چهره‌های استانی

۱۳۹۶/۰۳/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۱۷۱۸

تکمیل و تحویل 29هزار واحد مسکن مهر در خراسان جنوبی

خراسان جنوبی|

1 تیرمدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای دولت یازدهم 29هزار و 424 واحد مسکونی تکمیل و تحویل متقاضیان شد. در حالی که قبل از این دولت فقط 9هزار و 828 واحد مسکن مهر احداث و تحویل شده بود که رشد 199درصدی را نشان می‌دهد.

مهدی جعفری دیروز در گفت‌وگو با ایرنا افزود: تعهد استان در بخش ساخت مسکن مهر ۳۱ هزار و ۲۴۶ واحد بوده است.

او با بیان اینکه 45درصد بزرگراه‌های استان شامل 209کیلومتر بزرگراه در سال‌های 93 تا 95 و در زمان دولت یازدهم به بهره‌برداری رسید، گفت: تکمیل 50کیلومتر دیگر از باندهای دوم استان در برنامه سال 96 اجرا می‌شود که در مجموع اقدامات صورت گرفته در این بخش از 81درصد رشد برخوردار است. جعفری اظهار کرد: تا قبل از سال 1393، طول راه‌های روستایی استان 4هزار و 768 کیلومتر بود که سه سال گذشته به 5هزار و 470 کیلومتر افزایش یافت که احداث و آسفالت 7هزار و 25 کیلومتر از راه‌های روستایی در سال‌های 92 تا 95 در دولت یازدهم صورت گرفته است. او یادآور شد: قبل از این دولت، راه 749 روستای استان آسفالت بود که در مدت چهار سال اخیر به 800 روستا افزایش پیدا کرده است.

به گفته جعفری همچنین راه‌های روستایی بالای 20 خانوار در شهرستان‌های بشرویه، سرایان و فردوس در شمال خراسان جنوبی در این دولت تکمیل شد و در مجموع اقدامات دولت در بخش راه‌های روستایی در مقایسه با قبل 15درصد رشد دارد.

 

دانش‌آموزان بالای ۱۵سال استان بوشهر مهارت‌افزایی می‌شوند

بوشهر|

1 تیرمدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: برای بهره‌وری مطلوب از وقت فراغت دانش‌آموزان استان بوشهر در ایام تابستان، دانش‌آموزان بالای ۱۵ سال سن در رشته‌های مختلف مهارت‌افزایی می‌شوند. به گزارش «تعادل» و به نقل از تسنیم، عبدالرسول کازرونی دیروز در نشست شورای آموزش و پرورش استان بوشهر با تاکید بر تدوین طرح مهارت‌افزایی برای تمام صنوف و کسبه استان بوشهر اظهار داشت: بر اساس ظرفیت‌های تولیدی و اشتغال‌زایی مناطق مختلف روستایی و شهری استان بوشهر طرح‌های حرفه‌آموزی و مهارت‌افزایی تدوین شده است. او با تاکید بر تجهیز کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای استان بوشهر به امکانات آموزشی پیشرفته افزود: در راستای به‌روزرسانی کارگاه‌های فنی و حرفه‌یی استان بوشهر به تجهیزات پیشرفته، این مراکز به امکانات لازم نوین مجهز شد. مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر با اشاره به اینکه طرح‌های اشتغال‌زایی از مهارت‌آموزی می‌گذرد، تصریح کرد: تنها راه‌حل مشکل بیکاری در استان بوشهر مهارت‌افزایی است که در این راستا آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در این استان در همه رشته‌ها رایگان عرضه می‌شود. کازرونی با اشاره به اجرای مهارت‌افزایی دانش‌آموزان بالای 15سال استان بوشهر تاکید کرد: برای بهره‌وری مطلوب از وقت فراغت دانش‌آموزان استان بوشهر در ایام تابستان، دانش‌آموزان بالای 15سال سن در رشته‌های مختلف مهارت‌افزایی می‌شوند. او با بیان اینکه آینده شغلی دانش‌آموزان به مهارت‌افزایی آنان وابسته است، افزود: یکی از برنامه‌هایی که این اداره کل می‌تواند در فصل تابستان برای دانش‌آموزان اجرا کند، مهارت‌آموزی است.

 

اختصاص اعتبار 52میلیارد تومانی جهت احیای دریاچه ارومیه

آذربایجان شرقی|

1 تیرمدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: سال جاری 52میلیارد تومان اعتبار به پروژه احیای دریاچه ارومیه تزریق شده است. خلیل ساعی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه میزان بارندگی در استان 20درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته است، اظهار کرد: میزان بارندگی استان از اول مهر ماه سال 95 تا حال حاضر 205 میلیمتر ثبت شده و در حالی که سال قبل که سال زراعی بود به میزان 275میلیمتر ثبت شده و این آمار نشان‌دهنده کاهش بارندگی استان است. او در خصوص میزان اعتبارات تزریق شده به ستاد دریاچه ارومیه اعلام کرد: در سال جاری حدود 52 میلیارد تومان به ستاد احیا اختصاص داده شده است. پروژه احیای دریاچه ارومیه از سال 93 آغاز به کار کرده و تا سال 1402 ادامه خواهد داشت. نماینده ستاد احیای دریاچه ارومیه با اشاره به توقف سدسازی در حاشیه دریاچه ارومیه گفت: سدها برای جلوگیری از سیلاب‌ها و کنترل آب‌ها ساخته می‌شوند ولی اگر این آب‌ها به دریاچه انتقال داده نشود، طبیعی است که دریاچه خشک می‌شود. در میان سدها، دو سد شهید مدنی و چراغ ویس فعال بوده و برای کمک به احیای دریاچه ارومیه آبگیری می‌کنند. او با بیان اینکه چاه‌های غیرمجاز اطراف دریاچه ارومیه شناسایی شده و جمع‌آوری شده است، اظهار کرد: چاه‌های حاشیه رودخانه‌ها و اطراف دریاچه ارومیه با استفاده بی‌رویه آب یکی دیگر از موارد موثری هستند که باعث خشک شدن دریاچه ارومیه می‌شوند.

 

سرمایه‌گذاری 120هزارمیلیارد ریالی در سیستان و بلوچستان

سیستان و بلوچستان|

1 تیروزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌گوید: سرمایه‌گذاری در استان سیستان و بلوچستان درطول سال‌های 1358 تا 1392 فقط 90هزار میلیارد ریال بود، در حالی که در طول چهار سال فعالیت دولت «تدبیر و امید» 120هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در این منطقه انجام شده است. به گزارش ایرنا، علی ربیعی دیروز در خاتمه مراسم انعقاد قرارداد ساخت کارخانه تولید لاستیک خودرو در زابل بین شرکت گسترش صنایع «آریا تایر هامون» و شرکت ساختمانی سد و تاسیسات آبیاری (سابیر) در جمع خبرنگاران افزود: این سرمایه‌گذاری‌ها در صنایع پتروشیمی، فولاد، سرامیک، آبیاری و زهکشی و گازرسانی بوده است. وی افزود: سیستان و بلوچستان استان بانشاطی است که سرمایه اجتماعی آن رو به افزایش است؛ این استان در انتخابات اخیر ریاست‌جمهوری نشاط اجتماعی بالایی را از خود به نمایش گذاشت. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گازرسانی به این استان را اتفاق مهمی توصیف کرد و افزود: در ادامه به همه روستاها گازرسانی خواهد شد. جاده جنوب- شمال این استان که سه کشور در مسیر آن قرار دارند، قابلیت بزرگی برای استان است. ربیعی با اشاره به برنامه ساخت کارخانه لاستیک‌سازی در زابل، جهت‌گیری‌های دولت در مقوله توسعه را کاهش نابرابری‌ها در کشور برشمرد. وی تصریح کرد: در برنامه‌ریزی انجام شده برای بنگاه‌های خرد و متوسط، سیستان و بلوچستان در اولویت نخست قرار گرفته و انتظار می‌رود امسال و سال آینده شاهد چهره جدید و متحول شده‌یی از این استان باشیم.

 

ارسال نظر