یک‌میلیون شغل سال ۹۶ در کشور ایجاد می‌شود

۱۳۹۶/۰۴/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۲۹۶۲
یک‌میلیون شغل سال ۹۶ در کشور ایجاد می‌شود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در سال ۹۶ یک‌میلیون اشتغال در سطح کشور ایجاد می‌شود، گفت: در راستای ایجاد اشتغال حدود ۶ استان اولویت دارد که استان لرستان در اولویت است.

به گزارش تسنیم، علی ربیعی دیروز در حاشیه بزرگ‌ترین کارخانه محصولات پودری غرب کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از صنایعی که شرکت‌های ما در صندوق بازنشستگی برای صنایع بزرگ دارند بیشتر در حوزه گسترش بهداشت و کمک به تغذیه کشور است.

او افزود: باتوجه به بازده کم سرمایه در این صنعت، صندوق حضور دارد و این فعالیت‌ها را گسترش می‌دهد و در مناطق مختلف کشور به ‌نوعی به مسوولیت اجتماعی خود در قبال تغذیه و بهداشت جامعه نیز کمک می‌کند. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: امروز خوشبختانه در خرم‌آباد این واحد صنعتی 200 تن شیر را به 15 کیلو شیرخشک برای مصرف انسانی تبدیل می‌کند و 150 تن آب‌پنیر را می‌تواند تبدیل به پودر می‌کند که 13 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت گرفته و 30 نفر نیز اشتغال اولیه و مستقیم دارند.

او بیان کرد: این صنعت دامداری‌های منطقه را گسترش می‌دهد و به صنعت منطقه کمک می‌کند، امیدوارم در سال تولید و اشتغال در این کارخانه هم بحث اشتغال و هم بحث تولیدات را داشته باشیم و کمک به مصرف محصولاتی که از شیر به دست می‌آید، شود.

ربیعی تصریح کرد: برای سال 96 در کشور حدود یک‌میلیون شغل هدف‌گذاری شده که بین 250 تا 300هزار شغل را باتوجه به رشدی که در کشور صورت خواهد گرفت، امیدواریم محقق شود و مابقی به‌واسطه اشتغال فراگیر که هدف‌گذاری کرده‌ایم محقق خواهد شد.

او خاطرنشان کرد: در راستای ایجاد اشتغال حدود

 6 استان اولویت دارد که استان لرستان در اولویت است و سهم اشتغال 5 هزار شغل برای این استان درنظر گرفته‌ شده است. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: کارگروه‌های مشخص تشکیل و با کارآفرینان در حال مذاکره هستیم که از این تسهیلات اشتغال استفاده کنند و باتوجه به مدیریت خوبی که در استان است، امیدواریم هدف‌گذاری اشتغال را در استان به‌طور کامل پوشش دهیم.

 

ارسال نظر