اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۰۴/۱۳ - ۰۰:۱۴:۱۷
کد خبر: ۱۰۲۳۴۵

 همدان پیشرو در استفاده از انرژی خورشیدی

همدان   استاندار همدان با بیان اینکه همدان در احداث و استفاده از نیروگاه‌های خورشیدی چشم‌انداز روشنی دارد، گفت: برای هر نوع همکاری با سرمایه‌گذاران خارجی در استان همدان آمادگی کامل داریم.  محمدناصر نیکبخت ظهر دیروز در دیدار سرمایه‌گذاران آلمانی و ایرلندی اظهار داشت: از اینکه هر دو طرف به وعده اولیه در سرمایه‌گذاری مشترک عمل کرده‌ایم، خوشحال هستیم و برای هر نوع همکاری با سرمایه‌گذاران در استان همدان آمادگی کامل داریم.  او با اعلام رضایت از نحوه همکاری سرمایه‌گذاران ایرلندی و آلمانی در همدان افزود: از طرف خودم و دولت به شما قول می‌دهم که هر گونه همکاری برای سرمایه‌گذاری با شما انجام شود.

 رکورد تولید گندم در استان کرمان

کرمان   تولید گندم دراستان در حالی که هنوز برداشت ادامه دارد امسال از مرز 209 هزار تن گذشت.  مدیرکل غله و امور بازرگانی استان کرمان گفت: در سال 95 نیز 205 هزار تن گندم در استان تولید شد و در سال جاری و در شرایطی که کار برداشت تا شهریور ماه ادامه دارد بیش از 209هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده است. نژادبیگلری افزود: پیش‌بینی شده تا پایان فصل برداشت در استان قریب به 220هزار تن گندم امسال روانه سیلوها شود.

 تجهیز بیمارستان مهاباد به دستگاه فیکو جدید

مهاباد   مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان مهاباد گفت: برای جلوگیری از اعزام بیماران به مراکز درمانی مجهزتر، دستگاه فیکو جدید برای جراحی‌های چشم با اعتبار 620میلیون ریال خریداری و در بیمارستان امام خمینی(ره) مهاباد راه‌اندازی شده است.  سامرند مرزنگ افزود: مزایای دستگاه جدید استفاده از سونیک به جای پمپ بوده و زمان عمل را در بیماران کاتاراکت پایین می‌آورد به‌طوری که تعداد بیماران را از 4 بیمار در طول روز به 8بیمار افزایش می‌دهد. مرزنگ گفت: با توجه به قدیمی بودن و استهلاک دستگاه قبلی در سال‌های گذشته تعداد اعمال جراحی چشم در طول سال به حدود یک‌هزار و 300 عمل می‌رسید که با خرید این دستگاه تعداد اعمال جراحی این بیمارستان درسال جاری به چند برابر بیشتر افزایش می‌یابد.

 پیشرفت پروژه‌های گازرسانی مصوب سفر رهبری

کرمانشاه    مدیر عامل شرکت گاز استان در نشست خبری دیروز خود گفت: در سال ۹۲ چهل و دو هزار خانوار پیشرفت ۹۲درصدی پروژه‌های گازرسانی مصوب سفر رهبری به استان کرمانشاه (۲۹درصد) از روستاییان استان از نعمت گاز برخوردار بودند که این تعداد در پایان سال ۹۵ به ۷۷ هزار خانوار (۵۳ درصد) رسیده است.  وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۷۶۵ روستای استان از نعمت گاز برخوردار هستند و عملیات اجرایی ۶۳۰ روستای دیگر در حال انجام است.  شهبازی یادآور شد: گازرسانی به شهرهای حمیل، باینگان، ریجاب، نوسود، نودشه و ازگله در دست اقدام است و گازرسانی به نفت شهر نیز به دلیل خالی از سکنه بودن این شهر به بعد موکول شده است.

 صنعت کفش هیدج مشکل طراحی دارد

زنجان    مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان گفت: در حال حاضر صنعت کفش دست‌دوز هیدج با مشکل طراحی روبه‌روست. امیرحمیدنیا اظهار کرد: با توجه به مطالعه شناختی و مطالعه اولیه نیازسنجی و تحقیقات میدانی انجام شده از مهم‌ترین مشکلات خوشه کفش هیدج عدم توجه به بحث طراحی و به‌کارگیری ایده نوین در طراحی است.  او افزود: برای ادامه حیات این صنعت در آینده لازم است که مهارت طراحی منابع انسانی افزایش یابد که این مهم می‌تواند در بازاریابی، فروش و رقابت صنعت کفش هیدج در آینده نقش تعیین‌کننده‌یی را ایفا کند.

 تعیین‌تکلیف 100 تعاونی غیرفعال فردوس

بیرجند    معاون تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کمیته اشتغال فردوس گفت: تعیین تکلیف 100تعاونی غیرفعال فردوس تا پایان سال74 تعاونی فعال با اشتغال 777 نفر و سرمایه‌گذاری 4 میلیارد و 700 میلیون تومان در شهرستان فردوس فعال است. حسن سروری با اشاره به تقویت تعاونی‌های بومگردی در 11 شهرستان خراسان جنوبی افزود: در هر شهرستان یک تعاونی بومگردی تقویت و از محل صندوق کارآفرینی امید مبلغ 100میلیون تومان تسهیلات با کارمزد 4 درصد پرداخت می‌شود.  معاون تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی تقویت تعاونی‌های فرش و صنایع‌دستی و نیز ساماندهی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی با اولویت فارغ‌التحصیلان کشاورزی را از دیگر برنامه‌های اولویت‌دار در سال جاری عنوان کرد.

 تولید 1.5میلیون تن محصول باغی

ارومیه    رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: امسال پیش‌بینی می‌شود در مجموع یک‌میلیون و ۵۹۴ هزار و ۶۳۳ تن محصولات باغی در استان تولید و روانه بازار شود.  اسمعیل کریم‌زاده از افزایش ۲۸درصدی محصولات باغی استان طی سال جاری خبر داد و اظهار داشت: سال گذشته میزان تولید محصولات باغی یک میلیون و ۲۳۹هزار و ۶۰ تن بود که این میزان در سال جاری با ۲۸درصد رشد به بالای یک و نیم تن می‌رسد.  او افزود: این میزان امسال به ۱۱۳هزار و ۲۷۳ هکتار رسیده است که از این میزان بارور ۱۰۰هزار و ۱۴۱هکتار و غیربارور ۱۳ هزار و ۱۳۲ هکتار است.

 حمایت از مجریان طرح‌های خودکفایی

اردبیل    مدیر کمیته امداد شهرستان خلخال گفت: مجریان طرح‌های خودکفایی کمیته‌ امداد شهرستان خلخال با ارائه خدمات مختلف و متنوع توسط کمیته امداد و همکاری سایر نهادها حمایت می‌شوند.  صفر فتح‌اله‌زاده دیروز در جلسه ارائه تسهیلات حمایتی کمیته امداد به مددجویان خلخال اظهار داشت: در حال حاضر مجریان طرح‌های خودکفایی کمیته‌ امداد شهرستان خلخال با ارائه خدمات مختلف و متنوع توسط کمیته امداد و همکاری سایر نهادها حمایت می‌شوند.

 

ارسال نظر