اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۰۴/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۲۴۲۴

 پنی‌سیلین ویژه دام در خراسان رضوی تولید شد-مشهد| رییس اداره تشخیص و درمان دامپزشکی خراسان رضوی گفت: «پنی‌سیلین جی سدیم 5میلیون واحد» از سری داروهای دامی برای نخستین‌بار در کشور در این استان تولید شد. محمد بهروزیان‌شریف افزود: امکان تولید این محصول توسط شرکت داروسازی «نصر» شهرستان فریمان در خراسان رضوی فراهم شده است. به گفته او، با تولید انبوه این محصول کشور از واردات این دارو بی‌نیاز می‌شود.  

 ظرفیت زنان موفق باید در مسیر کارآفرینی هدایتگری شوند-اراک| مشاور امور بانوان مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: ظرفیت بالایی از زنان موفق، تحصیلکرده و خلاق در جامعه وجود دارد که باید با برنامه و حمایت اصولی به سمت کارآفرینی و اهداف اقتصاد مقاومتی هدایت شوند. پریچهر سلطانی دیروز در سومین نشست شورای تعاون و توسعه زنان کارآفرین استان مرکزی عنوان کرد: سهم کارآفرینی صنعتی زنان با وجود زیرساخت‌های موجود و شمار بالای شهرک‌های صنعتی در کشور ناچیز است و باید زمینه اطلاع‌رسانی در این حوزه بیش از گذشته محقق شود.

 بازدید هیات تجاری ارمنستان از ظرفیت‌های اقتصادی ساوه و زرندیه-ساوه|

یک هیات تجاری و اقتصادی ارمنستان روز سه‌شنبه از ظرفیت‌های اقتصادی شهرستان‌های ساوه و زرندیه در استان مرکزی دیدن کرد. این هیات با همراهی تنی چند از تجار و بازرگانان ارمنی و آرتاشس تومانیان سفیر ارمنستان و دستیار اول، دستیار دوم و وابسته فرهنگی سفارت ارمنستان از ظرفیت‌های اقتصادی شهرستان‌های ساوه و زرندیه دیدن کردند. این هیات در راستای سفر به شهرستان ساوه از شرکت آلوم پارس، کیش چیپس، عالیفرد (سن ایچ)، آبمیوه ژینو کارا آوه، گلخانه‌های آوه و منطقه ویژه اقتصادی کاوه شهرستان ساوه و دو واحد صنعتی شهرستان زرندیه بازدید کرد.

 نشست شورای حفاظت از منابع آب گیلان-رشت| در یازدهمین نشست شورای حفاظت از منابع آب گیلان مهم‌ترین مسائل و راهکارهای افزایش زیرساخت‌های ذخیره آب کشاورزی در استان بررسی شد. استاندار در این نشست با بیان اینکه آرامشی که در تامین آب کشاورزی در گیلان حاکم است نباید مانع مطرح کردن مشکلات این بخش در وزارت نیرو شود، گفت: وزارت نیرو نباید فقط بارش میانگین سالانه هزار و 200 میلی‌متر در گیلان را در برنامه‌ریزی‌ها برای ایجاد زیرساخت‌های ذخیره و توزیع آب مدنظر قرار دهد، چراکه این میانگین بارندگی در ماه‌های کشت برنج فقط 170 میلی‌متر است. محمدعلی نجفی در ادامه با اشاره به گرمای هوا در روزهای اخیر خطاب به شالیکاران گفت: اگر چه ذخیره آب کشاورزی در گیلان در زمان کنونی مناسب است اما شالیکاران همچنان مدیریت در مصرف درست آب کشاورزی را جدی بگیرند تا فصل زراعی پر برکتی برایشان رقم بخورد.

 

ارسال نظر