اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۰۴/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۲۶۶۸

 رشد قارچ‌گونه موسسات خصوصی

همدان| معاون اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان گفت: موسسات خصوصی قارچ‌گونه در حال رشد بوده که در این میان تعدادی از موسسات مالی و اعتباری بدون مجوز از بانک مرکزی در حال فعالیت هستند. سعید گلستانی اظهار کرد: در گذشته تعدادی صندوق‌های قرض‌الحسنه دایر شد که تعدادی از این صندوق‌ها به مرور زمان تبدل به موسسات خصوصی مالی و اعتباری شد. او با بیان اینکه مردم اطلاع کافی از چگونگی مجوز این بانک‌ها ندارند، تصریح کرد: این موسسات خصوصی با سودهای کلانی که به مردم می‌پرداختند و از توان اقتصادی بالایی در سرمایه‌گذاری نیز بهره‌مند نبودند، دوام نیاوردند و ورشکست شدند.

 دریای توفانی، اسکله‌های مسافری بندرعباس، قشم و هرمز را تعطیل کرد

بندرعباس| مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر گفت: اسکله‌های مسافربری بندرعباس، قشم و هرمز از روز شنبه به علت توفانی شدن دریا، وزش شدید باد و شرایط نامناسب آب و هوایی تعطیل شد.

محمد محسنی دیروز افزود: مسافران برای تردد به قشم می‌توانند از لندیکرافت‌های بندر پل استفاده کنند. او بیان کرد: طبق گزارش هواشناسی هرمزگان، افزایش ابر و ناپایداری جوی همراه با وزش شدید باد در بعضی مناطق هرمزگان تا یک‌شنبه ادامه دارد. مرضیه سی‌سی‌پور کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان هم گفت: افزایش باد به علت فعالیت سامانه کم‌فشار فصلی موسمی است که در مناطق ساحلی استان همراه با افزایش ابر و وزش بادهای مرطوب، در مناطق دورتر از دریا احتمال گرد و خاک و در ارتفاعات بارندگی پراکنده وجود دارد.

 72درصد از کل بودجه دهیاری‌ها در دولت یازدهم پرداخت شده است

کاشان| معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: 72درصد از کل بودجه اعطا شده به دهیاری‌ها از بدو تاسیس آنها تاکنون، در دولت یازدهم پرداخت شده است. سعیدرضا جندقیان دیروز در جلسه تقدیر از شهرداران و دهیاران آران و بیدگل، افزود: از بدو تاسیس دهیاری‌ها، وزارت کشور بالغ بر 10هزار و 800میلیارد تومان به روستاها اختصاص داده که بیش از 72 درصد آن در دولت تدبیر و امید بوده است. او همچنین از افزایش 15 درصدی سهم روستاها از مالیات بر ارزش افزوده خبر داد و گفت: افزایش سهم روستاها از مالیات بر ارزش افزوده نشانه رویکرد مثبت قانونگذار به مباحث روستایی در برنامه ششم توسعه است.

 واردات سوغات مشهد از چین

مشهد| مدیر مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بخش زیادی از سوغات مشهد در حال حاضر از کشور چین وارد می‌شود که این مساله علاوه بر بی‌توجهی به بعد معنوی آن، مانعی برای کارآفرینی و اشتغال‌زایی است. مجید ممیزان دیروز در جمع خبرنگاران افزود: در سال‌های اخیر بخشی از ایده‌های مطرح شده پیرامون تولید سوغات مشهد، به‌دلیل ارزان بودن در کشور چین عملیاتی می‌شود. وی فرهنگ‌سازی گروه‌های هدف برای ایده‌پردازی و تولید سوغات را از برنامه‌های مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد عنوان و اظهار کرد: جشنواره کارآفرینی سوغات سلامت معنوی با محوریت سوغات مشهد در مرداد امسال بدین منظور یرپا می‌شود.

 نمایشگاه سنگ محلات میزبان 350 کارآفرین بین‌المللی

اراک| رییس هیات‌مدیره نمایشگاه بین‌المللی سنگ ایران گفت: تاکنون 350 شرکت‌کننده و کارآفرین بین‌المللی و 35 شرکت خارجی مرتبط با صنعت سنگ برای حضور در دهمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ محلات اعلام آمادگی کرده‌اند. حسین پورحسنی دیروز افزود: دهمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ ایران 25 تا 28 مهر سال جاری در محلات از توابع استان مرکزی برگزار می‌شود. او اظهار کرد: شرکت‌کنندگان بخش خارجی نمایشگاه با 8 هزار فراخوان و 6 هزار ایمیل ارسالی برای حضور در این نمایشگاه اعلام آمادگی کرده‌اند.

 گشایش نمایشگاه ملی فرش ابریشم مراغه

مراغه| پانزدهمین نمایشگاه فرش ابریشم مراغه فعالیت خود را آغاز کرد. در این نمایشگاه بیش از

5 هزار تخته فرش ابریشم، گل ابریشم و تابلو فرش از دست‌بافته‌های هنرمندان مراغه‌یی به نمایش در آمده است. علاوه بر فرش مراغه، دست‌بافته‌هایی از هنرمندان تهران، قم، نایین، بناب و ملکان در بیست غرفه عرضه شده است. در صنعت فرش مراغه ۱۵ هزار نفر فعالیت دارند و سالانه حدود ۶۰ هزار مترمربع فرش ابریشم دستبافت تولید می‌کنند.

 سرنوشت واحد تولیدی ذوب‌آهن اردبیل در ابهام است

اردبیل| رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: ذوب‌آهن اردبیل به‌دلیل مشکلات مدیریتی و مالی فعلا تعطیل بوده و سرنوشت فعالیت آن در ابهام است. سیدحامد عاملی دیروز در جمع خبرنگاران در پاسخ به اقدامات این مجموعه برای رفع مشکلات ذوب‌آهن اردبیل تصریح کرد: در وضعیت فعلی ذوب‌آهن عملا تعطیل شده و تولید ندارد. او افزود: واحد تولیدی ذوب‌آهن اردبیل با مشکلات مالی و مدیریتی مواجه است و به دلیل اینکه مالک توان مالی و مدیریتی ندارد، فعلا تعطیل شده است. رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تاکید کرد: مستاجری از استان گیلان نیز به صورت موقت این واحد تولیدی را اجاره کرد که به‌دلیل اتمام مهلت اجاره این سرمایه‌گذار استان را ترک کرده و در حال حاضر ذوب‌آهن تعطیل است.

 

ارسال نظر