چهره‌های استانی

۱۳۹۶/۰۳/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۱۲۶۸

واگذاری پروژه‌های نیمه ‌تمام گیلان به بخش خصوصی

روزنامه 25 خردادگیلان| استاندار گیلان واگذاری پروژه‌های نیمه‌تمام دولتی به بخش خصوصی را موجب تقویت بخش دولتی و افزایش اشتغال دانست و گفت: واگذاری پروژه‌های نیمه‌تمام دستگاه‌های اجرایی استان گیلان به بخش‌ خصوصی امسال به طور ویژه پیگیری می‌شود. به گزارش«تعادل» به نقل از تسنیم، محمدعلی نجفی دیروز در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی در سالن اجتماعات استانداری گیلان اظهار کرد: واگذاری پروژه‌های نیمه‌تمام به بخش‌های خصوصی امسال به طور ویژه پیگیری می‌شود. استاندار گیلان با تاکید بر اینکه با افرادی که با ایجاد تزلزل در شهرها و بخش‌ها قصد اخلال در سیستم مدیریتی استان را دارند برخورد می‌شود، ابراز کرد: عملکرد استان گیلان در ابعاد مختلف موجب کاهش نرخ بیکاری شده است. وی با بیان اینکه استان گیلان به عنوان استان پایلوت در اجرای«طرح تدوین برنامه اجرایی اشتغال» در کشور برگزیده شده است، تصریح کرد: اقدامات مطلوب و مبارکی در دولت مستقر برای استان گیلان به ارمغان آمده است و کاهش نرخ بیکاری نمونه‌یی از این اقدامات محسوب می‌شود. نجفی با اشاره به اجرای طرح روستای بیکار در گیلان و با بیان اینکه توجه به حوزه صنایع دستی و صنعت گردشگری از  راهکارهای ایجاد اشتغال در استان گیلان است، تاکید کرد: توسعه صنایع دستی و گردشگری، اولویت اقدامات امسال دولت در استان گیلان محسوب می‌شود.

 

وجود سرمایه‌گذار پای‌ کار برای انتقال آب ‌خزر به سمنان

روزنامه 25 خردادسمنان| استاندار سمنان گفت: سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای پروژه انتقال آب خزر آمادگی دارد و هفته گذشته نیز سرمایه‌گذارانی برای اجرای این پروژه اعلام آمادگی کردند. به گزارش«تعادل» به نقل از ایسنا، استاندار سمنان درخصوص پروژه انتقال آب خزر گفت: هنوز اتفاق تازه‌یی در این خصوص نیفتاده اما عمده نظرات محیط‌زیست کشور از سوی استان تامین شده و جلسات متعددی هم با مسوولان این سازمان برگزار کردیم و منتظریم که پاسخ نهایی از سوی این سازمان صادر شود. محمدرضا خباز در حاشیه شورای حفاظت از آب در جمع خبرنگاران از وجود 17پروژه آبخیزداری و آبخوان‌داری درحال اجرا در این استان خبر داد و گفت: 16پروژه نیز تاکنون اجرایی و مردم از مزایای آن بهره‌مند شدند. 17پروژه آبخیزداری و آبخوان‌داری دیگر نیز با هدف رفع مشکل کم‌آبی در استان برنامه‌ریزی شده که کار آنها هنوز شروع نشده است. رییس شورای عالی آب استان سمنان با اشاره به منابع و اعتبارات مورد نیاز برای این پروژه‌ها افزود: برای اجرایی شدن 16پروژه آبخیزداری در دست اجرا و شروع به کار این پروژه‌ها به اعتباری بالغ بر 220میلیارد تومان نیاز داریم. وی با بیان اینکه اعتبارات منابع طبیعی معمولا کشوری است، تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع تصمیم گرفتیم علاوه بر تلاش برای جذب تخصیص بیشتر از طریق منابع ملی از محل منابع استانی نیز بخشی از اعتبارات این حوزه را تامین کنیم.

 

آمادگی بوشهر برای برپایی نمایشگاه اختصاصی در قطر

روزنامه 25 خردادبوشهر| مدیرعامل نمایشگاه‌های بین‌المللی استان بوشهر گفت: این شرکت برای برگزاری نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در دوحه پایتخت کشور قطر آمادگی دارد. به گزارش ایرنا، روابط عمومی شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان بوشهر روز چهارشنبه به نقل از مهرداد ابراهیمی افزود: برگزاری نمایشگاه اختصاصی ایران در دوحه برای معرفی توانمندی‌های اقتصادی و صنعتی این کشور و افزایش فرصت‌های صادراتی است. وی اضافه کرد: نمایشگاه‌های بین‌المللی استان بوشهر تاکنون با شرکت در نمایشگاه‌های مختلف در قالب پاویون جمهوری اسلامی ایران در کشورهایی همچون ترکیه، مالزی، بحرین و قطر و اعزام هیات‌های تجاری به کشورهای مختلف برای افزایش مراودات تجاری بین‌المللی اقدام کرده است. ابراهیمی اظهار کرد: همچنین با عنایت به اشتراک‌های دیرینه استان بوشهر در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی و نزدیکی بنادر این استان به کشور قطر و در اجرای سیاست‌های کلی صادراتی، این شرکت آماده برگزاری نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در قطر است. وی گفت: با توجه به عزم دولت برای افزایش ارتباط با همسایگان جنوبی و گشایش فصل نوینی در ارتباطات تجاری و اقتصادی با کشور قطر، برگزاری چنین نمایشگاهی برای معرفی توانمندی‌های اقتصادی و صنعتی و افزایش مراودات تجاری و صادرات انواع محصولات و تولیدهای ایرانی به کشور قطر گامی موثر است.

 

به کارگیری اختیارات برای مقابله با صنایع آلاینده

روزنامه 25 خردادمرکزی| مدیرکل محیط زیست استان مرکزی گفت: تمامی اختیارات محیط زیست استان در راستای برخورد با صنایع آلاینده که به بهانه‌های مختلف سلامت مردم را نادیده می‌گیرند به کار گرفته می‌شود. به گزارش مهر، سعید محمودی در نشست هم‌اندیشی سه جانبه اصحاب رسانه، سازمان‌های مردم‌نهاد و مدیران محیط زیست اظهار کرد: محیط زیست برای صنعت پاک و سبز فرش قرمز می‌گستراند و با تمام توان از اینگونه صنایع در مسیر رشد اقتصادی استان حمایت می‌کند. وی افزود: اما صنایعی که ضابطه و استانداردهای زیست محیطی را رعایت نکرده و برای سالم‌سازی محیط زیست تلاش نمی‌کنند و برای سلامت مردم اهمیت قایل نیستند با تمام توان با آنها برخورد خواهیم کرد. مدیرکل محیط زیست استان مرکزی اضافه کرد: هر زمان که لازم باشد از قوه قهریه و آن ابزاری که قانون در اختیار محیط زیست قرار داده، استفاده می‌کنیم و اجازه نخواهیم داد، صنایع و هر واحد تولیدی به بهانه‌های مختلف سلامت مردم و جامعه را به خطر اندازد و راه خودش را ادامه دهد. محمودی با بیان اینکه این مهم در دستور کار محیط زیست استان مرکزی است، خاطرنشان کرد: در این زمینه مسوولان، رسانه‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد باید در کنار محیط زیست تلاش کنند تا مطالبات مردم اراک که همان شهری پاک و عاری از آلودگی است، تحقق پیدا کند.

 

ارسال نظر