اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۰۳/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۱۲۶۹

 سرمایه‌گذاری400 میلیون دلاری چین در ساوجبلاغ

کرج| مدیر یک شرکت سرمایه‌گذاری دولتی چین گفت که این شرکت سرمایه‌گذاری 200میلیون دلاری در تولید خودرو مشترک با شرکت ایران کاوه سایپا در فاز اول در شهرستان ساوجبلاغ استان البرز خواهد داشت که در فازهای بعدی این میزان تا 400میلیون دلار افزایش خواهد یافت. مدیر این شرکت دولتی چینی از همکاری بین دو کشور ایران و چین ابراز خرسندی کرد و گفت: شرکت ما یکی از خودروسازهای برتر دنیاست و سالانه بیش از 3میلیون خودرو وارد بازار می‌کند. استیوین زینگ با ابراز رضایت از همکاری این شرکت با شرکت ایران کاوه سایپا از حضور تیم فنی این شرکت برای بررسی و برآورد امکانات خبر داد و گفت: با نهایی شدن این طرح و راه‌اندازی تولید در فاز اول زمینه اشتغال 4هزار  نفر فراهم خواهد شد. وی از روند تولید با همکاری ایران کاوه سایپا با 100هزار خودرو شاسی‌بلند و کلاسیک خبر داد و گفت: این میزان تا 500 هزار پیش خواهد رفت که البته راه‌اندازی چند پروژه و ساخت چند کارخانه جدید از برنامه‌های مهم ماست.

 تغییر و اصلاح منی فولد پمپ‌های خط مرکز انتقال نفت ازنا و رازان

اراک| به همت واحد نگهداری و تعمیرات مکانیک منطقه مرکزی عملیات تغییر و اصلاح منی فولد پمپ‌های خط 10 اینچ مراکز انتقال نفت ازنا و رازان برای تقویت و ترمیم منی فولد با موفقیت انجام شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران، کارشناس ارشد نگهداری و تعمیرات مکانیک این منطقه گفت: به منظور افزایش ایمنی همچنین پیشگیری از هدررفتن محصولات نفتی، عملیات تغییر و اصلاح منی فولد پمپ‌های خط 10 اینچ در مراکز انتقال نفت ازنا و رازان در دستور کار قرار گرفت. جلال سامی ادامه داد: به دلیل نشتی‌های بیش از حد مکانیکال سیل پمپ‌های خط 10 اینچ و بررسی‌های انجام گرفته و مشاوره با متخصصان و کارشناسان سایر مناطق به این نتیجه رسیدیم که برای رفع نشتی مکانیکال سیل‌ها باید تغییراتی روی مسیر بالانس‌کننده و خنک‌کننده آنها انجام شود و از یک نقطه با فشار بالاتر برای مکانیکال سیل انشعاب گرفته شود. او تصریح کرد: این عملیات 14روزه با حضور واحدهای بهره‌بردار و ترابری برای نخستین بار در منطقه مرکزی انجام شد.

 شبکه مخابرات و روشنایی شهرک صنعتی مامونیه به بهره‌برداری رسید

اراک| با همت و تلاش مسوولان شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی، شبکه مخابرات و روشنایی شهرک‌های صنعتی مامونیه و زاویه به بهره‌برداری رسید. مصطفی آمره، مدیرعامل با اعلام این خبر افزود: شبکه مخابرات مامونیه به طول ۷کیلومتر هم اینک دارای ۵۰۰ شماره است که توان ارتقا تا ۲هزار شماره تلفن را داراست و برای تکمیل آن ۲میلیارد و ۷۰۰میلیون ریال هزینه شده است. وی افزود.: همچنین برای روشنایی بلوار ورودی شهرک صنعتی ساوه به طول 5/1کیلومتر، ۲میلیارد ریال و برای روشنایی شهرک زاویه به طول ۸کیلومتر بالغ بر ۱۰میلیارد ریال هزینه شده است. وی در ادامه اضافه کرد: برای بهسازی روشنایی شهرک‌های شهید بابایی به طول 5/۴کیلومتر و شهرک صنعتی پرندک به طول 5/۴کیلومتر به ترتیب ۷۵۰و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار هزینه شده است. وی افزود: همچنین برای شبکه روشنایی بلوار ورودی شهرک صنعتی خرمدشت به طول ۳۵۰متر ۶۵۰ میلیون ریال هزینه انجام گرفته است. آمره تاکید کرد: اتمام زیرساخت‌ها و امکانات زیربنایی در تمامی شهرک‌های فعال از اولویت‌های اصلی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی است و در راستای تحقق این مهم تمامی دستگاه‌های خدمات‌رسان ‌باید این مجموعه را یاری کنند.

 جلوگیری از فعالیت واحدهای قصابی غیرمجاز در مهدی‌آباد

ایلام| فرمانده انتظامی شهرستان ایلام گفت: در اجرای قوانین ممنوعیت فعالیت واحدهای قصابی غیرمجاز و اعلام شکایت مرکز بهداشت ایلام از فعالیت این واحدها جلوگیری به عمل می‌آید. حمید فتاحی اظهار کرد: پلیس با همکاری مرکز بهداشت ایلام از فعالیت واحدهای قصابی غیرمجاز خروجی شهر ایلام در روستای مهدی آباد جلوگیری به عمل آورد. وی خاطرنشان کرد: از ابتدای روز جاری نیروهای پلیس و مرکز بهداشت ایلام در محل مورد نظر حاضر و از فعالیت قصابان غیرمجاز ممانعت کردند. این مسوول انتظامی اظهار کرد: در این ماموریت بیش از 20واحد غیرمجاز قصابی و کبابی که در مسیر جاده ایلام- مهران فعالیت داشتند، تعطیل شدند. وی در پایان با تشکر از اعتماد مردم به پلیس گفت: فعالیت اینگونه واحدهای غیرمجاز ضمن ایجاد اختلال در بازار و کسب وکار اصناف به علت عدم رعایت مسائل بهداشتی تهدیدی برای سلامت جامعه محسوب می‌شود بنابراین پلیس در اجرای قانون و اعلام شکایت صورت گرفته از فعالیت واحدهای صنفی غیرمجاز به‌شدت جلوگیری خواهد کرد.

 بهره‌برداری از راه آهن اردبیل طی 3 سال

اردبیل| ‌معاون وزیر راه با اشاره به اینکه پروژه راه آهن اردبیل تاکنون یک هزار میلیارد هزینه برداشته است، خاطرنشان کرد: برای تکمیل و راه‌اندازی این پروژه نیز معادل همین مبلغ نیاز است. خادمی در جریان بازدید از این پروژه با اشاره به اینکه راه‌آهن اردبیل- میانه به عنوان طولانی‌ترین و سخت‌ترین پروژه ریلی کشور گفت: این پروژه با 30میلیون متر مکعب خاکبرداری و 9میلیون متر مکعب خاک‌ریزی و با حجم بالای بتن‌ریزی و اجرای پل‌های متعدد درحال اجراست. وی با بیان اینکه این پروژه در قطعات مختلف با انتخاب پیمانکاران درحال اجراست، گفت: راه‌آهن اردبیل- میانه 28تونل و گالری دارد که در نوع خود این شرایط ریلی در کشور بی‌نظیر است به طوری‌ که باید این ابرپروژه را در حوزه ریلی سخت‌ترین و دشوار‌ترین پروژه قلمداد کرد.

 

ارسال نظر