راه‌اندازی 15 هزار واحد صنعتی در دولت یازدهم

۱۳۹۶/۰۴/۱۵ - ۰۰:۲۵:۲۱
کد خبر: ۱۰۲۵۰۶
راه‌اندازی 15 هزار واحد صنعتی در دولت یازدهم

گروه بنگاه‌ها|

نایب رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: 15هزار واحد تولیدی و صنعتی طی مدیریت دولت یازدهم در کشور راه‌اندازی شده است.

حسن حسینی دیروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در ابتدای دولت یازدهم تعداد واحدهای صنعتی کشور 70هزار واحد بود که این رقم اکنون به 85 هزار واحد رسیده است.

او کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی را از اقدامات حمایتی دولت از بخش تولید عنوان و تصریح کرد: اکنون نرخ سود تسهیلات بانکی به 18درصد رسیده است. حسینی افزود: در این دولت تورم حدود 40درصدی تک رقمی شد و این امر در رونق تولید موثر واقع شده است.

او اظهار کرد: بهره بانکی در سال‌های گذشته با نرخ 26درصد و بعضا در صندوق‌ها 40درصد بود که اکنون به 18درصد رسیده است، البته ما معتقد هستیم که این رقم نیز برای تولید‌کننده صرفه ندارد و باید کاهش یابد. حسینی تلاش برای توسعه ارتباط اقتصادی و تجاری با خارج از کشور را از دیگر دستاوردهای دولت عنوان کرد و افزود: پس از برجام گشایش‌هایی انجام شده است و شاهد حضور سرمایه‌گذاران خارجی در کشور هستیم.

او درباره توسعه صادرات پس از برجام گفت: براساس برخی آمارهای منتشر شده، صادرات ما به اتحادیه اروپایی از اول تیر ماه سال گذشته تاکنون جهش حدود 500 درصد داشته است.

نایب رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران افزود: به یقین با فرجام برجام می‌توانیم بازارهای صادرات را در کشورهای اروپایی احیا کنیم.

حسینی اظهار کرد: قرارداد منعقد شده میان شرکت رنو و پژو با ایران خودرو و سایپا حاکی از بروز اتفاق‌های خوبی در کشور است.

او تصریح کرد: به افزایش ارتباط تجاری با اروپا خوش‌بین هستم و امید می‌رود که تراز تجاری به گذشته برگردد.

حسینی درباره مشکلات بخش تولید در کشور گفت: بهره بانکی کاهش یافته اما هنوز برای صنایع مطلوب نیست از طرفی بانک‌ها به تکالیف خود در برابر تولیدکننده متعهد نیستند و بخشی از تسهیلات را بلوکه می‌کنند و در این شرایط نرخ سود تسهیلات در عمل 21درصد تمام می‌شود.

 

 اجرای نادرست قانون مالیات بر ارزش افزوده

حسینی اجرای نادرست قانون مالیات بر ارزش‌افزوده را ضد تولید عنوان کرد و گفت: طبق قانون، مالیات بر ارزش‌افزوده باید از مصرف‌کننده دریافت شود اما این ارقام اکنون بدون توجه به داشتن یا نداشتن درآمد از تولید‌کننده دریافت می‌شود.

او خاطرنشان کرد: لایحه مالیات بر ارزش‌افزوده در مجلس در دست بررسی است و امید می‌رود امسال این مورد در مجلس شورای اسلامی حل شود. او گفت: این لایحه پیش از این 2 فوریتی بود اما اکنون تبدیل به یک فوریتی شده است.

حسینی با اشاره به تصویب 160هزارمیلیارد تومان تسهیلات رونق گفت: براساس برخی اظهارنظرها امسال مرزی برای اعطای این تسهیلات لحاظ نشده است. نایب رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران تصریح کرد: امسال قرار است یارانه در اختیار صنعت گذاشته شود تا به تولید و صنعت کمک شود.

 

ارسال نظر