اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۰۳/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۱۴۹۹

 آغاز پرداخت تسهیلات باغداران خسارت‌دیده

ساوه| نماینده ساوه و زرندیه در مجلس گفت: پرداخت تسهیلات کم‌بهره به باغداران خسارت‌دیده ساوجی از تیر سال جاری آغاز می‌شود. محمدرضا منصوری دیروز افزود: دستور بانک مرکزی به بانک کشاورزی برای‌ پرداخت تسهیلات صادر شده و پیش‌بینی می‌شود از هفته آینده پرداخت این تسهیلات انجام شود. او اظهار کرد: باتوجه به شرایط بودجه‌یی کشور، مصوب شده این تسهیلات تا سقف 150 میلیون ریال در اختیار باغداران قرار گیرد.

 رفع پارگی خط 16 اینچ مرکز انتقال نفت رازان

اراک| با تلاش واحدهای عملیاتی و ستادی منطقه مرکزی، عملیات ترمیم و رفع پارگی خط لوله 16 اینچ در کیلومتر 376 حد فاصل پل‌بابا-رازان در محدوده زاغه لرستان با موفقیت انجام شد. کارشناس ارشد واحد مهندسی نگهداری و تعمیرات خط این منطقه با تاکید بر 15 ساعت عملیات مستمر تیم‌های عملیاتی و ستادی، گفت: پارگی شدید 450سانتی‌متری خط 16 اینچ در محدوده رازان، به‌دلیل شرایط جوی نامساعد و باد و توفان و به‌تبع آن قطع برق در مرکز انتقال نفت رازان و ازدیاد فشار در خط لوله 16 اینچ اتفاق افتاد. علی ملکی گفت: پس از پاک‌سازی محل از مواد نفتی، عملیات جمع‌آوری و انتقال نفت سفید و انتقال آن به مرکز انتقال نفت رازان انجام شد. او ادامه داد: با حفاری و آماده‌سازی محل حادثه، عملیات فیت‌آپ و جوشکاری و تعویض یک شاخه 9.5متری به جای لوله معیوب به‌طور شبانه‌روزی در دستور کار قرار گرفت.

 رتبه دوم مخابرات منطقه مرکزی

اراک| در ارزیابی عملکرد سال 1395، مخابرات منطقه مرکزی بین مناطق مخابراتی کشور موفق به کسب رتبه دوم کشوری شد. در همین راستا سراییان مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، با اهدای لوح تقدیر از مدیریت و همکاران مخابرات منطقه مرکزی تقدیر به‌عمل آورد.

 مدل تعالی سازمانی در منطقه اجرا می‌شود

ساری| داودی‌نژاد مدیر منطقه 9 عملیات، از اجرای مدل تعالی سازمانی در این منطقه خبر داد.  او با اشاره به اینکه همه کارکنان منطقه باید از اهمیت کارهایی که برعهده آنان گذاشته می‌شود، اطلاع یابند، افزود: در ادامه سیاست‌گذاری‌های جاری منطقه جهت بهبود عملکرد سازمانی، اجرای مدل تعالی سازمانی می‌تواند گامی اثرگذار و مهم برای نیل به خواسته‌های هدف‌گذاری شده، محسوب شود، از این رو جلسات منظمی برای بررسی ابعاد گوناگون اجرای این طرح در منطقه برگزار خواهد شد و درنهایت با اجرای این مدل، بخشی از اهداف تعریف شده، محقق می‌شود.  داودی‌نژاد ضمن تشکر از همه کارکنان منطقه 9 عملیات، موفقیت‌های حاصل شده را نتیجه زحمات همه کارکنان برشمرد که هنوز نیازمند تلاش بیشتر است.

 پرداخت 227 میلیارد تومان به بنگاه‌های اقتصادی هرمزگان

هرمزگان| استاندار هرمزگان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 227میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید توسط دولت تدبیر و امید به 696 بنگاه اقتصادی در استان پرداخت شده است. جاسم جادری دیروز در نشست با واحدهای تولیدی و مدیران بانک‌های عامل در استان افزود: در مجموع 405میلیارد تومان اعتبار به بنگاه‌های اقتصادی در هرمزگان اختصاص یافته بود که 178میلیارد تومان آن هنوز پرداخت نشده است. وی خواستار همکاری بیشتر بانک‌ها برای افزایش پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی و بنگاه‌های اقتصادی شد. استاندار هرمزگان اظهار کرد: افزایش 10 درصدی در تولید و اشتغال از مهم‌ترین شرایط پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی است.

 راه‌اندازی کارخانه ذوب‌آهن ملکان

ملکان| با پیگیری‎های انجام شده، گام نهایی برای راه‌اندازی کارخانه ذوب‌آهن ملکان برداشته شد. بزرگ‌ترین کارخانه ذوب‌آهن بخش خصوصی کشور در شهرستان ملکان که حدود یک دهه از زمان کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی آن طی شده است، پس از پیگیری‎های مداوم درخصوص حل مشکلات سرمایه در گردش این واحد تولیدی و قبول تعهد همکاری بانک سپه به‌عنوان بانک عامل حمایت‌کننده، گام‌های نهایی برای راه‌اندازی این کارخانه برداشته شده و طی چند ماه آینده شاهد بهره‎برداری از فاز نخست کارخانه ذوب‌آهن ملکان خواهیم بود. گفتنی است با راه‌اندازی فاز نخست این کارخانه برای حدود 600 نفر به صورت مستقیم و بیش از هزار نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد خواهد شد.

 بهره‌برداری ۱۷۷پروژه عمرانی در «درمیان»

درمیان|‌ فرماندار درمیان گفت: امسال ۱۷۷ پروژه با اعتبار ۳۲۷میلیارد و ۶۸۰ میلیون ریال در این شهرستان به بهره‌برداری می‌رسد. محمد بشیری‌زاده ظهر دیروز در کمیته برنامه‌ریزی این شهرستان اظهار کرد: این طرح‌ها در قالب 23فصل و 57 برنامه و برای اجرای 177 طرح بین 35دستگاه اجرایی به بهره‌برداری می‌رسد. فرماندار درمیان از رشد 50درصدی اعتبارات در شهرستان درمیان خبر داد و افزود: سال گذشته اعتبار اختصاص یافته شده به این شهرستان 186میلیارد و 300 میلیون ریال بوده ‌که این میزان در سال جاری تقریبا دو برابر شده است.

 آغاز آبرسانی کشاری سیستان‌وبلوچستان

زاهدان| فرماندار سرباز در جنوب سیستان‌وبلوچستان گفت: عملیات طرح آبرسانی به روستای کشاری از توابع این شهرستان از سوی سازمان کشتیرانی ایران از ابتدای هفته آغاز شد. حمیدالدین یوسفی در حاشیه آیین کلنگ‌زنی این طرح اظهار کرد: روستای کشاری با بیش از هزار و 500نفر جمعیت فاقد شبکه آبرسانی است. وی افزود: برای آبرسانی به روستای کشاری 3میلیارد ریال (300میلیون تومان) هزینه خواهد شد و مردم این روستا تا 2 ماهه آینده از شبکه آبرسانی و تصفیه آب مجهز بهره‌مند خواهند شد.

 

ارسال نظر