اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۰۴/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۲۰۴۱

 هشدار دامپزشکی کرمان درباره واردات پرندگان-کرمان| مدیرکل دامپزشکی کرمان گفت: واردات هر نوع پرنده و کود مرغی باید با نظارت دامپزشکی باشد. رشیدی با اعلام اینکه آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان کرمان کنترل شده است، گفت: هشدار دامپزشکی به مرغداران صنعتی و سنتی این است که مراقب باشند تا پرندگان‌شان آلوده نشوند. مدیرکل دامپزشکی کرمان از مردم خواست از خرید مرغ زنده خودداری کنند و فقط از مراکز مجاز نیاز خود را تامین کنند.

 پرداخت اصل سپرده به سپرده‌گذاران آرمان 3 ماه زمان می‌برد -اهواز| معاون امور اقتصادی استاندار خوزستان گفت: مجموع دارایی‌ها، اموال و سپرده‌های موسسه آرمان توسط بانک مرکزی به‌طور دقیق رصد شده و دارایی‌های این موسسه جوابگوی اصل سپرده سرمایه‌گذاران است، بنابراین مردم نگران سرمایه‌های خود نباشند. سیدعلی بحرینی‌مقدم اظهار کرد: روز هفتم تیرماه جلسه‌یی با تعدادی از نمایندگان سپرده‌گذاران موسسه آرمان در استانداری برگزار کردیم و به آنها از آخرین اقدامات انجام گرفته و پیگیری‌ها درخصوص حل مشکلات موسسه گزارشی ارائه شد. او در ادامه گفت: از هفته آینده روند اجرایی کارها برای حل مشکلات آغاز می‌شود و حدود 2 تا 3ماه زمان می‌برد تا اصل سپرده به سرمایه‌گذاران موسسه آرمان بازگشت داده شود و روال کار به حالت عادی بازگردد.

  زمینه سرمایه‌گذاری برای تولید گیاهان دارویی در کشور ایجاد شود-کاشان| رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت با حمایت از توسعه و تولید گیاهان دارویی در کشور می‌تواند زمینه تولید فرآورده داروهای گیاهی و سرمایه‌گذاری در این زمینه را فراهم آورد. علاءالدین بروجردی دیروز در حاشیه بازدید از دومین جشنواره گیاهان دارویی، طب سنتی و طبیعت‌گردی نطنز در محل قلعه قدیمی کوهاب این شهر، اظهار کرد: کار در عرصه گیاهان دارویی در تمام ابعاد چه در آموزش عمومی و چه در نوع شناسایی، ترویج و کشت می‌تواند بخشی از سیاست‌ها در اقتصاد مقاومتی را پوشش دهد. او درخصوص میزان حمایت دولت از این کار، خاطرنشان کرد: دولت باید بسیار بیشتر از این از کار در حوزه گیاهان دارویی حمایت کند چراکه در حال حاضر بسیاری از گیاهان دارویی به صورت فله‌یی از خارج وارد می‌شود و باتوجه به رشد شرکت‌های داخلی، دولت و مجلس باید از این شرکت‌ها و از تولید داخلی بیشتر حمایت کنند.

330میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی امسال در استان مرکزی تصویب شد- اراک| مدیرکل اقتصاد و دارایی استان مرکزی گفت: 330میلیون دلار سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در سال جاری در این استان تصویب شد. حسن میرزاخانی دیروز افزود: ستاد اقتصاد مقاومتی وزارت امور اقتصادی و دارایی امسال تحقق 15میلیارد دلار سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی را برای استان‌های کشور ابلاغ کرد که سهم استان مرکزی از آن معادل 330 میلیون دلار است. او ادامه داد: باتوجه به توانمندی‌های استان مرکزی در حوزه‌های مختلف اقتصادی، ظرفیت استان از سهمی که در این زمینه برای آن درنظر گرفته شده بیشتر است و به منظور تحقق این مهم نیاز به همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی است. مدیرکل اقتصاد و دارایی استان مرکزی یادآور شد: تاکنون 978 و 9دهم میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی توسط هیات سرمایه‌گذاری خارجی کشور برای استان مرکزی تصویب شده که 270میلیون دلار آن در زمینه صنایع شیمیایی، فلزات، غذایی، ساختمان، تولید ادوات و قطعات صنعتی، عایق‌های نسوز، سنگبری و صنایع تکمیلی فولاد جذب شده است.

 خریداری محصول توت‌فرنگی‌کاران کردستانی-سنندج| مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی تولید استان کردستان گفت: در سال آینده اتحادیه شرکت‌های تعاونی تولید زیر چتر حمایتی صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان کردستان به صورت مستقیم از توت‌فرنگی‌کاران کردستانی حمایت می‌کند.

کاوه حسنی، دیروز در جلسه ستاد توت‌فرنگی استان اظهار کرد: در طرح ارائه شده توسط اتحادیه شرکت‌های تعاونی تولید استان از توت‌فرنگی‌کاران کردستانی به صورت مستقیم حمایت شده و محصول تولیدی را در محل و به صورت نقدی با قیمت روز خریداری می‌کنیم. او درخصوص زنجیره پیش‌بینی شده برای اجرایی کردن این طرح عنوان کرد: زنجیره تولید محصول توت‌فرنگی در استان شامل سه حلقه، تعاونی تولید استان با دو کارگاه تولید ظروف و کارتن بسته‌بندی به‌عنوان سرحلقه، شرکت تعاونی توت‌فرنگی‌کاران سراب قامیش با 120 عضو و بازار فروش محصول است، تشکیل و تئوریزه شده است.

 تکمیل آزادراه از نیازهای اساسی گیلان است-رشت| رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گیلان با تاکید بر اینکه تکمیل آزادراه قزوین-رشت در محدوده رودبار نیازمند تصمیمات کلان کشوری است، گفت: تکمیل آزادراه از مطالبات پلیس و از ضروریات و نیازهای اساسی استان است. سرهنگ محمدرضا محمدی رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گیلان، با اعلام اینکه به علت کامل نبودن آزادراه تعدادی از مسافران و میهمانان هنگام ورود در محدوده رودبار و منجیل مدتی را در ترافیک سپری کردند، بیان کرد: اگر ‌ما در محدوده رودبار مساله خاص ترافیکی داشته باشیم، مسیر مناسب جایگزین نداریم.

 تجهیزات صید و صیادی در آب‌های استان بوشهر جمع‌آوری می‌شود-بوشهر| مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های صیادی ‌بوشهر گفت: در اجرای طرح پایش ذخایر میگو در ۳۰ ایستگاه دریایی استان، برای جلوگیری از بروز مشکلات، تجهیزات صید و صیادی در آب‌های‌ بوشهر جمع‌آوری می‌شود. محمد آبخو ظهر دیروز در نشست بررسی تعیین زمان آزادسازی صید میگو در آب‌های استان بوشهر، با اشاره به اینکه نتیجه طرح گشت پایش ذخایر میگو در آب‌های استان بوشهر در کمیته مدیریت صید استان بررسی می‌شود، اظهار کرد: گشت تحقیقاتی دریایی پایش ذخایر میگو در استان بوشهر، در 30 نقطه از منطقه دریایی مُطاف در جنوب تا جزیره شمالی در شمال استان، بررسی می‌کند. او با بیان اینکه ادوات صید و صیادی در آب‌های خلیج‌فارس در اجرای طرح پایش ذخایر میگو جمع‌آوری می‌شود، بیان کرد: به صیادان استان بوشهر اعلام شده برای جلوگیری از مشکلات در اجرای طرح پایش ذخایر میگو ابزار و ادوات صید در 30 نقطه‌ تعیین شده جمع‌آوری کنند.

 

ارسال نظر