اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۰۴/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۱۴۲

 سهمیه جدید نفت سفید خانوارهای فصلی ساکن در محدوده جاده چالوس اعلام شد

معاون بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی استان البرز از اعلام سهمیه جدید نفت سفید جهت خانوارهای فصلی و غیردایم نفت سفیدسوز ساکن در جاده چالوس خبر داد.  اکبر نوروزی گفت: مطابق با سهمیه جدید اعلام شده، خانوارهای فصلی ساکن در محدوده جاده چالوس که تحت پوشش شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ناحیه نساء هستند، نفت سفید مورد نیاز خود را می‌توانند از طریق فروشندگی‌های مربوطه و با استفاده از کارت الکترونیکی و نرخ مصوب هر لیتر یک‌هزار و پانصد ریال دریافت کنند.  وی افزود: این سری از سهمیه نفت سفید از دهه دوم تیرماه سال جاری روی دستگاه‌های پوز فروشندگی‌ها تا تاریخ 30/5/96 دارای اعتبار بوده و قابل تحویل است.

 فروش1200 مترمربع فرش دستباف حرم رضوی

مشهد  مدیرعامل شرکت تهیه و تولید فرش آستان قدس رضوی گفت: طی 3 ماهه نخست سال جاری، هزار و 200مترمربع فرش دستباف متبرک حرم مطهر رضوی به فروش رسیده است. غلامرضا باغشنی اظهار کرد: ابعاد این فرش‌ها از 17.5مترمربع تا 48 مترمربع است. او ادامه داد: فرش‌های تولیدی آستان قدس رضوی که عمر مفید آنها معمولا بین 5 تا 6 سال است و همچنین سایر فرش‌های خریداری شده از بازار، توسط این شرکت به فروش می‌رسد. باغشنی گفت: این فرش‌ها در نمایشگاه دایمی شرکت فرش آستان قدس رضوی واقع در مقابل باب‌الجواد و نیز نمایشگاه سالانه فرش تهران عرضه می‌شوند و به فروش می‌رسند.

 پرداخت ۳۰ هزار میلیارد تسهیلات به تولید

قزوین  امسال ۳۰ هزار میلیارد تومان به واحدهای تولیدی و صنعتی در قالب تسهیلات پرداخت می‌شود. معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت در مراسم تجلیل از صنعتگران نمونه پرداخت ۳۰هزار میلیارد تسهیلات به واحدهای تولیدی کشور قزوین با اشاره به نقش واحدهای تولیدی در توسعه صادرات غیرنفتی و ایجاد اشتغال پایدار گفت: امسال ۳۰هزار میلیارد تومان به واحدهای تولیدی و صنعتی در قالب تسهیلات پرداخت می‌شود.  صادقی افزود: همه مسوولان موظفند برای تسریع در حل مشکلات واحدهای تولیدی برای رونق کسب و کار در کشور تلاش کنند.

 افتتاح نمایشگاه کشوری سنگ‌های قیمتی

یزد  در بخشی از این نمایشگاه مراحل فرآوری سنگ‌های قیمتی به صورت کارگاهی به نمایش در آمده است.  مجری طرح و کارآفرین برتر کشور در زمینه فرآوری سنگ‌های قیمتی گفت: در این نمایشگاه بیش از ۲۲۳گونه از سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی معادن کشور شامل فیروزه، انواع کوارتز، ژئود‌ها زمرد، انواع یاقوت، تورمالین و عقیق خراسان در 60 رنگ به تماشا گذاشته شده است.  زنگنه افزود: در این نمایشگاه مراحل مختلف فرآوری سنگ از پژوهش معدن تا فرآوری به عنوان چرخه تولید سنگ‌های قیمتی به نمایش گذاشته شده است. این نمایشگاه سه روزه در طبقه فوقانی مجتمع آریای یزد برپاست.

 لزوم توسعه اقامتگاه‌های برون‌گردی

ارومیه  مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی به لزوم توسعه اقامتگاه‌های برون‌گردی در استان به‌خصوص اشنویه تاکید کرد.  جباری در دومین جشنواره گیلاس اشنویه اظهار کرد: اشنویه باوجود فرصت‌های گردشگری بالا و طبیعت بی‌نظیر آن از حیث مکان‌های پذیرایی و اقامتی جایگاه خوبی ندارد.  او با اشاره به حمایت میراث فرهنگی درراستای حمایت از جذب سرمایه‌گذار در اشنویه تصریح کرد: از طریق شناسایی فرصت‌های گردشگری اشنویه و جذب سرمایه‌گذار برای توسعه توریسم در منطقه فضای حضور هرچه بیشتر گردشگران و مسافران را فراهم می‌کند.

 

 

ارسال نظر