چهره‌های استانی

۱۳۹۶/۰۴/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۲۶۶۷

تعویق حقوق راننده تانکرهای آبرسانی لرستان

روزنامه 18 تیر شمار ه 864لرستان| مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان گفت: ۹۰میلیارد تومان برای رفع مشکل آب ۱۷۰روستای استان لرستان نیاز است. به گزارش ایسنا، علیرضا کاکاوند با اشاره به اینکه امسال حدود ۹۰میلیارد تومان برای تامین آب حدود ۱۷۰روستا نیاز است، گفت: تعدادی از این روستاها آب ندارند، تعدادی ضعف فشار آب دارند و تاسیسات برخی نیز فرسوده و نیاز به بازسازی دارد. در فصل تابستان مشکلاتی در بحث آب روستاها وجود دارد اما در مجموع وضعیت آبرسانی به روستاهای استان نسبت به سنوات گذشته خیلی بهتر است. او یکی از مشکلات حوزه آب روستایی استان را آبیاری‌ باغات با آب شرب دانست و افزود: مشکل اساسی در فصل تابستان آبیاری باغات و مزارع به صورت غیرمجاز از آب شرب است که متاسفانه امسال نیز حادتر شده است. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان به افزایش تعداد روستاهایی که به وسیله تانکرهای سیار آبرسانی می‌شوند، اشاره و عنوان کرد: هم‌اکنون حدود ۲۰روستای استان لرستان با تانکر آبرسانی می‌شود که آبرسانی به این روستاها جزو برنامه‌های کاری است تا در صورت تخصیص اعتبار مشکل آنها به طور حتم برطرف شود. کاکاوند بیان کرد: شرکت از نظر اعتباری شدیدا در مضیقه است و چند ماه است که حقوق آبداران و راننده تانکرها معوق مانده است. مردم نیز در بحث پرداخت آب بها همکاری خوبی ندارد به ‎طوری ‎که زیر

۵۰ درصد آب بها پرداخت می‌شود حتی اکنون برای خرید کلر نیز با مشکل مواجه می‌شویم. او تصریح کرد: بنا داریم بحث تانکر آب سیار را به صفر برسانیم از طرفی برنامه داریم تا امسال کار آبرسانی به تمام روستاهای بالای ۲۰خانوار بدون آب را به اتمام برسانیم.

 

بیکاری بزرگ‌ترین آسیب‌ اجتماعی است

روزنامه 18 تیر شمار ه 864کهگیلویه و بویراحمد‌| دستیار ویژه رییس‌جمهور در حقوق شهروندی با بیان اینکه بیکاری یکی از بزرگ‌ترین آسیب‌های اجتماعی است، گفت: جامعه هدف اشتغال‌زایی گسترده است و باید برنامه‌ریزی‌های لازم در این خصوص انجام و تدوین شود. به گزارش«تعادل» به نقل از تسنیم، الهام امین‌زاده دیروز در دیدار با امام جمعه شهر یاسوج با بیان اینکه صیانت از حقوق شهروندی دغدغه مقام معظم رهبری است، اظهار کرد: مردم حقوق زیادی ازجمله حق اشتغال دارند که باید زمینه احقاق این حقوق ایجاد شود. دستیار ویژه رییس‌جمهور با بیان اینکه بیکاری یکی از بزرگ‌ترین آسیب‌های اجتماعی است، عنوان کرد: جامعه هدف اشتغال‌زایی گسترده است و باید برنامه‌ریزی‌های لازم در این خصوص انجام و تدوین شود. او تصریح کرد: آموزه‌های دینی و قانون اساسی در موارد مختلف از حقوق شهروندی و اجتماعی حمایت کرده‌اند و به رعایت آن تاکید بسیاری شده است. دستیار ویژه رییس‌جمهور نقش ائمه جمعه در تحقق حقوق شهروندی را مهم دانست و گفت: می‌توان از تریبون نماز جمعه به صورت مستقیم به مردم در این راستا اطلاع‌رسانی کرد. امین‌زاده با بیان اینکه حفظ کرامت مردم در نظام اداری باید تبیین و توسعه یابد، ابراز کرد: در این راستا باید کارکنان دولت آموزش‌های لازم را فرا گیرند و از هیچ تلاشی دریغ نکنند. او گفت: آسیب‌های اجتماعی در هر منطقه با توجه به فرهنگ مردم متفاوت است و به عنوان مثال در بعضی از شهرها طلاق مساله اول است اما در بعضی از مناطق دیگر استعمال مواد مخدر، خودکشی و حاشیه‌نشینی در صدر آسیب‌ها قرار دارد.

 

کمبودآب آشامیدنی در 26 روستا و 3 شهر سمنان

روزنامه 18 تیر شمار ه 864سمنان| مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان با اشاره به پیامدهای خشکسالی گفت: اکنون 26روستا و 3شهر در این استان با مشکل کمبود شدید آب آشامیدنی مواجه هستند. ایرج رییسیان دیروز در گفت‌وگو با ایرنا افزود: کاهش 36درصدی بارندگی در سال زراعی جاری نسبت به میانگین بلندمدت موجب کاهش شدید آب در بخش‌های کشاورزی، آشامیدنی و صنعت استان سمنان شده است. او با اشاره به تامین منابع آب آشامیدنی روستایی از چشمه‌ها و قنات‌ها اظهار کرد: از این 26روستا ‌11روستا در دامغان، 6 روستا در شاهرود، 3روستا در سمنان، 3روستا در میامی، یک روستا در آرادان، یک روستا در گرمسار و یک روستا در شهرستان سرخه قرار دارد. رییسیان تصریح کرد: همچنین 3شهر سمنان، شاهرود و شهمیرزاد تابستان در شرایط کسری منابع آبی قرار گرفتند که باید تدابیری برای مقابله با مشکلات کمبود آب اندیشید. او با تاکید بر لزوم صرفه‌‌جویی و مدیریت منابع آبی از سوی مردم در همه بخش‌ها اضافه کرد: در کوتاه‌مدت با تزریق اعتبارات مدیریت بحران نسبت به ترمیم برخی از مشکلات در روستاها و شهرهای استان سمنان باید اقدام شود. رییسیان با اشاره به ادامه خشکسالی در سال زراعی جاری تصریح کرد: کاهش نزولات آسمانی مناطق عشایری استان سمنان را با کمبود شدید آب و علوفه مواجه کرده است. به گفته این مقام مسوول با همکاری دستگاه‌های اجرایی نظیر جهاد کشاورزی و امور عشایر نسبت به تامین علوفه، مراقبت‌های بهداشتی دام و انتقال آب به صورت سیار اقدام شده که تاکنون 27میلیون مترمکعب آب در این مناطق توزیع شده است.

 

اعتبارات ارزش افزوده استان بوشهر افزایش یافت

روزنامه 18 تیر شمار ه 864بوشهر|  استاندار بوشهر با اشاره به افزایش اعتبارات ارزش‌افزوده استان گفت: بوشهر از استان‌های آلاینده است و برای دریافت عوارض از صنایع آلاینده باید اقدامات اساسی صورت گیرد. به گزارش«تعادل» به نقل از مهر، مصطفی سالاری دیروز در نشست با مدیران اداره کل امور مالیاتی استان بوشهر اظهار کرد: امسال به نام اقتصاد مقاومتی اشتغال و تولید نامگذاری شده است و باید در راستای تحقق این شعار مهم بکوشیم. او با اشاره به لزوم حمایت از تولید ملی اضافه کرد: افزایش سهم مشارکت مردم در توسعه کشور از طریق افزایش مالیات نیازمند اجرای راهکارهای مناسب است و فعالیت در عرصه امور مالیاتی کار سختی است. استاندار بوشهر بر لزوم الکترونیکی شدن فعالیت‌های امروز مالیاتی تاکید کرد و ادامه داد: وصول مالیات در تامین منابع عمومی دولت نقشی بسیار مهم و اساسی دارد. او به افزایش چند برابری اعتبارات ارزش‌افزوده استان در سال گذشته نسبت به 4سال قبل از آن اشاره کرد و ادامه داد: این اعتبارات نقش بسیار مهمی در توسعه شهرها و روستاهای استان بوشهر داشته است. سالاری با اشاره به تعداد بالای صنایع آلاینده در سطح استان بوشهر تصریح کرد: بوشهر از استان‌های آلاینده است و برای دریافت عوارض از صنایع آلاینده استان بوشهر باید اقدامات اساسی صورت گیرد. استاندار بوشهر با اشاره به حجم بالای درآمدهای استان بوشهر از محل عوارض آلایندگی و ارزش‌افزوده افزود: ۳۰۰میلیارد تومان از محل عوارض آلایندگی و ۴۰۰میلیارد تومان از محل اعتبارات ارزش‌افزوده به درآمدهای استان اضافه می‌شود. سالاری خواستار شفاف‌سازی و سرعت عمل در درآمدهای مالیاتی شد و تاکید کرد: وصول مالیات باید مردمی شود.

 

ارسال نظر