چهره‌های استانی

۱۳۹۶/۰۳/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۱۱۹۳

پیشرفت 60 درصدی پروژه راه‌ آهن اقلید- یاسوج

کهگیلویه و بویراحمد  رییس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه پروژه راه‌آهن اقلید ـ یاسوج از مهم‌ترین پروژه‌های این استان در حوزه حمل و نقل است، گفت: فاز نخست این پروژه هم‌اکنون ۶۰‌درصد پیشرفت فیزیکی دارد. به گزارش تسنیم، حسن نوروزی دیروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در 4سال گذشته حدود یک هزار و 200میلیارد تومان در فصل حمل و نقل جاده‌یی استان کهگیلویه و بویراحمد هزینه شد، اظهار کرد: در این مدت 90کیلومتر بزرگراه، 58کیلومتر راه اصلی و 48کیلومتر راه روستایی احداث و 320کیلومتر بهسازی و آسفالت راه روستایی و 250کیلومتر روکش آسفالت راه‌های اصلی و روستایی انجام شد.

او افزود: 140کیلومتر بزرگراه با پیشرفت فیزیکی 32‌درصد و 175کیلومتر راه اصلی با پیشرفت فیزیکی 50‌ درصد در سطح استان درحال احداث است که امیدواریم با بهره‌برداری از این پروژه‌ها شاهد بهبود شاخص‌های جاده‌یی استان باشیم.

رییس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد اجرای پروژه بهسازی و آسفالت 480کیلومتر راه روستایی را از دیگر اقدامات دولت تدبیر و امید عنوان و بیان کرد: این پروژه نیز هم‌اکنون از 50‌ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

نوروزی به پروژه راه‌آهن اقلید-یاسوج اشاره و اظهار کرد: این پروژه با طول 170کیلومتر از مهم‌ترین پروژه‌های درحال احداث محسوب می‌شود که می‌تواند در حوزه حمل و نقل استان تحولی اساسی ایجاد کند.

 

صرف بیش از 40‌ درصد انرژی کشور در ساختمان‌ها

قزوین  مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین رعایت مقررات ملی ساختمان به‌ویژه مبحث 19و توجه به اقلیم و شرایط زیست‌محیطی در احداث ساختمان‌ها را یکی از راهکارهای پیشگیری از هدررفت انرژی و سرمایه‌های ملی دانسته و گفت: توجه به محیط‌زیست باید در همه طرح و برنامه‌ها در اولویت باشد.  به گزارش«تعادل» به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، مسعود حق‌لطفی خاطرنشان کرد: به‌ منظور در اولویت قرار گرفتن موضوع محیط‌زیست در ساختمان‌ها و صرفه‌جویی در مصرف انرژی، اقدامات موثری مانند اشاعه فرهنگ پایداری، ساختمان سبز، سیستم‌های هوشمند، کاربرد انرژی تجدیدپذیر، سیستم نوین تهویه همچنین بحث برچسب انرژی تمامی فرآورده‌ها و تجهیزات در دستور کار قرار گرفته و باید هر چه بیشتر مورد پیگیری و اجرا واقع شود.  مدیرکل راه و شهرسازی تاکید کرد: درحال حاضر 40‌درصد انرژی در کشور صرف مصارف خانگی می‌شود که قطعا می‌توان و باید بخش زیادی از آن را مهار کرد.

وی با اشاره به اینکه هر بنا و ساختمانی برای اینکه توازن زیست‌محیطی پیرامونی خود را بر هم نریزد باید با اقلیم و فضای حاشیه‌یی خود همخوان و همراه باشد، اضافه کرد: رعایت آیین‌نامه‌ها و مقررات ملی ساختمانی هنگام طراحی، ساخت، انتخاب مصالح مناسب هر اقلیم، مراحل نازک‌کاری و پایان کار تا سطح بسیار زیادی می‌تواند از این موضوع جلوگیری کرده و مانع هدررفت سرمایه‌های ملی و تخریب محیط‌زیست شود.

 

تزریق 1450 میلیارد تومان به پروژه مترو تبریز طی 3 سال

آذربایجان‌شرقی  شهردار تبریز از تزریق مالی به مبلغ یک هزار و 450میلیارد تومان برای پروژه مترو در طول مدت 3سال خبر داد.

به گزارش ایسنا «صادق نجفی» در نشست مشترک با منتخبان پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تبریز با بیان این مطلب اظهار کرد: با آغاز پروژه مترو از سال ۸۲ تا ۹۲ دولت حدود ۶۰۰ میلیارد تومان و شهرداری نیز مبلغی حدود ۲۱۸میلیارد تومان صرف پروژه قطار شهری تبریز کرده است. این درحالی است که شهرداری تبریز در 3سال اخیر به تنهایی مبلغی بالغ بر یک هزار و 450میلیارد تومان به این پروژه تزریق کرده است.

وی با اشاره به مشکلات پیش ‌روی خط یک گفت: چالشی که از همان دوران در خط یک مترو وجود داشت، عدم تملک واقعی در مسیر ایستگاه‌ها بود که تکمیل و پیشرفت این پروژه را در فازهای جدید با مشکلات اساسی مواجه کرد و پروژه را از حیث زمان و هزینه به تعویق انداخت.

وی افزود: با این حال، تزریق مبالغ لازم باعث شد روند تامین واگن و ایجاد زیرساخت‌های لازم با سرعت بیشتری پیگیری شود. امروز قطار شهری تبریز با برخورداری از ۶۰ واگن به نقطه تاثیرگذار مرکزی شهر رسیده و ساعات فعالیت آن طی برنامه‌های متناوب درحال افزایش است.  شهردار تبریز با اشاره به اینکه خط دوم از طولانی‌ترین خطوط مترو در کشور است، بیان کرد: از مجموعه یک هزار و 450میلیارد تومان تزریق ‌شده حدود ۲۰۰میلیارد تومان صرف خط دوم شده است.

 

صادرات180تن میوه و تره‌بار به قطر

هرمزگان  مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندر لنگه در غرب هرمزگان گفت: 180تن میوه و تره‌بار به عنوان نخستین محموله صادراتی از طریق این بندر به کشور قطر ارسال شد.  محمود صابری دیروز در حاشیه ارسال این محصولات به کشور قطر در گفت‌وگو با ایرنا افزود: با آغاز تبادلات اقتصادی ایران و قطر، این محموله حامل 10دستگاه کانتینر یخچالی 40 فوت به وزن 180تن توسط یک فروند لندینگ کرافت از بندرلنگه عازم قطر شد.  وی بیان کرد: بندرلنگه آمادگی کامل برای ارسال اقلام مورد نیاز کشور قطر از طریق مرز دریایی را دارد.  مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه اظهار کرد: با توجه به سابقه طولانی و تجربه این بندر در زمینه صادرات و واردات کالا، بنادر غرب هرمزگان می‌تواند گذرگاه مناسبی برای ارتباط کشور قطر با اقتصاد دنیا باشد.  صابری یادآور شد: زیرساخت‌های بنادر و دریانوردی بندرلنگه برای فعالیت‌های تجاری افزایش یافته و این بندر ظرفیت بالایی در امر تجارت دریایی و تخلیه و بارگیری کالا و مسافر دارد.

وی بیان کرد: در 2ماهه نخست امسال نزدیک به 95هزار تن انواع کالاهای غیرنفتی شامل مواد معدنی و مصالح ساختمانی ازجمله انواع شن و ماسه دانه‌بندی از طریق این بندر به خارج از کشور صادر شده که نسبت به مدت مشابه پارسال 59‌ درصد افزایش یافته است.  این مسوول گفت: در 2ماه امسال همچنین یک میلیون و 526 هزار و 560 تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی در این بنادر تخلیه و بارگیری شد.

 

 

 

ارسال نظر