اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۰۴/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۲۸۹۷

 افزایش ۵۰ درصدی اعتبارات میراث فرهنگی بناب

تبریز| فرماندار بناب گفت: در سال ۹۶ اعتبارات تجهیز میراث فرهنگی شهرستان بناب نسبت به سال‌های قبل حدود ۵۰ درصد افزایش ‌یافته است. ولی‌الله فرج‌اللهی دیروز در جلسه کارگروه میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری بناب با بیان اینکه در سال 2018 تبریز به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام معرفی‌ شده است، اظهار کرد: تبریز 2018 فقط در مورد تبریز دلالت نمی‌کند و این نام مختص شهر تبریز نیست بلکه منظور از تبریز 2018 تمامی شهرهای آذربایجان شرقی است. وی خاطرنشان کرد: جنوب استان از نظر اماکن دیدنی و گردشگری بسیار حائز اهمیت است و ما باید در شهرستان بناب نیز این پتانسیل را تقویت کنیم. باید کمیته‌یی در این مورد با دبیری مسوول میراث فرهنگی شهرستان بناب تشکیل تا در تقویت پتانسیل‌های گردشگری تصمیمات مناسبی گرفته شود.

 خریداری 6 میلیون تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان کشور

بیرجند| مجری طرح گندم وزارت جهادکشاورزی گفت: امسال از آغاز فصل برداشت گندم 6 میلیون تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان کشور به صورت تضمینی خریداری شده است. اسفندیاری‌پور در مراسم تجلیل از نمونه‌های بخش کشاورزی خریداری 6 میلیون تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خراسان جنوبی در بیرجند گفت: مطالبات گندمکاران تا 15خرداد به صورت کامل و از 15خرداد تا 15تیر 50 درصد آن پرداخت شده و مابقی نیز درحال پرداخت است. او افزود: تلاش می‌کنیم متناسب با حجم خریداری شده، مطالبات گندمکاران را نیز پرداخت کنیم. مجری طرح گندم وزارت جهادکشاورزی گفت: هم‌اکنون 8 میلیون و 650 هزار تن گندم خریداری شده در سال گذشته در سیلوهای کشور ذخیره است.

 دوازدهمین نمایشگاه صنعت چوب و مبل اردبیل گشایش یافت

اردبیل| با حضور اقشار مختلف مردم دوازدهمین نمایشگاه تخصصی صنعت چوب و مبل در محل دایمی نمایشگاه بین‌المللی اردبیل گشایش یافت. بهزاد خسروانی، مدیرعامل نمایشگاه‌های بین‌المللی اردبیل بعدازظهر دیروز در بازدید از نمایشگاه بین‌المللی اردبیل اظهار کرد: این نمایشگاه با هدف معرفی دستاوردها و تولیدات داخلی کشور پا به عرصه گذاشته و تاکنون در بسیاری از عرصه‌ها، محصولات بسیار متنوعی در تمامی زمینه‌ها به معرض نمایش گذاشته شده است. او افزود: در این نمایشگاه شرکت‌کنندگان از استان‌های اردبیل، تهران، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی تولیدات خود را به نمایش گذاشته‌اند تا خریداران بتوانند بدون واسطه و با قیمت بسیار مناسب و تخفیف 20درصدی از محصولات ارائه شده، خریداری کنند و نیز در این زمینه از لحاظ مالی، منفعت هر دو خریدار و فروشنده حفظ شود.

 طرح «پایش تصویری» شهرستان کاشان اجرایی می‌شود

کاشان| معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کاشان گفت: طرح «پایش تصویری» شهرستان کاشان اجرایی می‌شود. محمدمسعود چایچی دیروز در جمع خبرنگاران ضمن اشاره به پایش تصویری شهر کاشان اظهار کرد: براساس مطالعات صورت گرفته ویژه طراحی و اجرای پروژه سیستم نظارت تصویری و مرکز کنترل ترافیک شهر کاشان طراحی و جانمایی انواع دوربین‌های نظارت تصویری، پلاک‌خوان، ثبت تخلف و شبکه فیبر نوری مورد نیاز و نیز طراحی مرکز مانیتورینگ و کنترل ترافیک انجام شد. معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کاشان افزود: اجرای این طرح کاربردهای مختلفی در حوزه مدیریت شهری از قبیل مدیریت و کنترل ترافیک شهری، راهبری و نظارت بر سامانه حمل و نقل عمومی، کنترل ناوگان خودروهای امدادی و آتش‌نشانی و مباحث مربوط به حوزه ITS دارد.

 کاهش واردات و صادرات از گمرک اینچه ‌برون

گرگان| مدیر پایانه مرزی اینچه‌برون در استان گلستان گفت: با وجود کاهش واردات و صادرات در دو ماهه اخیر امسال اما تردد ناوگان ترک از پایانه مرزی اینچه‌برون رشد داشته است. محسن عامریون اظهار کرد: در این مدت از پایانه مرزی اینچه‌برون شاهد خروج بیش از 7درصد و ورود حدود 23درصد ناوگان ترک بوده‌ایم. او ادامه داد: پایانه مرزی اینچه‌برون با توجه به پروتکل‌های فی مابین با کشور ترکمنستان و ایجاد بسترسازی زیرساخت‌های لازم و بهره‌گیری مناسب از امکانات موجود، آمادگی رتق و فتق و ساماندهی تردد تا 140دستگاه ورود و 140دستگاه خروج را در روز دارد.

 

ارسال نظر