اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۰۴/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۱۸۸۱

 نخستین عمل پیوند کبد در شمال ایران با موفقیت انجام شد-رشت| نخستین عمل پیوند کبد در شمال ایران به همت تیم جراحی دانشگاه علوم پزشکی گیلان روی بیمار ۳۴ ساله‌یی که از بیماری سیروز کبدی رنج می‌برد، با موفقیت انجام شد‌.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اعلام خبر انجام نخستین پیوند موفقیت‌آمیز کبد شمال کشور در بیمارستان رازی رشت گفت: این اقدام در راستای برنامه راهبردی دانشگاه علوم پزشکی گیلان و حرکت در مرزهای دانش انجام شده است و می‌تواند نویدبخش تحقق برنامه‌های ارزشمند دیگر در حوزه سلامت این استان باشد.

یوسف‌زاده‌چابک، انجام نخستین پیوند کبد در استان گیلان را نتیجه سالیان سال تجربه دانشگاه عنوان کرد و افزود: انجام عمل پیوند کبد فرآیندی بسیار پیچیده است و نیاز به تجهیزات و ساز و کار خاصی دارد. در این خصوص هماهنگی تیمی، برنامه‌ریزی و مدیریت بسیار حایز اهمیت است اما با دشواری‌های فراوانی که در زمینه انجام عمل پیوند وجود دارد، در حال حاضر در بسیاری از استان‌ها انجام این پیوند امکان‌پذیر نیست.

 کاهش تصادفات رانندگی با فرهنگ‌سازی و ارتقای ایمنی ممکن خواهد شد-ساری| محمود ذوالفقاری در جلسه کمیته ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی تبعات ناشی از تصادفات و تلفات جاده‌یی را در جامعه بسیار فاجع‌انگیز برشمرد و تصریح کرد: باید با بررسی همه جوانب و دسترسی به اطلاعات درست از شرایط موجود در جهت افزایش ایمنی محورها گام ‌برداریم. سرپرست اداره کل راه و شهرسازی مازندران آموزش و فرهنگ‌سازی را از جمله عوامل موثر در جهت کاهش تصادفات نام برد و خاطرنشان کرد: همه باید با برنامه‌ریزی مناسب و دقیق گامی به سوی ارتقا‌ و اعتلای فرهنگ ایمنی و به تبع آن کاهش سوانح رانندگی ‌برداریم. محمود ذوالفقاری ضمن تاکید بر نقش اقدامات ایمنی‌سازی در کاهش تصادفات رانندگی خاطرنشان کرد: فعالیت‌های گسترده‌یی در زمینه ایمن‌سازی در محورهای ارتباطی استان در دست انجام است.

 تلفات برق در 3ماهه تابستان برابر 9 ماه دیگر سال است-ساری| قاسم شهابی با بیان اینکه تلفات برق در 3ماهه تابستان حداقل برابر 9ماه دیگر سال است، اظهار داشت: فصل تابستان برای کاهش تلفات زمان طلایی است. مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران در جلسه کاهش تلفات که با حضور معاونان فنی، تعدادی از مدیران ستادی و روسای ادارات و بخش‌های امور آمل، شمال بابل، جنوب بابل و بابلسر برگزار شد، بیان داشت: 62درصد تلفات برق شرکت در امور آمل، بابل جنوب، بابل شمال و بابلسر اتفاق می‌افتد. وی خاطرنشان کرد: تحقق اهداف کاهش تلفات شرکت به تحقق اهداف در امور بستگی دارد. شهابی بیان داشت: با افزایش گرما، تلفات فنی و غیرفنی برق به‌شدت افزایش می‌یابد و برنامه شرکت توزیع مهار تلفات در ایام گرم سال است.

 آمار خودزنی در مشهد رو به افزایش است-مشهد| مدیرکل پزشکی قانونی خراسان‌رضوی گفت:

1011 مورد تصادف ساختگی یا خودزنی در سال گذشته در استان ثبت شده است. آریا حجازی دیروز در پاسخ به ایسنا، اظهار کرد: آمار خودزنی در خراسان‌رضوی نسبت به سال گذشته به میزان 14درصد افزایش داشته است، در این آمار 756نفر مرد و 255 نفر زن نسبت به خودزنی اقدام کرده‌اند. حجازی درخصوص انواع این خودزنی‌ها، خاطرنشان کرد: به‌طور مثال و متداول‌ترین مورد، فرد خود را به‌صورت عمدی جلوی خودرو می‌اندازد یا در بعضی موارد گروه‌هایی اقدام به تصادف ساختگی کرده و برای جراحات وارده سعی دارند تا از بیمه‌ها خسارت دریافت کنند، این افراد در صورتی که در تصادف ساختگی دچار شکستگی خاصی نشوند، بعد از حادثه با بی‌حس کردن بدن خود اقدام به شکستگی عمد در اعضای بدن خود می‌کنند.

 امضای تفاهمنامه همکاری با سرمایه‌گذار فرانسوی -اهواز‏‏| مدیرعامل شرکت برق منطقه‌یی خوزستان گفت: در راستای گسترش استفاده از فناوری انرژی‌های تجدیدپذیر، پاک و جذب سرمایه‌گذاران خارجی، تفاهمنامه همکاری در تامین مالی، طراحی و اجرای پروژه‌های احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر بین شرکت برق منطقه‌یی خوزستان و شرکت گرین کوست فرانسه امضا شد. رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل این شرکت در جلسه امضای این تفاهمنامه گفت: در راستای تحقق اصل  44 قانون اساسی و حمایت و تشویق سرمایه‌گذاران و توسعه بخش غیردولتی در فعالیت‌های اقتصادی کشور و برای صیانت از منابع انرژی فسیلی، محافظت از محیط‌زیست، کمک به تنوع بخشی در عرضه انرژی و گسترش استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر و پاک در خوزستان این تفاهمنامه بین شرکت برق منطقه‌یی خوزستان و شرکت گرین کوست سولوشن فرانسه منعقد شد.

 

 

ارسال نظر