اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۰۴/۱۵ - ۰۰:۳۲:۴۱
کد خبر: ۱۰۲۵۱۰

 گیلان در زمینه اشتغال‌زایی در روستاها الگوی کشور است

رشت| سرپرست معاونت دهیاری‌های وزارت کشور امروز در همایش دهیاران استان گفت: روستاها بهترین توانمندی برای اشتغال‌زایی و رفع بیکاری در کشور دارند و حتی می‌توانند این ظرفیت را به شهرها هم سوق دهند که روستاهای گیلان در این زمینه سرآمد هستند. سعید جندقیان افزود: کاهش آمار بیکاری در گیلان از 2/16 دهم درصد به 11درصد اتفاقی نادر است که با مدیریت درست و بهره‌گیری از توانمندی‌های روستاهای گیلان محقق شده است. او با اشاره به اینکه دهیاران بهترین مدیران دولت در بحث اشتغال هستند، گفت: برای امنیت شغلی دهیاران هم برنامه‌هایی داریم که کم کردن سوابق دهیاری از سن دهیاران در زمان استخدام در ادارات دولتی ازجمله این اقدامات است.

 آغاز ساخت دومین نیروگاه سیکل ترکیبی اندیمشک

اهواز| ساخت دومین نیروگاه سیکل ترکیبی اندیمشک دیروز در آیینی با حضور معاون وزیر نیرو، استاندار خوزستان و رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی آغاز شد. این نیروگاه 500 مگاواتی در زمینی به مساحت 50هکتار با اعتبار 13 هزار میلیارد ریالی از محل صندوق توسعه ملی ساخته می‌شود. رییس کمیسیون انرژی مجلس دهم در آیین آغاز احداث این واحد نیروگاهی که در سالن اجتماعات سد کرخه با حضور هوشنگ فلاحتیان معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی برگزار شد، گفت: تحول اقتصادی، امیدواری و همدلی و تلاش برای توسعه، پیام این کلنگ‌زنی است. فریدون حسنوند با بیان اینکه توان و ظرفیت ساخت نیروگاه‌های تولید انرژی با همت متخصصان داخلی در کشور فراهم شده، افزود: این نیروگاه قدم نخست پیشرفت اندیمشک و خوزستان است.

 پرداخت 550 میلیارد تومان طلب گندمکاران

گرگان| تاکنون 550 میلیارد تومان از طلب پول گندمکاران گلستانی پرداخت شده است. رییس سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: این میزان معادل 45 درصد طلب گندمکاران استان است. مختار مهاجر از کشاورزان خواست برای دریافت طلب خود دغدغه نداشته باشند زیرا با اختصاص اعتبار به‌تدریج تمام طلب آنان تسویه خواهد شد. او گفت: تاکنون یک‌میلیون تن و 65 هزار کیلوگرم گندم از کشاورزان استان خریداری شده و خرید تضمینی تا شهریور در گلستان ادامه دارد.

 180میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی استان لرستان وارد شد

خرم‌آباد| رییس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان گفت: ۱۸۰ میلیارد تومان خسارت در ۳ ماهه نخست امسال به بخش کشاورزی استان لرستان وارد شد. عبدالرضا بازدار دیروز در جلسه کارگروه مخاطرات بخش کشاورزی استان لرستان اظهار کرد: باتوجه به تغییر اقلیم، استمرار پدیده خشکسالی و شدت یافتن بروز مخاطرات مختلف در استان برای جبران بخشی از خسارات وارده به کشاورزان در سال 96 در زمینه بیمه محصولات کشاورزی اقدام لازم به عمل می‌آید. رییس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان با بیان اینکه در 3 ماهه نخست امسال 180 میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی استان وارد شده است، عنوان کرد: براساس برنامه‌ریزی و ساز و کار تعریف شده امکان پرداخت اعتبارات بلاعوض به‌عنوان جبران خسارت به بهره‌برداران آسیب‌دیده وجود ندارد و تنها باید از ظرفیت حمایتی بیمه کشاورزی استفاده شود.

 علت حادثه فولاد بویراحمد هنوز به‌طور دقیق مشخص نشده است

یاسوج| رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه‌وبویراحمد گفت: علت حادثه فولاد بویراحمد هنوز به‌طور دقیق مشخص نشده و در حال بررسی است. داریوش دیودیده در جمع خبرنگاران افزود: علت حادثه فولاد بویراحمد هنوز به‌طور دقیق مشخص نشده و پرونده‌یی برای این حادثه در دستگاه قضایی تشکیل شده که در حال بررسی است و با مشخص شدن بررسی‌ها نتایج آن اعلام و اطلاع‌رسانی می‌‌شود. او تصریح کرد: امور تامین اجتماعی و بیمه‌‌یی و درمانی مصدومان این حادثه را دنبال کردیم.

 تغییرات زودرس قوانین بخش صنعت را از پا می‌اندازد

بجنورد| استاندار خراسان‌شمالی گفت: تغییرات زودرس و پشت‌سر هم قوانین و مقررات دست و پا گیر، بخش اقتصاد و بخش صنعت را از پا می‌اندازد. محمدرضا صالحی در همایش بزرگداشت سالروز صنعت و معدن گفت: صنایع ما نیاز به نوسازی دارند و رشد آن با نوسازی فراهم خواهد شد. او افزود: احیای واحدهای غیرفعال و راکد این استان می‌تواند برای 4 هزار نفر اشتغال‌زایی کند. سهم اشتغال در بخش صنعت در این استان پایین‌تر از متوسط کشوری است و باید در این زمینه تلاش کنیم تا سهم اشتغال در این بخش ارتقا یابد. در این دولت شمار واحدهای صنعتی غیرفعال خراسان‌شمالی 12درصد کاهش یافته است. نماینده عالی دولت در استان در ادامه خاطرنشان کرد: تولید‌کنندگان ما باید با ارتقای کیفیت تولیدات خود و کاهش هزینه‌های تمام شده تولید، توان رقابت در بازار را افزایش دهند.

 وضعیت فروچاله‌های میناب قابل جبران نیست

میناب| اعضای انجمن بین‌المللی علوم خاک از دشت بحران‌زده دشت میناب بازدید ‌و از نزدیک این وضعیت را لمس کردند. عضو انجمن بین‌المللی علوم خاک، گفت: برای مهار فروچاله‌های دشت میناب راهکار فراگیر و جامعی وجود ندارد و تنها راهکار جلوگیری از پیشرفت و گسترش بیشتر فروچاله‌های دشت بحران‌زده میناب است و این وضعیت قابل جبران نیست. مجتبی پاک‌پرور، افزود: دشت‌ میناب بر اثر برداشت بی‌رویه و خالی شدن سفره‌های آب زیرزمینی و انتقال آن به بندرعباس با هجوم فرو چاله‌های خطرناک مواجه شده است.

 

ارسال نظر