اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۰۴/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۱۹۶۱

 بازدید ابتکار از جاذبه‌های گردشگری شهرستان رامیان-رامیان| رییس سازمان محیط زیست گفت: جنگل‌های ابر در دولت یازدهم جزو مناطق حفاظت شده اعلام شد و روند احداث جاده و زمین‌خواری در آن به کنترل در آمده است. به گزارش پاد، معصومه ابتکار دیروز در حاشیه بازدید از جاذبه‌های گردشگری گل رامیان و جنگل‌های ابر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شورای عالی محیط زیست برای کاهش تخریب و بهره‌برداری تجاری از جنگل‌های ابر نظارت بر حفاظت از محیط زیست را افزایش داد. به‌طوری که در برنامه ششم توسعه نیز این نظارت و حفاظت در دستور کار قرار گرفته است. رییس سازمان محیط زیست کشور افزود: برای مقابله با آتش‌سوزی‌ها، برنامه‌ریزی، تامین و تجهیزات، آموزش و مشارکت مردم و مانورهای دوره‌یی در دستور کار قرار گرفت به نحوی که در سال 95 با ارائه این برنامه‌ها 67درصد از میزان آتش‌سوزی‌ها کاهش یافت.

 کاهش چشمگیر زمان ترخیص کالا از گمرک خراسان رضوی-مشهد| ناظر گمرک خراسان رضوی گفت: کاهش زمان ترخیص کالاهای صادراتی و ترانزیتی در گمرک استان با اجرای سامانه جامع امور گمرکی در دولت یازدهم به چهار ساعت رسید. امید جهانخواه افزود: این در حالی است که در اوایل کار دولت یازدهم زمان ترخیص کالا برای کالاهای صادراتی هفت روز و برای کالاهای ترانزیتی سه روز بود. وی بیان کرد: ایجاد سامانه جامع امور گمرکی یا تجارت فرامرزی که از سال 1392 همزمان با سراسر کشور در این استان آغاز شده بود، اواخر پارسال تکمیل و به صورت کامل راه‌اندازی شد و می‌توان آن را به عنوان بزرگ‌ترین دستاورد دولت یازدهم در حوزه گمرک به شمار آورد.

 افزایش 40درصدی کشت گل محمدی در نطنز-اصفهان| دبیر دومین جشنواره گیاهان دارویی، طب سنتی و طبیعت‌گردی نطنز گفت: از برگزاری جشنواره اول تاکنون کشت گل محمدی در نطنز 40درصد افزایش یافته است. محمودرضا فقیهی دیروز در مراسم افتتاحیه دومین جشنواره گیاهان دارویی در دانشگاه آزاد نطنز اظهار کرد: با افزایش 40درصدی سطح زیر کشت گل محمدی در شهرستان نطنز میزان سطح زیر کشت این گل به 90هکتار رسیده است. علاوه بر گل محمدی، 10نوع گیاه دیگر نیز مانند نعناع فلفلی، کاسنی و زیره در نطنز کشت می‌شود.

دبیر دومین جشنواره گیاهان دارویی نطنز گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، در آینده نطنز به عنوان قلب گیاهان دارویی مرکز ایران مطرح می‌شود.

 آغاز فاز جدید ساخت خط ریلی بین‌المللی آستارا-رشت| با پایان تیرگذاری پل روگذر راه‌آهن بین‌المللی در تقاطع شهر آستارا به روستای باغچه‌سرا، عملیات احداث خط ریلی اروپا – آسیا وارد فازی جدید شد.

وحید پورحضرت، معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری شهرستان مرزی بندر آستارا اظهار کرد: عملیات احداث راه‌آهن بین‌المللی آستارا - آستارا که یکی از مهم‌ترین مطالبات مردم منطقه بود، پس از 50سال محقق شد. این طرح در راستای اجرای تفاهمنامه نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و آذربایجان در مهر 1394 با احداث خط‌آهن بین‌المللی در خاک دو کشور و پل ریلی آستارا – آستارا در اردیبهشت ماه 1395 آغاز شد و در حال حاضر شاهد پیشرفت قابل توجه این پروژه در خاک دو کشور هستیم. او با اشاره به اینکه عملیات احداث پل ریلی بین‌المللی روی رودخانه مرزی آستاراچای در روزهای پایانی سال 1395 به پایان رسید، افزود: اسفند سال گذشته نخستین قطار مسافری جمهوری آذربایجان به شکل آزمایشی از این پل عبور کرد و وارد خاک ایران در شهرستان مرزی بندر آستارا شد.

 ظرفیت‌ مکان‌های گردشگری بویراحمد و دنا تکمیل شده است-یاسوج| مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: با شروع تعطیلات عید فطر شاهد تکمیل ظرفیت بسیاری از مکان‌های گردشگری در شهرستان‌های بویراحمد و دنا هستیم. محمود باقری با بیان اینکه با شروع تعطیلات عید فطر شاهد ورود گسترده گردشگران به استان کهگیلویه و بویراحمد بودیم، اظهار داشت: چشمه میشی در شهرستان دنا، آبشار یاسوج، پارک مهرورزی یاسوج، تنگ گنجه‌یی، روستای کاکان و آبشار تنگ تامرادی شاهد حضور بیشترین گردشگران بوده‌اند. مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در تعطیلات عید فطر سال گذشته بالغ بر یک میلیون گردشگر وارد شهرستان‌های بویراحمد و دنا شده‌اند، عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود در تعطیلات عید فطر امسال ورود گردشگران به استان نسبت به سال گذشته بیش از 10درصد افزایش داشته باشد.

 فوری‌ترین اقدام برای اشتغال در لرستان استفاده از گردشگری است-لرستان| رییس کل دادگستری استان لرستان گفت: لرستان می‌تواند سهم زیادی از گردشگری را جذب کند. جعفر بدری در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم که به مناسبت هفته قوه قضاییه تشکیل شده بود، با اشاره به اینکه اگر برنامه دقیقی برای جلوگیری از بروز تخلفات داشته باشیم در واقع از هزینه‌ها جلوگیری کرده‌ایم، اظهار کرد: در رابطه با تصرف اراضی ملی باید نظارت بیشتری صورت گیرد. رییس شورای قضایی لرستان با اشاره به اینکه صنعت گردشگری در لرستان به تدریج رونق گرفته و لرستان می‌تواند سهم زیادی از گردشگری را جذب کند، خاطرنشان کرد: اتاق بازرگانی خرم‌آباد نیز اشخاص معتبری را برای سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری معرفی و تجار خوبی را دعوت کرده است.

 پیش‌بینی تولید 15هزار تن هلو در نوشهر-نوشهر|  مدیر جهاد کشاورزی نوشهر از تولید بیش از 15 هزارتن هلو و600تن شلیل در باغات سیاه ریشه این شهرستان خبر داد و گفت: این میزان برداشت از سطح 545هکتار هلو و 25هکتار شلیل در باغات منطقه کجور توسط باغداران  پیش‌بینی شده است. حسن پورمقدم با بیان اینکه برداشت تا اواخر شهریور ماه ادامه دارد، اظهار کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی مناسبی که در این شهرستان وجود دارد، پیش‌بینی می‌شود میزان برداشت افزایش یابد. او ایجاد صنایع فرآوری محصولات کشاورزی در این شهرستان را یکی از ضروریات دانست و افزود: ایجاد واحدهای فرآوری علاوه بر اشتغال‌زایی و رونق اقتصادی از ضایعات میوه جلوگیری می‌کند. مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نوشهر به حاصلخیزی خاک این شهرستان برای تولید محصولاتی همچون گیلاس، گردو، هلو و شلیل اشاره کرد و گفت: شهرستان نوشهر دارای 2100هکتار باغات میوه سیاه ریشه است که سالانه نقش بسزایی در اقتصاد و اشتغال‌زایی دارد.

 

ارسال نظر