اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۰۴/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۲۵۹۳

 اشتغال خراسان‌‌رضوی از 2 میلیون نفر گذشت

مشهد| استاندار خراسان‌رضوی گفت: برای نخستین‌بار نرخ اشتغال استان در بهار امسال از مرز 2 میلیون و 55هزار نفر گذشت. علیرضا رشیدیان پنج‌شنبه در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید خراسان‌رضوی در محل کارخانه کاشی فیروزه مشهد، افزود: سال گذشته 290هزار نفر جویای کار در خراسان‌رضوی وجود داشت که این رقم امسال به بیش از 300 هزار نفر رسیده است. او گفت: امسال برنامه استان ایجاد 160 هزار فرصت شغلی است که بخشی از این فرصت‌های شغلی با تغییر رویکرد در تولیدات به‌ویژه تولیدات صادرات‌محور و شناسایی بازارهای جدید محقق خواهد شد. استان خراسان‌رضوی 6 میلیون نفر جمعیت دارد.

 246 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی در منطقه اقتصادی بم

کرمان| فرماندار بم از ۲۴۶ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی در منطقه اقتصادی بم خبر داد. رضا اشک، دیروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه مبارزه با موادمخدر شهرستان بم در جمع خبرنگاران با اشاره به رونق کسب و کار در منطقه اقتصادی ارگ جدید بم گفت: در سال 92 تعداد 2 هزار و 800نفر در منطقه اقتصادی ارگ جدید بم کار می‌کردند که این میزان اکنون به 10 هزار و 500 نفر رسیده است. او با بیان اینکه تولید خودرو در منطقه اقتصادی بم از 100هزار خودرو به بالا افزایش پیدا کرده است، به افزایش صادرات خرما نیز اشاره کرد و افزود: سال گذشته 42 هزار و 700 تن خرما صادر کرده‌ایم.  

 برطرف شدن مشکل کمبود آب آشامیدنی ۶۰روستای هرمزگان

بندرعباس| تا پایان سال با ساخت 6 آب‌شیرین‌کن مشکل کمبود آب آشامیدنی ۶۰ روستای هرمزگان برطرف می‌شود. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان گفت: از این شمار 3 آب‌شیرین‌کن در بندرلنگه، ۲دستگاه در قشم و یک آب‌شیرین‌کن در جاسک با ظرفیت سالانه 7 هزار مترمکعب تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد. عبدالحمید حمزه‌پور افزود: اکنون در مجموع  ۱۲ آب‌شیرین‌کن با ظرفیت سالانه ۱۸هزار مترمکعب، با هزینه ۴۵ میلیارد تومانی بخش خصوصی در حال ساخت است که مشکل کمبود آب آشامیدنی ۱۲۰ روستای استان را برطرف می‌کند. او با بیان اینکه اکنون آب آشامیدنی ۲۵۰روستای استان با ۲۰ آب‌شیرین‌کن تامین می‌شود، اظهار کرد: در حال حاضر به 100 روستای استان به‌صورت سیار آبرسانی می‌شود.

 افزایش 80 درصد تقاضای سرمایه‌گذاری صنعتی در اردبیل

اردبیل| رییس سازمان صنعت و معدن اردبیل از افزایش 80درصد تقاضای سرمایه‌گذاری صنعتی در استان اردبیل خبر داد. سیدحامد عاملی از پرداخت 143 میلیارد تومان تسهیلات حمایتی به واحدهای تولیدی اردبیل خبر داد و گفت: سال گذشته ۱۳۳ واحد تولیدی راکد و نیمه‌فعال در استان ۱۴۳ میلیارد تومان تسهیلات حمایتی دریافت کردند که این امر سبب اشتغال برای ۳هزار و ۴۰۰ نفر شده است. رییس سازمان صنعت و معدن اردبیل با اشاره به افزایش 80 درصد تقاضای سرمایه‌گذاری صنعتی در استان اردبیل اضافه کرد: طبق این آمار حرکت به سمت صنعتی شدن در استان اردبیل محقق شده و از سال 92 تا امسال 984 طرح در حال بهره‌برداری است از این تعداد 300 طرح در طول 3 سال به بهره‌برداری رسیده است.

 13هزار تن گندم کشاورزان خراسان‌جنوبی خریداری شد

بیرجند| رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی از ابتدای خرید گندم تاکنون در این استان ۱۳ هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شده است. هاشم ولی‌پورمطلق دیروز در بازدید از مراکز خرید تضمینی گندم اظهار کرد: از ابتدای زمان خرید تضمینی گندم تاکنون 50 درصد بها را پرداخت و 50درصد دیگر به‌‌زودی پرداخت می‌شود.او گفت: در این مدت 63 میلیارد و 336میلیون و 757هزار و 677 ریال بابت خرید تضمینی گندم پرداخت شده است. 24 مرکز خرید برای گندم تضمینی در استان خراسان‌جنوبی پیش‌بینی شده که کار خرید گندم تا شهریور ماه ادامه دارد.

 مسیر اهواز تا چذابه تبدیل به بزرگراه می‌شود

اهواز| استاندار خوزستان گفت: مسیر اهواز تا چذابه به‌عنوان معبر اصلی تردد زائران اربعین حسینی تبدیل به بزرگراه می‌شود. غلامرضا شریعتی دیروز پس از بازدید از روند جاده‌سازی‌های مسیر اهواز به مرز چذابه به‌عنوان مسیر اصلی تردد زائران اربعین حسینی در محل پایانه مرزی چذابه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز از جاده سوسنگرد به بستان-چذابه بازدید و برنامه داشتیم تا این مسیر را از اهواز به چذابه چهارخطه و بزرگراه کنیم. او افزود: این پروژه از سال گذشته شروع ‌شده و یک قطعه آن کمربندی سوسنگرد توسط دو پیمانکار در حال انجام است و قول دادند تا پایان اربعین به اتمام برسد.

 رشد اقتصادی کشور آهنگ خوبی دارد

مشهد| معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: یکی از سیاست‌های این وزارتخانه تکمیل زنجیره تولید کالاهای صنعتی و معدنی است. یدالله صادقی پنج‌شنبه شب در مراسم گرامیداشت روز ملی صنعت و معدن که در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: وضعیت بهبود یافته امروز در بخش صنعت و معدن نسبت به گذشته مطالبه مردم بوده که با تلاش دولتمردان و همدلی دیگر ارکان نظام تحقق یافته است. او با بیان اینکه رشد اقتصادی کشور آهنگ خوبی دارد، خاطرنشان کرد: این رشد در بخش صنعت و معدن هم از ضریب بسیار خوبی برخوردار بوده به‌صورتی که رقم رشد آن در سال گذشته به بیش از ۱۰درصد رسید.

 

 

ارسال نظر