اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۰۳/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۱۶۳۷

 نجات 5 صیاد گرفتار در آب‌های دریای عمان

زاهدان| معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان‌وبلوچستان از نجات جان 5 صیاد توسط مرکز جست‌وجو و نجات دریایی بندر چابهار در آب‌های دریای عمان خبر داد. ‌‌سیدحسن ابراهیمی با اعلام جزییات این حادثه دریایی اظهار کرد: یک قایق صیادی با 5 سرنشین در فاصله 30 مایلی از بندر چابهار به علت مشکل موتوری در هوای نامساعد (فورس 5) به مدت چندین ساعت در دریا سرگردان بودند. افراد مضطر به وسیله شناور ناجی 5 پس از 3 ساعت عملیات جست‌وجو و نجات دریایی، نجات داده شدند. معاون دریایی و بندری خاطرنشان کرد: نجات‌یافتگان در صحت کامل به‌سر می‌برند و وضعیت سلامت آنها رضایت‌بخش گزارش شده است.

 380 روستای سیستان‌وبلوچستان در نوبت آبرسانی با تانکر قرار دارند

زاهدان| استاندار سیستان‌وبلوچستان گفت: 380روستای استان در نوبت آبرسانی با تانکر قرار دارند و آبرسانی به روستاهای استان نیازمند اعتبار ویژه است. علی‌اوسط هاشمی دیروز در جلسه مشترک رییس سازمان برنامه و بودجه و وزیر نیرو با مدیران استانی وزارت نیرو در سیستان‌وبلوچستان که در زاهدان برگزار شد، افزود: در حال حاضر تعداد ۱۳۰۰روستای استان با تانکر آبرسانی می‌شود. او تاکید کرد: منابع آب روستایی در سطح استان بسیار محدود است و منابع مطمئن آبرسانی زیادی برای اینکه دراختیار مردم قرار گیرد، وجود ندارد. استاندار گفت: در زمینه تامین آب و برق مردم سیستان‌وبلوچستان باتوجه به وسعت استان و پراکندگی جمعیت در سطح استان مشکلات زیادی وجود دارد که اخیرا تغییر اقلیم و شرایط آب و هوایی هم بر این مشکلات افزوده است.

 آغاز کشت تابستانه در خوزستان

اهواز| معاون تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به آغاز کشت تابستانه در استان گفت: سطح زیر کشت نشاکاری برنج در تابستان امسال 70 درصد و ذرت 24 درصد کاهش یافته است. محمد قاسمی‌نژاد محصولات تابستانه را 20درصد محصولات هر سال زراعی دانست و اظهار کرد: در تابستان امسال 341 هزار و 646 هکتار پیش‌بینی سطح زیرکشت شده که شامل برنج، ذصرت، حبوبات، صیفی‌جات، علوفه و دانه‌های روغنی، به اضافه کشت‌های دایمی، باغات و نخیلات است. او با بیان اینکه سطح زیر کشت امسال تقریبا مشابه سال‌های نرمال است، افزود: پس از کشت پاییزه آماده‌سازی زمین برای کشت تابستانه آغاز می‌شود و اکنون کشت به‌تدریج در شهرستان‌های خوزستان آغاز شده است.

 تولید روزانه 70 تن زباله در خاش

زاهدان| ‌شهردار خاش گفت: روزانه افزون بر 70تن زباله تولیدی شهروندان از نقاط مختلف این شهر جمع‌آوری می‌شود. ‌عبدالمجید تمندانی افزود: این حجم زباله پس از جمع‌آوری، حمل و بارگیری توسط پاکبانان شهرداری در سایت دفع بهداشتی زباله‌ها معدوم می‌شوند. وی بیان کرد: زباله‌ها در این شهر پس از جمع‌آوری در سایت 70 هکتاری به‌صورت بهداشتی در ترانشه‌های مخصوص حفر شده از قبل دفن می‌شوند.

 پهلوگیری نفتکش‌های غول‌پیکر در اسکله آذرپاد پایانه نفتی خارک

خارک| نفتکش‌های غول‌پیکر در اسکله آذرپاد پایانه نفتی جزیره خارک در استان بوشهر پهلوگیری می‌کنند. مدیر عملیات شرکت پایانه‌های نفتی ایران گفت: با نوسازی و بازسازی اسکله و تجهیزات پایانه خارک هم‌اکنون غول‌پیکرترین کشتی‌های نفتکش جهان شامل سوپر تانکرها امکان پهلوگیری در اسکله آذرپاد را دارند. سیدپیروز موسوی افزود: تاکنون شرکت‌های توتال فرانسه، انی ایتالیا، لوک اویل روسیه و شرکت‌های یونانی، بلاروس و نروژ با ارسال نفتکش اقدام به بارگیری نفت خام صادراتی ایران در پایانه خارک کرده‌اند و علاوه بر این 70تا 75 درصد نفت صادراتی ایران به‌ویژه به مقاصد آسیایی توسط ناوگان شرکت ملی نفتکش انجام گرفته است.

 پیش‌بینی خرید تضمینی ۵۰۰ هزار تن گندم در کردستان

سنندج| معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، گفت: ۷۲ درصد از اراضی استان زیر کشت گندم آبی و دیم قرار دارد که ۳۴ هزار و ۵۰۰هکتار گندم آبی و ۲۲هزار هکتار گندم دیم قرار دارد.

محمدفرید سپری، افزود: با توجه به اینکه ۵۰درصد از اراضی گندم، دیم است که در شرایط سخت آب و هوایی، تاخیر در بارندگی، سرمای زودرس اراضی زیرکشت دیر سبز و بد سبزی شد، آخرین پیش‌بینی‌ها حاکی از این است که ۲۵هزار هکتار غیرقابل برداشت باشد. او افزود: خرید تضمینی ۵۰۰ هزار تن از ۶۵۰هزار تن محصول پیش‌بینی شده در دستور کار این سازمان قرار گرفته که انتظار می‌رود با همکاری بخش دولتی و خصوصی این هدف تحقق یابد.

 تدوین برنامه اشتغال جوانان در خراسان‌جنوبی

بیرجند| برنامه اشتغال جوانان خراسان‌جنوبی از سوی ورزش و جوانان در حال تهیه و تدوین است. مدیرکل ورزش و جوانان استان دیروز در کمیته تخصصی اشتغال و تدوین برنامه اشتغال جوانان در خراسان‌جنوبی کارآفرینی جوانان گفت: باتوجه به اینکه امسال سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال از سوی رهبر معظم انقلاب نامگذاری شده، تلاش ما در این دستگاه رفع مشکل اشتغال جوانان است.

افضل‌پور با بیان اینکه با همکاری و همفکری در حوزه ورزش می‌توان فعالیت‌های مختلفی در امر ورزش انجام داد، افزود: برای کمک به حل مشکلات باید سامانه اشتغال و کارآفرینی در استان راه‌اندازی شود تا ظرفیت‌ها معرفی شود.

 

ارسال نظر