چهره‌های استانی

۱۳۹۶/۰۴/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۲۰۴۰

گذر از بحران کم‌آبی با همکاری در مدیریت مصرف بهینه آب

اصفهان|

روزنامه 8 تیر شماره 856«همکاری در مدیریت مصرف آب، می‌تواند ما را از تنش آبی در تابستان سال جاری در استان اصفهان عبور دهد و این پیام مدیریت مصرف شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان به همه شهروندان و مشترکین است.» مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان به مناسبت هفته صرفه‌جویی آب (1 تا 7 تیر) با بیان این مطلب گفت: در 93 شهر استان اصفهان با جمعیت بیش از 4میلیون نفری، اگر به‌طور استاندارد برای هر نفر در شبانه‌روز 150 لیتر مصرف آب در نظر بگیریم و هر نفر 5/1 لیتر مصرف خود را کاهش دهد جمعاً در شبانه‌روز 6 میلیون لیتر مصرف آب در استان کاهش می‌یابد که این میزان می‌تواند تامین آب را برای 40هزار نفر امکان‌پذیر سازد. بنابراین همکاری همه مشترکین و شهروندان در مصرف آب در تابستان سال جاری، می‌تواند ما را از تنش‌های آبی، به خوبی عبور دهد. هاشم امینی اظهار داشت: با توجه به اینکه استان اصفهان در اقلیم خشک و نیمه خشک قرار دارد و مردم در بخش‌های مختلف نیز تنش آبی را حس کرده و می‌کنند به نظر می‌رسد صرفه‌جویی در مصرف آب فقط نباید منحصر به هفته صرفه‌جویی در مصرف آب باشد.

 

همه کودکان اصفهانی سینما را تجربه کنند

 اصفهان|

روزنامه 8 تیر شماره 856شهردار اصفهان گفت: از آنجایی که اصفهان شهر دوستدار کودک از سوی سازمان یونسکو نام گرفته است، بلیت‌های این جشنواره برای دانش‌آموزان به صورت رایگان و نیم‌بها خواهد بود. به گزارش ستاد خبری سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان دفتر اصفهان، مهدی جمالی‌نژاد با اشاره به برگزاری سی‌امین دوره از جشنواره کودک در اصفهان و بازگشت مجدد این جشنواره به اصفهان اظهار داشت: این دوره از جشنواره باشکوه و ابهت ویژه‌تری به میزبانی اصفهان برگزار می‌شود و تفاوت این دوره از جشنواره با دوره‌های گذشته استفاده حداکثری از هنرمندان اصفهان و درگیری همه شهروندان با این جشنواره خواهد بود. او در ادامه با اشاره به اینکه در سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان نمایندگان بسیاری از کشورهای خارجی به اصفهان خواهند آمد، ابراز داشت: ۸۸ میهمان از ۴۴ کشور در این رویداد فرهنگی هنری شرکت می‌کنند، ۳۰ داور از کشورهای مختلف هستند که ۶ نفر از آنها اصفهانی هستند، در سطح ملی نیز ۶۶ داور در سطح ملی حضور دارند که همگی اصفهانی‌اند. شهردار اصفهان گفت: فیلم‌های سینمایی بلند، نیمه‌بلند و پویانمایی در چند سینمای شهر اصفهان به نمایش در خواهند آمد و با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

 

بیشترین پرونده‌های سازمانی مربوط به موسسات بانکی هستند

خراسان رضوی|

روزنامه 8 تیر شماره 856رییس شورای حل اختلاف خراسان رضوی گفت: بیشترین پرونده‌های سازمانی یا دولتی مراجعه شده به این شورا مربوط به موسسات بانکی هستند. محمود رفسنجانی دیروز اظهار کرد: 467 شعبه در سطح استان مربوط به شورای حل اختلاف است از این تعداد 298 شعبه شهری و 169 شعبه روستایی هستند که 119 شعبه نیز مربوط به مشهد هستند. او افزود: تعداد شعبه شهرستان‌ها 368 شعبه است که 181 شعبه شهری و 167 شعبه روستایی هستند. رییس شورای حل اختلاف خراسان رضوی با بیان اینکه 2443 نفر در این شعبه‌ها فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: 169 نفر قاضی در سطح استان در این شعبه‌ها حضور دارند. رفسنجانی عنوان کرد: 264 هزار و 296 فقره پرونده در سال 95 به این شورا وارد شد که از این تعداد 155 هزار و 25 فقره مربوط به مشهد است، همچنین 263 هزار و 398 پرونده در سال 95 مختومه اعلام شد که از این تعداد 154 هزار و 593 فقره مربوط به مشهد بوده است. وی افزود: 109 هزار و 271 پرونده از مجموع پرونده‌های وارده نیز مربوط به شهرستان‌های استان بوده و براین اساس 58.6 درصد پرونده‌ها مربوط به مشهد و 41.4 درصد پرونده‌ها مربوط به شهرستان‌ها است.

 

خبر جیره‌بندی آب در این استان کذب است

خوزستان|

روزنامه 8 تیر شماره 856استاندار خوزستان با انتقاد از یک خبر ساختگی مبنی بر جیره‌بندی آب در این استان که توسط باشگاه خبرنگاران جوان منتشر شده است آن را یک خبر جعلی و کذب خواند.

غلامرضا شریعتی دیروز اظهار کرد: روز یک‌شنبه گذشته نشستی برای بررسی وضعیت کشت تابستانه در مناطق

بالا دست اهواز با حضور کارشناسان و مسوولان مربوطه و خبرنگاران جز خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در استانداری برگزار شد.

وی گفت: در این جلسه با توجه به منابع آبی برای کشت محصولات کشاورزی مقرر شد آب کشاورزی برای بالا دست و پایین دست تقسیم‌بندی شود تا همه مناطق یادشده به زیرکشت محصول تابستانه بروند.

شریعتی افزود: این روال طبق سنوات گذشته بوده و چیز غیرعادی در آن وجود نداشته است و به هیچ عنوان در خصوص آب شرب در این جلسه بحثی نشده است. وی گفت: روزگذشته برخی رسانه‌ها و کانال‌های خبری، خبری به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان مبنی‌بر جیره‌بندی آب در استان خوزستان انتشار دادند که این خبر از اساس کذب می‌باشد.

 

ارسال نظر