همایش بین‌المللی صفویه و احیای هویت ایرانی در اردبیل برگزار می‌شود

اردبیل| مدیرکل ارشاد اسلامی استان اردبیل از برگزاری نخستین همایش بین‌المللی نقش صفویه در تقویت مکتب اهل‌بیت و احیای هویت ایرانی همزمان با روز اردبیل خبر داد. سید ناصر اسحاقی دیروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی اردبیل تصریح کرد: این همایش با مصوبه کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران و مرکز تحقیقات صفویه در اردبیل برگزار می‌شود. او با اشاره به حضور مهمانان بین‌المللی در این همایش هدف از برگزاری آن را تبیین جایگاه صفویه در تاریخ ایران و تاثیرات خاندان صفویه در وضعیت فرهنگی، سیاسی و اجتماعی کشور عنوان کرد. مدیرکل ارشاد استان با اشاره به ارسال ۵۴ مقاله به دبیرخانه همایش متذکر شد: داوری مقالات توسط کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران انجام می‌شود.

 

ارسال نظر