اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۰۴/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۰۳۹

 نرخ بیکاری در ۱۳ استان کشور کاهش یافته است

خرم‌آباد| معاون اقتصادی وزیر کشور گفت: نرخ بیکاری در ۱۳ استان کشور کاهش یافته است. بابک دین‌پرست در جلسه شورای اداری لرستان، گفت: امسال دولت تصمیم گرفته اجرای طرح رونق تولید را با هدف صیانت اشتغال ۱۰هزار واحد تولیدی با مبلغ 100هزار میلیارد ریال ادامه دهد. او افزود: سرمایه درگردش مورد نیاز برای ۱۰هزار بنگاه اقتصادی، تسهیلات ۶ هزار طرح نیمه‌تمام با پیشرفت ۶۰ درصد و بازسازی ۵ هزار واحد اقتصادی را در دستور کار خواهیم داشت. معاون اقتصادی وزیر کشور تصریح کرد: دولت برای رونق بخشیدن به واحدهای تولیدی ۳۰۰هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه خواهد کرد. دین‌پرست با بیان اینکه نرخ بیکاری در ۱۳ استان کشور کاهش یافته است، گفت: در بهار سال جاری نرخ بیکاری در کشور 12.6 بوده که نسبت به مدت مشابه 0.2درصد افزایش دارد. این میزان در لرستان 11.8درصد بوده که نسبت به مدت مشابه 2.5درصد کاهش نشان می‌دهد.

 فاز نخست موزه یاسوج در هفته دولت افتتاح می‌شود

یاسوج| مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه‌وبویراحمد از افتتاح فاز نخست پروژه موزه یاسوج در هفته دولت امسال خبر داد.  محمود باقری دیروز در بازدید از پروژه موزه یاسوج که با حضور استاندار انجام شد، اظهار کرد: موزه یاسوج در زمینی به مساحت 2 هزار و 700 متر مربع در سال 86 کلنگ‌زنی شد. او با بیان اینکه هم‌‌اکنون ساختمان و محوطه این پروژه از پیشرفت خوبی برخوردار است، افزود: فاز نخست این پروژه شامل سالن روباز، محوطه‌سازی، فضای سبز و دیوارکشی در هفته دولت افتتاح شده و ساختمان موزه نیز تا پایان آبان‌ماه تکمیل شده و به بهره‌برداری می‌رسد. باقری عنوان کرد: در سفر هیات دولت به استان، 5میلیارد تومان اعتبار برای پروژه مصوب شد که از این میزان 3 میلیارد تومان برای سال 95 و 2 میلیارد تومان برای سال 96 درنظر گرفته شد.

 آغاز برداشت عسل از کندوهای زنبور عسل استان مرکزی

اراک| سالانه ۷۰۰ تن عسل در استان مرکزی تولید می‌شود که شهرستان خمین با سهم ۳۰ درصد از این میزان تولید قطب تولید عسل استان است. در استان مرکزی 2000 هزار کندوی زنبور عسل در دشت‌ها و کوهپایه‌ها مستقر شده که برداشت عسل از این کندوها همه ساله اواخر تیر‌ آغاز می‌شود و تا پایان شهریور‌ ادامه دارد. رضا غلامی زنبوردار منطقه ورچه خمین گفت: بارندگی‌های فصل بهار باعث شده که گل و گیاهان رشد چشمگیری نسبت به سال‌های گذشته داشته باشند و این امر باعث شده تا میزان برداشت عسل از هر کندو به بیشتر از 20 کیلوگرم برسد. هر سال در استان مرکزی حدود 700 تن عسل تولید می‌شود که 30درصد از این میزان تولید به شهرستان خمین اختصاص دارد.

 گشایش نمایشگاه اسکناس ملل در موزه مردم‌شناسی بندرعباس

بندرعباس| نمایشگاه اسکناس ملل در موزه مردم‌شناسی بندرعباس گشایش یافت. مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان هرمزگان گفت: در این نمایشگاه اسکناس‌هایی از شوروی، اسپانیا، اتریش، مجارستان، ژاپن، آلمان و فرانسه از سال ۱۸۹۸ تا ۱۹۶۰ به نمایش گذاشته شده است. محسن ضیایی افزود: این نمایشگاه با هدف آشنایی با فرهنگ ملل مختلف تا ۱۰ مرداد همه روزه از ساعت ۹ الی ۱۳ و ۱۵ الی ۱۹ دایر است.

 

ارسال نظر