چهره‌های استانی

۱۳۹۶/۰۳/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۱۴۹۸

بهره‌برداری از یکصد و نوزدهمین پمپ بنزین در آمل

29 خردادمازندران| مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری از افتتاح یک باب جایگاه عرضه سوخت در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: با افتتاح این جایگاه جمع پمپ‌ بنزین‌های منطقه ساری به ۱۱۹باب رسید. به گزارش«تعادل»، حسینعلی طالبی در مراسم افتتاحیه جایگاه عرضه سوخت که با حضور مسوولان استانی به بهره‌برداری رسید، تعدد احداث جایگاه‌های سوخت را از اولویت‌های سال‌های اخیر دانست و عنوان کرد: استان مازندران با توجه به موقعیت استراتژیکی که در حمل و نقل کالا همچنین رفت و آمد مسافران دارد، احداث جایگاه‌های سوختگیری متعدد در راه‌های ارتباطی استان از اهمیت بالایی برخوردار است.  او ادامه داد: با افتتاح جایگاه اختصاصی عرضه سوخت(سیروس سعیدی شاهان‌دشتی) در شهرستان آمل شاهد بهبود در ارائه خدمات سوخت‌رسانی خواهیم بود. طالبی گفت: جایگاه عرضه سوخت سعیدی آمل با صرف هزینه‌یی بالغ بر 5/3میلیارد تومان آورده شخصی به بهره‌برداری رسید. مدیر منطقه ساری با تلاش کارشناسان این شرکت و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، سال شروع پروژه را ۱۳۹۳ اعلام کرد و ادامه داد: جایگاه عرضه سوخت سعیدی با ظرفیت ذخیره‌سازی ۴۵هزار لیتر بنزین سوپر و ۱۱۰هزار لیتر بنزین معمولی و تعداد ۲سکو و ۷تلمبه و ۲۱نازل آماده خدمات‌رسانی است و پیش‌بینی می‌شود، بخش قابل توجهی از نیاز سوختگیری خودروها در این شهرستان را به همراه داشته باشد. او با احتساب جایگاه‌های افتتاح شده در سال‌های اخیر افزود: درحال حاضر منطقه ساری در 8 ناحیه تحت پوشش خود تعداد ۱۱۹باب جایگاه عرضه سوخت مایع و تعداد ۸۴ باب جایگاه سی ان جی دارد.

 

سبزوار از معبر به مقصد گردشگران تبدیل می‌شود

29 خردادسبزوار| در نزدیکی شهرستان سبزوار 3 اقامتگاه بوم‌گردی در روستاهای طبس، زعفرانیه و مزینان وجود دارد. تعداد مراکز بوم‌اقامتی در این شهرستان که به عنوان معبری برای زائران و گردشگران به شمار می‌رود رو به‌ فزونی است با این حال مدیریت میراث فرهنگی و گردشگری سبزوار با توسعه این مراکز در نظر دارد این شهرستان را که از هزار بنای تاریخی برخوردار است از معبر به مقصد گردشگران تبدیل کند. محمودرضا سلیمانی رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سبزوار در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: به عنوان فعال حوزه میراث فرهنگی و گردشگری و با توجه به همه پتانسیل‌هایی که در شهرستان وجود دارد از وضعیت اشغال این واحدها هنوز رضایت ندارم. او درخصوص برخی موانعی که پیش روی سرمایه‌گذاران برای ایجاد اقامت‌های بوم‌گردی قرار دارد، عنوان کرد: در واقع ما نیز به هر سرمایه‌گذاری نمی‌توانیم اعتماد کنیم باید امنیت اخلاقی و نیز امنیت جانی گردشگر تامین شود و به مخاطره نیفتد، نمی‌توان گردشگر را در منزلی اقامت داد که ممکن است با یک باران سقف ‌آن بریزد. در ایجاد این مراکز باید نظر سازمان منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، محیط‌زیست و... مثبت باشد. سلیمانی با اشاره به اینکه ایجاد اقامتگاه بوم‌گردی در روستای استاج در برنامه سازمان میراث فرهنگی قرار دارد، یادآور شد: دو درخواست برای ایجاد اقامتگاه سنتی توسط یک گروه علاقه‌مند وجود دارد با توجه به بحث اکوتوریسم به دنبال این هستیم که یک کار ویژه در این مراکز بوم‌اقامتی صورت گیرد. او افزود: ایجاد دو اقامتگاه سنتی در دستور کار قرار دارد که در سال 97 ایجاد خواهد شد ضمن اینکه 3 اقامتگاه بوم‌گردی در سال 95 در روستای زعفرانیه، مزینان و طبس به بهره‌برداری رسیدند.ژ

 

15 هزار حلقه چاه غیرمجاز در گلستان وجود دارد

29 خردادگلستان| معاون حفاظت و بهره‌برداری آب منطقه‌یی گلستان از وجود ۱۵هزار حلقه چاه غیرمجاز در استان گلستان خبر داد. به گزارش مهر، سیدمحسن حسینی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: درحال حاضر ۱۵هزار حلقه چاه غیرمجاز در استان گلستان وجود دارد که حدود ۱۵۰میلیون مترمکعب معادل ۱۳درصد از آب‌های استان به شکل غیرمجاز از این چاه‌ها بهره‌برداری می‌شود. او افزود: انسداد چاه غیرمجاز بعد از حکم صادر شده بر عهده خود متخلف بوده اما با اعتبار تخصیص پیدا کرده از سوی دولت حدود ۳۶۲حلقه چاه مسدود شده است. معاون حفاظت و بهره‌برداری آب منطقه‌یی گلستان با بیان اینکه در بخش رودخانه‌ها وظایفی داریم، تصریح کرد: در استان گلستان حدود دو هزار و ۷۰۰کیلومتر رودخانه‌های اصلی و سرشاخه‌های آن وجود دارد که یکی از وظایف ما نقشه‌برداری از رودخانه‌هاست و توانستیم در سال گذشته ۱۳۱کیلومتر از رودخانه‌ها را نقشه‌برداری کنیم. حسینی بابیان اینکه در سال گذشته ۲۰دستگاه حفاری غیرمجاز در استان توقیف ‌شده است، اظهار کرد: بیش از ۱۷هزار حلقه چاه مورد بازدید قرار گرفت و از حفر ۲۱۸فقره چاه غیرمجاز هم جلوگیری شد. او با بیان اینکه برای کنترل مصرف آب و برداشت از چاه‌های مجاز طرح کنتور‌دار کردن چاه‌ها در دستور کار قرار گرفته است، تصریح کرد: در سال ۹۵ روی ۳۹۰حلقه چاه مجاز استان گلستان کنتور برقی نصب‌ شده است. او در رابطه با تخلفات انجام‌ شده، گفت: در سال ۹۵ حدود یک‌هزار و ۳۰۰مورد اخطاریه برای افرادی که به بستر رودخانه‌ها تجاوز کرده‌اند، صادرشده است که ۲۸۰مورد به محاکم قضایی ارسال‌ شده و حدود ۶۶ مورد منجر به رفع تصرف شد.

 

گفتمان توسعه در کرمان فراگیر شده است

29 خردادکرمان|  استاندار کرمان گفت: توسعه‌گرایی و گفتمان توسعه در استان کرمان فراگیر شده است. به گزارش«تعادل» به نقل از فارس، علیرضا رزم‌حسینی دیروز در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان اظهار کرد: ایران بیشترین هدررفت نان و آرد را دارد و باید یک شرکت دانش‌بنیان تشکیل شود و بین نانوا و اداره کله غله باشد تا شاهد صرفه‌جویی در بخش آرد و نان باشیم. او با بیان اینکه ستاد اقتصاد مقاومتی کشور سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی را تبدیل به برنامه سپس پروژه کردند و این پروژ‌ه‌ها به استان‌ها ابلاغ شد، ادامه داد: گزارش مدیران استان نشان می‌دهد، وزارتخانه‌ها نیز برش‌های استانی پروژه‌های اقتصاد مقاومتی را ابلاغ کرده‌اند. استاندار کرمان عنوان کرد: مناطق 8‌گانه اقتصاد مقاومتی استان کرمان بنا به گفته مدیران، کارآمد بوده‌اند و توانسته‌اند به پیشبرد اهداف دستگاه‌های اجرایی کمک کنند و این طرح را با جدیت دنبال می‌کنیم و انتظارمان این است که زمینه برای حضور سرمایه‌گذاران در استان کرمان بیش از پیش فراهم شود. او با اشاره به اینکه نگاه سرمایه‌گذاران به استان کرمان تغییر کرده است، ابراز کرد: توسعه‌گرایی و گفتمان توسعه در استان کرمان فراگیر شده است. رزم‌حسینی افزود: اقتصاد مقاومتی می‌تواند نظام بهره‌بری کشور را افزایش دهد و فرهنگسازی در حوزه اقتصاد مقاومتی کار بزرگی است و پیوست فرهنگی پروژه‌های اقتصاد مقاومتی استان کرمان در دست تدوین است. وی عنوان کرد: قانون رفع موانع تولید در سال جاری ابلاغ شد و اختیارات خوبی به دستگاه‌های دولتی داده‌اند و باید جلسه‌یی با موضوع این قانون در کرمان برگزار شود تا بتوانیم موانع را برطرف کنیم.

 

ارسال نظر